جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

امام خمینی (ره) موضوع فلسطین را به یک مساله جهانی تبدیل کرد/روز قدس، تجلی وحدت مسلمانان علیه رژیم غاصب

خبرگزاری خانه ملت؛ حمیدرضا خدامی؛ با آغاز انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی(ره) یکی از اصول اصلی و پایه‌های نظام جمهوری اسلامی موضوع دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی اعلام شد و مردم و مسئولان در ۳۵ سال اخیر همواره حامی آرمان فلسطین بوده‌اند و سال

اختصاصی کرونا

کد خبر : 16026
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷


خبرگزاری خانه ملت؛ حمیدرضا خدامی؛ با آغاز انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی(ره) یکی از اصول اصلی و پایه‌های نظام جمهوری اسلامی موضوع دفاع از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی اعلام شد و مردم و مسئولان در ۳۵ سال اخیر همواره حامی آرمان فلسطین بوده‌اند و سال به سال بر میزان حضور مردم در راهپیمایی روز قدس افزوده می‌شود.


حال در یک سال اخیر جهان اسلام، علاوه بر تجربه حملات سالیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار بی رحمانه مردم در منطقه، شاهد حملات وحشیانه نظامیان آل سعود با حمایت ایالت متحده و صهیونیست‌ها به مردم بی دفاع و مظلوم یمن است، که این موضوعات بیش از پیش ضرورت نابودی این غده سرطانی را در منطقه نمایان می‌کند.


راهپیمایی روز قدس امسال در حالی برگزار می شود که منطقه از جمله کشورهایی مانند مصر، تونس، لیبی تحولاتی رخ داده و این جریان ادامه دارد، همچنین در کشورهایی مانند بحرین و عربستان مردم به‌دنبال احقاق حقوق خود و ایجاد دموکراسی هستند.


از طرف دیگر با وجود آن که از یک سال اخیر مسئله مذاکرات سازش در فلسطین آغاز شده، اما به نظر می‌رسد که این پرونده نیز محکوم به شکست است، که این موضوع نشان‌دهنده استقبال مردم از موضوع مقاومت و نابودی رژیم صهیونیستی است.


حال ستاد انتفاضه و قدس، شعار “روز جهانی قدس، تجلی آرمان فلسطین، فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک‌کشی از غزه تا یمن” را برای راهپیمایی روز قدس تعیین کرده، که این موضوع نمایانگر اهمیت دو مسئله فلسطین و یمن در شرایط کنونی است.


 


روز قدس، روز وحدت مسلمانان در برابر ظلم و استکبار است


در این رابطه، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، گفت: روز قدس امسال از ویژگی‌ خاصی درباره وضعیت کشورهای اسلامی برخوردار است، زیرا با طراحی آمریکا و رژیم صهیونیستی و دشمنان جهان اسلام ما امروز شاهد بحران‌های متعدد در کشورهای مهم اسلامی هستیم و این وضعیت به‌ویژه در حمله وحشیانه آل سعود به مردم بی دفاع یمن نمایان است.


امام خمینی (ره) موضوع فلسطین را به یک مساله جهانی تبدیل کرد/روز قدس، تجلی وحدت مسلمانان علیه رژیم غاصب 4


نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، عربستانی‌ها این ملت مظلوم را مورد حملات ناجوانمردانه خود قرار می‌دهند، که این موضوع عملا یک رویکرد و سیاست در نقطه مقابل سیاست راهبردی حضرت امام(ره) درباره جهان اسلام است، زیرا بنیانگذار کبیر انقلاب همواره به‌دنبال حمایت از مظلومان به‌ویژه ملت فلسطین و مقابله با ظالمان به‌ویژه رژیم صهیونیستی بود.


وی ادامه داد: بدون تردید هر گونه آتش افروزی در جهان اسلام کمک به رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام است و هر کشوری که در این مسیر گام بر می دارد، قطعا به مستکبران کمک می‌کند.


بروجردی افزود: ملت ایران پیوسته و همواره منادی وحدت میان کشورهای اسلامی بوده و هست و قطعا مردم کشورمان در کنار ملت‌های مسلمان، در روز قدس با صدایی بلند نسبت به این وضعیت تحمیلی به کشورهای اسلامی اعتراض می‌کنند.


وی با اینکه روز قدس، روز وحدت مسلمانان در برابر ظلم و استکبار است، افزود:‌ حضور در راهپیمایی روز قدس نماد همدلی با مردم ستمدیده جهان است.

سردار قاسم سلیمانی به روایت یدالله مرادی
دنبال کنید


 


حضور گسترده مردم در روز قدس، تیر خلاص دیگری بر پیکر منحوس رژیم صهیونیستی است


همچنین منصور حقیقت پور نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسیخبرگزاری خانه ملت، در این رابطه گفت: همه ساله روز جهانی قدس آثار مبارکی بر سطح منطقه داشته و عاملی بر علیه رژیم صهیونیستی و به نفع کشورهای مظلوم به‌ویژه فلسطین بوده است.


امام خمینی (ره) موضوع فلسطین را به یک مساله جهانی تبدیل کرد/روز قدس، تجلی وحدت مسلمانان علیه رژیم غاصب 5


نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی کشورهای اسلامی در شرایط خاصی قرار دارند، از یک طرف گروه‌های تروریستی در منطقه فعال شده و از طرف دیگر رژیم آل سعود هم راستا با رژیم صهیونیستی به کشتار مسلمانان می‌پردازد و حتی بر اساس نظر کارشناسان حملات عربستان به مردم یمن و محاصره اقتصادی این کشور بسیار شدیدتر از اقدامات صهیونیست‌ها بوده است.


وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با هم دستی عربستان به‌دنبال تخریب چهره اسلام در جهان و منطقه است، تصریح کرد: این اقدامات در راستای جلوگیری از معطوف شدن اذهان ملل مسلمان به مسئله فلسطین و روز قدس است، از این رو جا دارد که ملت مسلمان ایران با درک این موضوعات، در راهپیمایی روز قدس حضوری گسترده و چشمگیر داشته باشند.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اعلام اینکه حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی روز قدس، تیر خلاص دیگری بر پیکر منحوس رژیم صهیونیستی است، افزود:‌ برگزاری این مراسم در اقصی نقاط جهان عملا پایه‌های این رژیم کود‌ک‌کش را سست می‌کند.


امام خمینی (ره) مساله فلسطین را به یک مساله جهانی تبدیل کرد/ حضور پر شور مردم در راهپیمایی روزقدس نشانگر وحدت ملی است


مجتبی رحماندوست در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه  ملت، با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای خاموش کردن بیداری و آزادی طلبی حرکت انقلابی مردم فلسطین تلاش های فراوان کردند، گفت: آن ها سعی کردند آن را تبدیل به یک مساله داخلی در کشور فلسطین کنند و بگویند یک عده آنارشیسم و اغتشاش طلب به زعم  آن ها در کشور اسرائیل اغتشاش کردند که باید سرکوب شوند و به هیچ ملتی هم ارتباطی ندارد.


ایجاد شدن حس پاسخگویی در کشورهای منطقه


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه هدف آمریکا جلوگیری از تبدیل حرکت آزادی فلسطین به یک حرکت فراگیر در سطح جهان بود، ادامه داد:آنها انقلابیون را جوانانی اغتشاش گر و شورشی نام نهادند.


رحماندوست با بیان اینکه امام خمینی (ره) موضوع آزادی فلسطین را به مسئله ای منطقه ای تبدیل کرد، افزود: امام نه تنها اجازه تلقی شدن مسیر آزادی طلبی فلسطین به مساله داخلی یک کشور جعلی به نام اسرائیل را نداد، بلکه حساسیت و احساس وظیفه کشورهای اطراف را هم نسبت به آزادی طلبی مردم فلسطین برانگیخت و تبدیل به مساله ای کرد که کشورهای همجوار هم باید نسبت به آن پاسخگو باشند و از آن حمایت کنند.

پایان کار پروژه ایمن سازی خط استراتژیک انتقال گاز پازنان دو
دنبال کنید


گرامی داشتن روز قدس در کشورهای غربی


وی با تاکید بر اینکه روز قدس در کشورهای غربی نیز گرامی داشته می شود، ادامه داد: امام مساله فلسطین را با اعلام روز قدس به عنوان روز جهان اسلام  به یک مساله بین المللی تبدیل کرد،به طوری که در کشورهای غربی متناسب با روز تعطیلی خودشان که یکشنبه هاست راهپیمایی برگزار می شود و به حمایت از آزادی خواهی مردم فلسطین می پردازند


رحماندوست با بیان اینکه مساله فلسطین معیار سنجش ارزشیابی حرکت های آزادیخواهی کشورها و ملت های آزادیخواهی تبدیل شده است، گفت: امروزه مساله فلسطین نه تنها در سراسر دنیا مطرح است بلکه به یک قطب نما در حرکت کشورها و جوامع مختلف تبدیل شده  که آنهایی که خود را با این عقربه تنظیم کرده در مسیر حق هستند و آنهایی که با این عقربه خود را تنظیم نکرده  مانند تکفیری ها و داعشی ها که مدعی آزادی خواهی هستند در جهت باطلند.


معیار بیداری اسلامی، ضد صهیونیستی بودن


وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه یکی از مهم ترین معیارها برای بیداری اسلامی ضد صهیونیستی بودن این بیداری ها است، افزود:  در واقع ضد صهیونیستی بودن حرکت هر کشوری و آزادی خواهی هر ملت و دولت مقاومت طلبی بر این است که آن حرکت بر عقربه ضد صهیونیستی تنظیم شده باشد.


وی ادامه داد: ما در داخل کشور با گرامی داشتن این روز خود را با این عقربه تنظیم کردیم و در واقع در مسیر آزادی قدس قدم برداشتن یعنی قدم در مسیر آزادی تمامی مردم مظلوم جهان حرکت کردن است.


تشکیل ائتلاف ضد داعش جهت فریب افکارعمومی


نماینده مردم در مجلس نهم، با هشدار به کشورهای منطقه تصریح کرد:کشورهای منطقه بیدار باشند که ائتلاف ضد داعشی نه تنها وجود نداشته  بلکه صد در صد در جهت سرکوب حرکت های ضد داعشی به وجود آمده است.


رحماندوست با بیان اینکه ائتلاف ضد داعش جهت جلوگیری از تحرک ملت ها بود، افزود: دولت های غربی از داعشی ها حمایت کرده و ایجاد این ائتلاف صد در صد در جهت کمک به داعش و فریب دادن افکارعمومی و جوانان برای جلوگیری از تشکیل ائتلاف مردمی درجهت مبارزه با داعش بود.


وی ادامه داد: مردم هوشیار باید تمام توان خود را در جهت نابودی داعش به کار برند و فریب ادبیات ضد داعش را نخورند.


ضرورت حضور پر شور مردم در مذاکرات


دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطینوحدت ملی در کشور را بسیار مهم دانست و گفت: مردم با حضور پر شور در راهپیمایی روز قدس پشتوانه ای برای تیم مذاکره کننده هستند و باعث افزایش قدرت تیم مذاکره کننده می شوند.


رحماندوست حضور پر شور مردم در مخالفت با صهیونیست ها را از بین بردن آمال و آرزو های آنها نسبت به کشوردانست و گفت: مردم با  حضور گسترده در راهپیمایی آنها را نا امید کرده و نقش نمایندگی آمریکایی در ۱+۵ برای صهیونیست ها را از بین می برند./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi