پنج شنبه ۷ تیر ۱۴۰۳

اعلام جزئیات چگونگی تامین خودرو و مسکن معلولان

وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خودروسازان داخلی مکلف به تامین خودروی ویژه معلولان شدند، گفت: طبق صحبتی که با وزارت صنعت معدن تجارت داشته ایم، قرار شده خودروهایی که برای معلولان کاربرد دارد از طریق تولید داخلی تامین شود. علی ربیعی در گفت و گو با جماران، درباره آخرین وضعیت خودروهای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 17863
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴

کرونا :

اعلام جزئیات چگونگی تامین خودرو و مسکن معلولان

وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خودروسازان داخلی مکلف به تامین خودروی ویژه معلولان شدند، گفت: طبق صحبتی که با وزارت صنعت معدن تجارت داشته ایم، قرار شده خودروهایی که برای معلولان کاربرد دارد از طریق تولید داخلی تامین شود.

علی ربیعی در گفت و گو با جماران، درباره آخرین وضعیت خودروهای وارداتی معلولان اظهار کرد: با توجه به اینکه  خودرو وارداتی به طور کلی در سیاست های دولت نیست قرار شده خودروهای داخلی را آماده سازی کنند و مابه التفاوتش را به نوعی باید تأمین کنیم که در این زمینه کارخانه های خودروسازی مکلف به تأمین خودروها شده اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خودروسازان پذیرفته اند که خودروی داخلی به معلولان بدهند؟ افزود: بله، با وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون اقتصادی دولت صحبت کردیم و قرار شد این آمادگی را ایجاد کنند که خودروسازان داخلی خودروهایی که برای معلولان کاربرد دارد را تولید کنند.

ربیعی در مورد افزایش مستمری معلولان نیز گفت: افزایش مستمری در قانون دیده شده، ولی اجازه دهید تا زمانی که تصویب نشده اعلام نکنیم.

وی همچنین هدف جشنواره ملی «خودباوری» که در مجتمع رعد برگزار شد را کمک به اشتغال معلولان عنوان کرد و افزود: این الگو که شما اینجا می بینید الگوی اساسی کار ما است. معلولان توانایی فوق العاده ای دارند و باید بتوانند کارهایی با توجه به توانایی هایشان انجام دهد. ما درخصوص آموزشَ، طراحی، تسهیلات و بازاریابی باید به آنها کمک کنیم.

وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: مؤسساتی مثل رعد می توانند به عنوان میانجی این سیاست و مردم عمل کنند. من در اینجا به همه مؤسسات اعلام می کنم که ما آمادگی داریم در این زمینه همکاری هایمان را گسترش دهیم.

نفت و گاز گچساران وفولاد مبارکه سپاهان رودرروی هم قرار خواهندگرفت
دنبال کنید

وی با اشاره به مسکن معلولان اظهار کرد: یکی از برنامه های توانمندسازی ما مسکن است؛ که به طور جدی در حال کار بر روی آن هستیم و ماهیانه با همکاری بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی در حال تحویل مسکن هستیم. تا سال ۱۳۹۵ خانواده های ۲ معلول به بالا صاحب مسکن خواهند شد. ۲۰ هزار مسکن در سطح روستا دیده ایم و وزیر مسکن نیز با علاقه این کار را دنبال می کند.

به گفته ربیعی، با توجه به اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان، دولت مکلف شده آموزش های لازم را متناسب با جسم افراد دارای معلولیت انجام دهد. در این مورد صندوق فرصت های شغلی یا صندوق کارآفرینی امید با پولی که در آن گذاشته می شود تا ۲ برابر نسبت به آن وام با سود ناچیز در اختیار قرار می دهد.

وی تصریح کرد: طبق مذاکراتی که با شهرداری انجام شده و مصوبه هیأت وزیران را نیز گرفته ایم. در این راستا نمایشگاه های در سطح استان ها برای فروش دائمی محصولات در نظر می گیریم که استان به استان باید این مصوبه را جاری و بازارش را نیز تنظیم کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک روی دیگر این مصوبه، بهزیستی مبتنی بر جامعه است، گفت: وظیفه مند کردن سازمان های مردم نهاد یا مؤسساتی که داوطلبانه با افراد گروه های هدف ما کار می کنند در این زمینه باید انجام شود.

ربیعی تأکید کرد: در گام بعدی به طور جدی نگهداری در خانه را تقویت می کنیم و قصد داریم دستمزد نگهداری از کسانی که در خانه نگهداری می شوند را افزایش دهیم تا بدین ترتیب برای خانواده های معلولان انگیزه ایجاد کنیم تا افراد دارای معلولیت را در خانه نگهداری کنند.

درخشش بانوان ورزشکار نفت و گاز گچساران در المپیاد شرکت ملی نفت+تصاویر
دنبال کنید

وی مساله دیگر را بحث ازدواج معلولان عنوان کرد و افزود: نکته دیگر این مصوبات بحث ازدواج با معلول و تشکیل خانواده برای معلولان است که دولت خودش را مکلف کرده تا حمایت های حقوقی از معلولان را در این زمینه افزایش دهد و در مجموع این مصوبات یادگاری است که امیدواریم بتوانیم وضع معلولان را در این دولت بهتر کنیم.

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi