سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

تکلیف قانون درباره متخلفان بودجه؛انفصال از خدمت،تشکیل پرونده قضایی

دولت فقط ۲۰ درصد احکام بودجه ۹۵ را اجرا کرده و از اجرای ۸۰ درصد بقیه سر پیچی کرده است. وزارت نفت ۱۶‌هزار ‌میلیارد تومان از درآمدها را به خزانه واریز نکرده است. کمتر از ٧‌درصد درآمد ۴۴‌هزار ‌میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها، به #تولید اختصاص یافته است. ۷۵ درصد بودجه (۶۵٢‌ هزار ‌میلیارد تومانی ) شرکت‌های و بانک های دولتی‌، صرف #هزینه_های_جاری و فقط ٢۵‌درصد آن در بخش #سرمایه‌_گذاری به مصرف رسیده است”.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41419
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

کرونا :

تکلیف قانون درباره متخلفان بودجه؛انفصال از خدمت،تشکیل پرونده قضایی

بر اساس گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۹۵ “دولت فقط ۲۰ درصد احکام بودجه ۹۵ را اجرا کرده و از اجرای ۸۰ درصد بقیه سر پیچی کرده است. وزارت نفت ۱۶‌هزار ‌میلیارد تومان از درآمدها را به خزانه واریز نکرده است. کمتر از ٧‌درصد درآمد ۴۴‌هزار ‌میلیارد تومانی هدفمندی یارانه ها، به #تولید اختصاص یافته است. ۷۵ درصد بودجه (۶۵٢‌ هزار ‌میلیارد تومانی ) شرکت‌های و بانک های دولتی‌، صرف #هزینه_های_جاری و فقط ٢۵‌درصد آن در بخش #سرمایه‌_گذاری به مصرف رسیده است”.

برخلاف هیاهوی برخی مدیران ارشد دولت که این گزارش را تشویش اذهان خوانده و تخطئه کرده اند، “قانون دیوان محاسبات کشور” تکالیف و اختیارات مهمی را برای دیوان محاسبات قائل شده است:

ماده ۱ -هدف دیوان محاسبات کشوربا توجه به اصول قانون اساسی عبارت است از اعمال کنترل و نظارت مستمر مالی به منظور #پاسداری_از_بیت_المال از طریق :
الف-کنترل عملیات و فعالیتهای مالی کلیه وزارتخانه ها ، موسسات ،شرکتهای دولتی و سایر دستگاهها
ب- بررسی و حسابرسی وجوه مصرف شده ودرآمدها و سایر منابع در ارتباط با سیاستهای مالی بودجه
ج- تهیه و تدوین گزارش تفریغ بودجه و ارائه آن به مجلس

ماده۲- حسابرسی یا رسیدگی کلیه حسابهای درآمد و هزینه و سایر دریافتها وپرداختها و نیز صورتهای مالی دستگاهها از نظر مطابقت با قوانین و مقررات مالی

ماده۳– بررسی وقوع عملیات مالی در دستگاهها به منظور اطمینان از حصول وارسال صحیح و به موقع درآمد و یا انجام هزینه و سایر دریافتها و پرداختها

تبصره ۱ ماده ۲۲ – هیأتها درصورت احراز وقوع تخلف ضمن صدور رأی نسبت به ضرر و زیان وارده، #متخلفین را حسب مورد به #مجازاتهای#اداری ذیل #محکوم می نماید :
الف- توبیخ کتبی با درج در پرونده استخدامی
ب- کسر حقوق و مزایا حداکثر یک سوم از یکماه تا یکسال
ج- انفصال موقت از یکماه تا یکسال
د- اخراج از محل خدمت
هـ- انفصال دائم از خدمات دولتی

طراحی الگوریتم های VasoGnosis توسط جوان گچساران
دنبال کنید

تبصره ۲- هیأت ها درصورت احراز وقوع جرم ضمن اعلام رأی نسبت به ضرر و زیان وارده ، پرونده را از طریق دادسرای دیوان محاسبات برای تعقیب به مراجع قضایی ارسال خواهند داشت .

ماده ۳۹- دستگاهها مکلفند حسابهای درآمد و هزینه ، صورتهای مالی ، اسناد ومدارک مربوط را به نحوی که دیوان محاسبات کشور تعیین می نماید به دیوان مزبورتحویل نمایند .

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi