سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنگره نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری: آیت الله مظاهری پرچمدار فقاهت و اخلاق است/ جامعه به اخلاق مداری در عمل نیازدارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضرت آیت الله حسین مظاهری پرچمدار فقاهت، معرفت، فضیلت و اخلاق است. به گزارش کرونا نیوز روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 30078
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴

کرونا :

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنگره نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری: آیت الله مظاهری پرچمدار فقاهت و اخلاق است/ جامعه به اخلاق مداری در عمل نیازدارد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنگره نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری: آیت الله مظاهری پرچمدار فقاهت و اخلاق است/ جامعه به اخلاق مداری در عمل نیازدارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضرت آیت الله حسین مظاهری پرچمدار فقاهت، معرفت، فضیلت و اخلاق است.

به گزارش کرونا نیوز روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در کنگره نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری در سالن موسسه اهل بیت(علیه السلام) در اصفهان با بیان این مطلب گفت: امیدوارم همه ما بتوانیم قدردان خدمات روحانیت وفقاهت  باشیم.
 
وی افزود: حضور دولت جمهوری اسلامی ایران و قرائت پیام رئیس جمهور در این کنگره حاوی پیام روشنی است که دولت، روحانیت را چشمه زلال و جوشانی می داند که همه انسان ها در همه ادوار تشنه آن هستند و از آن سیراب می شوند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: هویت دیانت ما و تداوم حیات دولت و نظام اسلامی به حیات فقاهت و روحانیت است.
 
وی با تاکید بر اینکه جامعه امروز به اخلاق مداری در عمل نیاز دارد، ادامه داد: حضور پررنگ آیات عظام و مدیران مسئول نظام در این کنگره نشان می دهد که همه ما وفادار به شعار اخلاق، معرفت، فضیلت و دیانت هستیم.
 
صالحی امیری افزود: گذشته تاریخی اصفهان نقطه کانونی تمدنی جامعه است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: این جامعه و نسل جوان امروز بیش از هر زمان دیگر به محراب، منبر، موعظه، اخلاق و فضیلت نیاز دارد و نسل امروز بیش از هر زمان دیگر به زیست فرهنگی نیاز دارد که باید از منشا و مجرای دینی به جامعه تزریق شود.
 
وی تصریح کرد: امروز نیازمند دژمستحکم در مقابل تهاجم فرهنگی هستیم. فرهنگ ما مبتنی بر وحدانیت، فقاهت، شریعت و اخلاق است.
 
صالحی امیری گفت: خداوند را شاکربم که دستاندرکاران این کنگره این حرکت بسیار مبارک را  همزمان با روز میلاد پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و امام جعفر صادق(علیه السلام) برگزار کردند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امروز از نماد اخلاق و مهرورزی تکریم می کنیم، ادامه داد: آیت الله مظاهری به تکریم ما نیاز نداشته بلکه نسل امروز نیاز دارد که ایشان را بشناسند، آیت الله مظاهری و مراجع ما ریشه های هویت اخلاقی جامعه هستند.
 
عضو کابینه تدبیر و امید در عین حال تصریح کرد: اگر درخت انقلاب اسلامی سبز است به دلیل این است که ریشه هایش در فقاهت و مرجعیت ما است. اگر این درخت سبز نباشد ما به ریشه های خود ضربه زده ایم.
 
وی با بیان اینکه لازم است این کنگره در سراسر کشور برگزار شود، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین کنگره هایی با رویکرد معرفی شخصیت ها به جوانان مطلوب است زیرا نیاز به الگوسازی برای جوانان داریم. جوان باید بداند مرجعیت ریشه  هویت دینی او است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جامعه امروز نیازمند بازگشت به معنویت، فقاهت و فضیلت است باید زبان جدیدی برای نسل جوان یافت او تشنه است و روحانیت چشمه های جوشان که باید ما مسیرهای اتصال به این چشمه های جوشان را به جوانان بیابیم و این اخلال و انقطاع را جبران کنیم.
 
صالحی امیری تاکید کرد: دنیای غرب نمی تواند داروی شفابخش جوان باشد ما به مسجد، محراب، حوزه های علمیه و مرجعیت بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.
 
وی گفت: جامعه امروز دچار بحران نیست جامعه ایران دارای معرفت و باورهای عمیق دینی است همه منابع نشان می دهد این جامعه به وحدانیت و مبانی معنوی اعتقاد راسخ دارد بنابراین چالش های امروز در حد مسئله است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بنیان های معرفتی جامعه بر مبنای دیانت و فقاهت استوار است، عشق به اهل بیت(علیهم السلام) در میان مردم نشان می دهد که رسالت روحانیت امروزه نسبت به گذشته دو چندان است.
 
صالحی امیری تاکید کرد: دولت تدبیر و امید معتقد است برای حرکت به سمت قله های توسعه به روحانیت نیاز اساسی دارد زیرا روحانیت همواره کننده مسیر جامعه به سمت قله های فضیلت هستند. روحانیت می تواند با تبیین معرفت و اخلاق، جامعه را به سمت قله های انسانی هدایت کند.
 
وی گفت: امروز به توسعه انسانی بیش از توسعه اقتصادی نیاز داریم خداوند را شاکریم امروز نهاد دین، مرجعیت و فقاهت در راس قدرت است و دولت خود را مدیون مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، روحانیت و مرجعیت می داند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: از همه کسانی که زمینه برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری را فراهم آوردند قدردانی می کنم زیرا روحانیت و مرجعیت پشتوانه ما است و ما بدون حمایت آنها به مقصد نخواهیم رسید.

 

رهبر انقلاب: فلسطین مهمترین و زنده‌ترین موضوع مشترک میان کشورهای اسلامی است
دنبال کنید

منبع: روابط عمومی اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi