یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

استقبال اتحادیه بین المجالس از توافق هسته ای ایران

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ اتحادیه بین المجالس (IPU) از پیشرفت‌های عمده حاصله در موضوع هسته ای ایران بعنوان یک توافق تاریخی استقبال کرد. توافقی که به موجب آن، ایران پذیرفته است فعالیت های هسته ای خود را به ازای برداشته شدن تحریم های بین المللی اش متوقف نماید. این توافق که

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16626
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶


به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ اتحادیه بین المجالس (IPU) از پیشرفت‌های عمده حاصله در موضوع هسته ای ایران بعنوان یک توافق تاریخی استقبال کرد. توافقی که به موجب آن، ایران پذیرفته است فعالیت های هسته ای خود را به ازای برداشته شدن تحریم های بین المللی اش متوقف نماید.


این توافق که در وین پایتخت اتریش،اعلام شد حاصل  ۹سال مذاکرات صورت گرفته بین ایران و شش قدرت جهان یعنی آمریکا،روسیه،چین،انگلیس،فرانسه و آلمان می باشد.این قراداد به سال ها بن بست درموضوعی که تنش ها و اختلافات را درجهان باعث شده بود،خاتمه می دهد.


موفقیت درانعقاد این قرارداد راه را برای صلح و ثبات بیشتر درمنطقه و در روابط بین الملل هموار کرده، به کاهش تنش ها بر سر موضوع هسته ای نیز کمک خواهد کرد.


 


بهترین راه حصول صلح، انجام گفتگوهای سیاسی است که در آن همه صداها شنیده شود


همچنین یک توافق “نقشه راه”نیز برای حل و فصل مسائل مهم بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران به امضا رسید.


صابر حسین چودری رئیس اتحادیه بین المجالس در این رابطه می گوید:توافق هسته ای ایران موجب قدردانی از قدرت هدایت، بینش و شجاعت تمام افراد ذی مدخل در تحقق آن و نیز نتیجه تعهد در قبال گفتگو به شمار می رود. بهترین راه حصول صلح، انجام گفتگوهای سیاسی است که در آن همه صداها شنیده شود.


ایران همواره تأکید و پافشاری کرده است که تحقیقات هسته ای اش برای مقاصد غیرنظامی است،اما منتقدان از آن بیم دارند که ایران از این فرایند برای توسعه فناوری های مربوط به ساخت سلاح هسته ای استفاده کند.

۶۰۰ روز برای همدلی و همزبانی
دنبال کنید


اتحادیه بین المجالس نسبت به ایجاد جهانی عاری از سلاح‌های هسته ای،حل و فصل مناقشات وایجاد و استقرار صلح قویا متعهد است./


پایان پیام

 

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi