چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

توانمندی جمهوری اسلامی عامل مهم مذاکره بود/ قضاوت پیش داورانه خطاست

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایرنا: عباس فلاحی با اشاره به سخنان رییس جمهوری در گفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم در خصوص تغییر نگرش جامعه بین المللی پس از نشست وین افزود: هر مذاکره کننده منافع خود را در نظر می گیرد؛ بنابراین همانطور که ما منافع خود را

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16477
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱


به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایرنا: عباس فلاحی با اشاره به سخنان رییس جمهوری در گفت وگوی زنده تلویزیونی با مردم در خصوص تغییر نگرش جامعه بین المللی پس از نشست وین افزود: هر مذاکره کننده منافع خود را در نظر می گیرد؛ بنابراین همانطور که ما منافع خود را مد نظر قرار دادیم، برای آنها نیز منافع، مهمترین عامل در مذاکره بود.

وی ادامه داد:همین کشورها در زمان جنگ منافع خود را در آن بخش می دیدند و حتی در مواقعی اقدام به زدن هواپیمای ایرباس و مسافران بی گناه کردند بنابراین در دنیای امروز کشورها مهمترین اولویت برایشان، منافع ملی است .

نماینده مردم اهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کنار منافع ملی تعامل با دنیا از اولویت های مهمی است که تیم مذاکره کننده و دولت به آن اشراف دارد ، چرا که در برقراری و تعامل با کشورها تجربیات دیگر کشورها به داخل منتقل می شود و از طرفی تجربیاتی که کشور در طول این سالها در دوران تحرم بدست آورده نیز می تواند برای کشورها مفید واقع شود.

فلاحی با اشاره به توانمندی کشور در عرصه های علمی ، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی ، تصریح کرد: موضوع مهم این مذاکره توان جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف بود؛ در غیر این صورت هیچگاه کشورها به مذاکره تمکین نمی کردند.

وی درباره ایجاد صادرات مشترک در فضای پساتحریم و دستیابی به رشد اقتصادی مناسب نیز گفت : باید از ذوق زدگی و قضاوت های نامناسب اجتناب کنیم و هم اکنون که در آغاز راه قرار داریم، مسیر حرکت مناسب را با گام های استوار و دقیق برداریم .

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در کنار توجه به تولید ملی و داخلی، سرمایه گذاری های خارجی را در جهت تولید و توجه به بنگاه های اقتصادی داخلی معطوف نماییم .

فلاحی با اشاره به اینکه باید در واردات کالاهای ضروری دقت کافی صورت گیرد ، افزود: ما کشور جهان سومی نیستیم که کشورها بخواهند هر کالایی را وارد این کشور کنند؛ ما ثابت کردیم که در طول دوران تحریم توانستیم روی پای خود بایستیم، بنابراین در سرمایه گذاری و بخش های اقتصادی همه جوانب مورد توجه قرار گیرد .

وی در خصوص برخی انتقادها نسبت به اقدامات تیم مذاکره کننده نیز اظهار داشت: باید منصفانه به موضوع نگاه کنیم وقانون و فرمایشات مقام معظم رهبری را در این مسایل مورد توجه قرار دهیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : موافقان و منتقدان این توافق همه مدافع نظام جمهوری اسلامی هستند و تیم مذاکره کننده را سربازان انقلاب و ولایت می دانند؛ بنابراین همه وظیفه داریم تا بر اساس مر قانون اساسی عمل کنیم .

فلاحی خاطر نشان کرد:با آشنایی که از فضای بین المللی داریم، در کنار رهنمودهای مقام معظم رهبری و اجرای قانون اساسی فضای بدست آمده را به درستی مدیریت کنیم .

انتهای پیام

افزایش ترانزیت نفتی بندر رجایی
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi