یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ناهید حیدری – مدیرکل تامین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ

یکی از چالش‌های مهمی که در حال حاضر سازمان تامین‌اجتماعی با آن مواجه است، بازنشستگی زودهنگام جامعه هدف است. این مسئله متاثر از برخی قوانین و مقرراتی است که در چند سال اخیر به سازمان تامین‌اجتماعی و همچنین سایر صندوق‌های بازنشستگی تحمیل شده است. این روند، متاسفانه میانگین سن بازنشستگی را به‌شدت پایین آورده است

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30238
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

کرونا :

ناهید حیدری – مدیرکل تامین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ

یکی از چالش‌های مهمی که در حال حاضر سازمان تامین‌اجتماعی با آن مواجه است، بازنشستگی زودهنگام جامعه هدف است. این مسئله متاثر از برخی قوانین و مقرراتی است که در چند سال اخیر به سازمان تامین‌اجتماعی و همچنین سایر صندوق‌های بازنشستگی تحمیل شده است. این روند، متاسفانه میانگین سن بازنشستگی را به‌شدت پایین آورده است که آسیب زیادی را به صندوق‌های بازنشستگی و سازمان تامین‌اجتماعی وارد می‌کند. یکی از راهکارهای بسیار خوبی که جهت حل تنگناها و مشکلات سازمان تامین اجتماعی در این همایش مورد بررسی قرار گرفت، ایجاد بستر آی‌تی در جهت ارتقای سطح رضایتمندی جامعه هدف سازمان و در عین حال تجمیع اطلاعات بود.
این بستر آی‌تی کلیه جامعه هدف سازمان، اعم از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران و کارفرمایان را شامل می‌شود.
با توجه به سیاست‌های کلی سازمان و نقش محوری نهضت آی‌تی در فرآیندهای اجرایی آن، اداره ‌کل تامین‌اجتماعی غرب تهران مجری آزمایشی بسیاری از طرح‌ها در این زمینه بوده است. در این همایش، از بستر بازرسی الکترونیک رونمایی شد، طرحی که در شعبه ۲۵ تهران چند ماهی می‌شود در حال اجراست، و این نوید را به همه همکاران در سراسر کشور می‌دهیم که این طرح به‌زودی کشوری خواهد شد.
طرح پرونده الکترونیک بیمه‌شدگان نیز که از آمال و آرزوهای دیرین همه همکاران بوده است، در همایش برگزار شده اخیر در شیراز، تحت عنوان تحلیل تبعات اجرای قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور بررسی شد که به‌زودی اجرایی خواهد شد و چرخش پرونده‌های فیزیکی به‌زودی از جریان کار خارج می‌شود.
با توجه به افزایش حجم جامعه هدف، سازمان جهت ارتقای رضایتمندی چاره‌ای ندارد جز آنکه به سمت الکترونیک شدن فرآیندها برود. طی سه سال و اندی که از حضور تیم مدیریتی جدید در راس سازمان می‌گذرد، شاهد دستاوردهای بسیار خوبی بوده‌ایم. در حال حاضر کارفرمایان می‌توانند با موبایل صورت‌حساب‌ها و اجرائیه‌های خود را دریافت کنند و مبالغ مربوطه را به صورت برخط پرداخت کنند.

تکلیف قانون درباره متخلفان بودجه؛انفصال از خدمت،تشکیل پرونده قضایی
دنبال کنید

منبع: هفته نامه آتیه نو – شماره ۸۴

ناهید حیدری - مدیرکل تامین‌اجتماعی غرب تهران بزرگ

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: تامین اجتماعی کل کشور

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi