جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

افزایش ترانزیت نفتی بندر رجایی

محموله های ترانزیتی از کشورهای حاشیه دریای خزر در بندر امیرآباد تخلیه و توسط تانکرهای حمل مواد سوختی و یا از طریق خط راه آهن سراسری به کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان ترانزیت می‌شود. به گزارش شانا، علی خدمتگزار، مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر با حضور هیئت ترکمنستانی در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15971
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۷:۲۱
محموله های ترانزیتی از کشورهای حاشیه دریای خزر در بندر امیرآباد تخلیه و توسط تانکرهای حمل مواد سوختی و یا از طریق خط راه آهن سراسری به کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان ترانزیت می‌شود.

به گزارش شانا، علی خدمتگزار، مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر با حضور هیئت ترکمنستانی در این بندر، توانمندی و قابلیتهای بندر امیرآباد جهت تخلیه و بارگیری و ترانزیت انواع کالا و همچنین نحوه ترانزیت محصولات پتروشیمی و مشتقات نفتی (مازوت، گازوئیل، روغن پایه) کشور ترکمنستان از این بندر را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی گفت: بندر امیرآباد به عنوان تنها بندر نسل سومی در کشور است و دارای مجهزترین تجهیزات جهت تخلیه و بارگیری انواع کالا است.

خدمتگزار همچنین از آغاز مجدد ترانزیت سوخت و مشتقات نفتی از نیمه دوم سال گذشته در این بندر خبر داد.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به ضریب ایمنی بالای این بندر جهت ترانزیت مشتقات نفتی و محصولات پتروشیمی با توجه به اراضی وسیع و دور از شهر، بر وجود امکانات و تجهیزات لازم و به روز تخلیه و بارگیری انواع مشتقات نفتی در بندر امیرآباد تاکید کرد.

وی در ادامه به تجهیز اسکله ٧ و ٩ به تخلیه و بارگیری مواد نفتی اشاره کرد و گفت: محموله های ترانزیتی از کشورهای حاشیه دریای خزر در بندر امیرآباد تخلیه و توسط تانکرهای حمل مواد سوختی و یا از طریق خط راه آهن سراسری به کشورهای همسایه ترانزیت می‌شود.

خدمتگزار با بیان این که یکی از اولویتهای منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد سرمایه گذاری در زمینه ساخت مخازن نگهداری مواد نفتی است، از احداث مخازن نگهداری فرآورده های نفتی با ظرفیت ٢٠٠/١۶ تن در فاز اول توسط بخش خصوصی در این بندر خبر داد.

توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi