جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دنیای تبلیغات انتخاباتی به شدت دگرگون شده است

دنیای تبلیغات انتخاباتی به شدت دگرگون شده است دیگر از شیوه های تبلیغات انتخاباتی قدیمی خبری نیست شاید زمانی اطلاع رسانی تبلیغات انتخاباتی به زدن چند تراکت و بنر تبلیغاتی خلاصه می شد اما در دنیای امروز شیوه ها و تکنیک های تبلیغات مستقیم از اثرگذاری کمتری برخوردار است در انتخابات ریاست جمهوری برزیل نامزد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 20820
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

کرونا :

دنیای تبلیغات انتخاباتی به شدت دگرگون شده است

دنیای تبلیغات انتخاباتی به شدت دگرگون شده است

دیگر از شیوه های تبلیغات انتخاباتی قدیمی خبری نیست شاید زمانی اطلاع رسانی تبلیغات انتخاباتی به زدن چند تراکت و بنر تبلیغاتی خلاصه می شد اما در دنیای امروز شیوه ها و تکنیک های تبلیغات مستقیم از اثرگذاری کمتری برخوردار است در انتخابات ریاست جمهوری برزیل نامزد انتخاباتی که با کمترین هزینه و فقط با تشکیل کلوپ های گروهی در میان مردم به طور غیر مستقیم و به سبک تبلیغات نقطه ای (point advertising) توانسته بود پیروز میدان شود

جناب آقای علی خویه مولف و مترجم کتاب سبک های تبلیغات و کتاب پرفروش تکنیک ها و تاکتیک های تبلیغات که به چاپ چهارم رسیده است و به عنوان یک منبع مورد استفاده تمامی آژانس های تبلیغات ایران می باشد از تکنیک های نوین تبلیغات انتخاباتی خواهد گفت

در این جلسه سخنرانی ایشان از سبک های تبلیغات انتخاباتی نوین و تکنیک های تبلیغاتی مدرن سیاسی و انتخاباتی بحث خواهد کرد

در این جلسه به مباحثی همچون مطالب ذیل اشاره خواهد شد

پنج تکنیک مهم در تبلیغات ،به ویژه تبلیغات نوین:

1-تکنیک گریز از بن بست تبلیغات :

بر اساس این تکنیک ، ساختن یک سایت و تبلیغات آن در شبکه جهانی اینترنت مانند ساختن ویترین مغازه در یک بن بست است . زیرا کسی از آدرس سایت ها به خودی خود خبر ندارد.و باید به نحوی با نشانی سایت آشنا شود و به آن مراجعه کند. پس اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که چه طور و با چه تکنیکی میتوانید مخاطبان را وادار به بازدید از سایت کنید.

2-تکنیک دادو ستد رایگان :

بازدیدکنندگان را با اهدای هدایای رایگان جذب سایت خود کنید و سپس سعی کنید کالای دیگری را به او بفروشید. نخست مردم را با دادن اطلاعات رایگان به سایت خود جذب کنید .بعد آن ها را از کالاها و خدمات خود آگاه کنید.

چرا اصلاح طلبان بسمت ایجاد احزاب واقعی نمی روند؟!
دنبال کنید

3- تکنیک اعتماد :

به گفته یکی از نظریه پردازان تبلیغات ، اعتماد یکی از بزرگ ترین مشکلات تبلیغات به ویژه تبلیغات اینترنتی است. به خصوص در عصر قدرت مشتری ، شرکت های غیر قابل اعتماد در معرض از دست دادن مزیت رقابتی هستند. اعتماد یعنی طرفداری از منافع بلند مدت مشتری. اعتماد سخت به دست می آید و راحت از دست می رود. اما هنگامی که شرکتی آن را کسب کرد منافع مستمری را به دست می آورد. اعتماد ، وفاداری مشتری را افزایش می دهد. مشتریان راضی خرید را تکرار کرده و دامنه خرید محصول را گسترده تر می کنند.

4-تکنیک کشش و ارسال :

چهارمین تکنیک تبلیغات وب این است که افراد را به وسیله محتوایی جذاب به سایت خود بکشانید و بعد اطلاعات با کیفیت را به طور مداوم به آدرس پست الکترو نیکی شان ارسال دارید.

5- تکنیک بازار خالی در تبلیغات :

کسب و کارهای بزرگ سرمایه و نفوذ لازم برای تبلیغات در تمام بخش های بازار رادارند. اما کسب و کارهای کوچک برای موفق شدن باید به سراغ تبلیغا ت در بخش های خالی بازار بروند و آن هار را به بهترین نحو پر کنند.

تاکتیک هوش مشارکتی در تبلیغات :

وقتی شرکت ها و مخاطبان محتویات جدید و سایت های جدید می سازند ، سایر مخاطبان این محتویات را کشف می کنند و پیوند هایی به آن می دهند و از این طریق محتویلت جدید به بدنه وب متصل و اضافه می شود. وآن ها تبلیغات خود را گسترش میدهند. درست همان طور که سیناپس ها در مغز شکل می گیرند و ارتباطات آن ها با تکرار و تاکید قوی تر می شود . وب هم در نتیجه فعالیت همه کاربران وب، به نحوی نظام مند و زنده رشد می کند.

 تاکتیک ها و تکنیک های خلاق در تبلیغات

آلاستیر کرومپتون گفته است :

مثل یک شخص خلاق بیندیش اما مانند یک حسابدار سخن بگو . در تبلیغات خلاق ، تکنیک های مختلفی ابداع و ارائه شده است از جمله :

به خاک بازی طفلانه عمر سر کردم
دنبال کنید

– توفان فکری :

۱٫ گروهی مرکب از ۶تا ۱۲ نفربه علاوه یک رهبر و یک منشی انتخاب کنید.

۲٫ رهبر مسئله ای را که باید برای آن سیستم تبلیغاتی طراحی شود برای گروه شرح می دهد.

۳٫ گروه به صورت تعاملی راه حل های خود را پیشنهاد می کنند .

۴٫ بعد از کمی استراحت همه با هم ایده ها را نقد می کنند.

-تصمیم گیری گروهی :

از این تکنیک می توان برای از بین بردن تاثیر و نفوذ یک شخص مقتدر بر نتایج فرایند خلق ایده گروه استفاده کرد.این تکنیک مانندتوفان فکری از یک گروه ۶تا ۱۲ نفره استفاده می کند . رهبر گروه نقش دبیر جلسه را نیز اجرا می کند. و پاسخ های گروه را در زمان مناسب بر روی یک صفحه مناسب که برای همه شرکت کنندگان قابل مشاهده باشد ثبت می کند.

تکنیک اس آی ال :

این تکنیک هم شبیه توفان فکری است که مراحل آن عبارتند از :

۱٫ هر شرکت کننده در سکوت ایده های خود را در مورد مسئله خلق می کند .

۲٫ هر یک از اعضا ایده ای را با صدای بلند می خواند.

۳٫ اعضای دیگر سعی می کنند ایدهخود را با ایده خوانده شده در قالب یک ایده ترکیب کنند.

۴٫ دوباره عضو دیگر ایده خود را با صدای بلندبخواند و اعضای دیگر سعی کنند آن را با ایده قبلی ترکیب کنند.

۵٫ این فرآیند آن قدر ادامه می یابد تا یک راه حل عملی یافت شود.

دوئل تیلیغاتی :

در تبلیغات ، تشخیص سریع حرکت تبلیغاتی رقبا و نشان دادن عکس العملی سریع در برابر آن را دوئل تبلیغاتی می گویند. این اصطلاح در بین آژانس های تبلیغاتی کشورهای غرب کاربرد دارد.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi