پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

سریالها نباید برخی مقدسات را طفیل خنده کنند

ابوذر ندیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از برخی نکات مطرح شده در سریال “شمعدونی” که اخیرا پخش آن از شبکه ۳ سیما به پایان رسید، گفت: متأسفانه در جریان این سریال برخی حرمت ها زیر پا گذاشته شد و در آن، جایگاه ارکان خانواده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15782
تاریخ انتشار : جمعه ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶


سریالها نباید برخی مقدسات را طفیل خنده کنند 3

ابوذر ندیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از برخی نکات مطرح شده در سریال “شمعدونی” که اخیرا پخش آن از شبکه ۳ سیما به پایان رسید، گفت: متأسفانه در جریان این سریال برخی حرمت ها زیر پا گذاشته شد و در آن، جایگاه ارکان خانواده به خصوص پدر چندان حفظ نشد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: پدر و مادر قداستی دارند که با توجه به آیات و روایات بعد از عبادت پروردگار، مهم ترین کار احترام به آنهاست لذا نباید این مطلب را طفیل خنده کرد.

وی در ادامه به نکته مورد مذمت دیگری که در این سریال نسبت به آن بی توجهی شد، گفت: با اینکه این سریال صله رحم را به خوبی نشان داد اما متأسفانه این ارتباط خانوادگی و فامیلی همواره با بی احترامی هایی همراه بود.

 

ندیمی ادامه داد: برخی اعضای خانواده یکدیگر را با القاب زشت و توهین آمیز خطاب قرار می دادند این در حالی است که در اسلام تمسخر، تحقیرو دست انداختن دیگران مورد مذمت واقع شده و استفاده از آن صرفا برای خنداندن مردم درست نیست.

وی در ادامه به ویژگی مثبتی که این سریال داشت اشاره و اظهار کرد: در جریان این فیلم تلاش شد برخی مسائل و مشکلات خانواده به چالش کشیده شود و خانواده ها بهتر آن را لمس کنند چرا که حریم خانواده به گونه ای است که بسیاری از این مسائل در داخل خانواده ها قابل طرح نیست لذا از این لحاظ پرداخت خوبی شد.

امام خمینی (ره) موضوع فلسطین را به یک مساله جهانی تبدیل کرد/روز قدس، تجلی وحدت مسلمانان علیه رژیم غاصب
دنبال کنید

سخنگوی فراکسیون هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه این فیلم از دیدگاه نقد عمومی جایگاه خوبی داشت، خاطرنشان کرد: با این حال معایبی که مطرح شد به آن وارد است؛ اینکه چگونه مردم را بدون توهین، تمسخر یا کاهش جایگاه افراد بخندانیم نوعی هنر است که لازم است عوامل تولید فیلم و سریال توجه بیشتری نسبت به آن داشته باشند تا محیطی طنزگونه به دور از تخریب شخصیت ایجاد شود./

پایان پیام

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi