چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

روحانی تنهاست؟ تنها نیست؟ هیچکدام؟ هر سه؟‌…

«روحانی تنها نیست» جنبشی است که پس از اخلال در سخنرانی رئیس جمهوری در ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ شکل گرفت. در طول چند روز گذشته نیز، آیین گرامیداشت دومین سالگرد ۲۴ خرداد با عنوان «روحانی تنها نیست» در شهرهای مختلف کشور برگزار شد.  به گزارش خبرنگار اعتدال، در حالی که موجی مشخص با اتکا با نام

اختصاصی کرونا

کد خبر : 15711
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

کرونا :

روحانی تنهاست؟ تنها نیست؟ هیچکدام؟ هر سه؟‌…

«روحانی تنها نیست» جنبشی است که پس از اخلال در سخنرانی رئیس جمهوری در ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ شکل گرفت. در طول چند روز گذشته نیز، آیین گرامیداشت دومین سالگرد ۲۴ خرداد با عنوان «روحانی تنها نیست» در شهرهای مختلف کشور برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار اعتدال، در حالی که موجی مشخص با اتکا با نام های کاربری ساختگی سعی دارند در شبکه های اجتماعی به خصوص تلگرام و واتس آپ، دولت را ناموفق و ناکارآمد معرفی کنند، موجی پر رنگ تر توسط شهروندان با شعار «روحانی تنها نیست »، سعی دارند، تا به نوعی به هجمه های غیرمنصفانه به دولت و به خصوص در بحث مذاکرات هسته ای پاسخ دهند.

هر چند پر واضح است که موافقان مشی و رویه فعلی دولت در مذاکرات هسته ای، هم بین مسئولان عالی رتبه نظام و هم بین شهروندان از مقبولیت حداکثری برخوردار اسست، اما برخی رسانه‌ها با تکیه بر جنجال آفرینی دلواپسان سعی دارند، تا در نزد افکار عمومی جای اکثریت را با اقلیت کمرنگ دلواپس تعویض کنند. که در این بین صدا و سیما کمک شایانی به این گروه نموده است.

اما برخی افرادی که دوست ندارند رئیس جمهور منتخب مردم، تنها بماند اقداماتی انجام می دهند که بعضا بهانه ای می شود در دستان افرادی که منتظر انتقاد و هجمه به دولت هستند. از همین دست اقدامات میتوان به ساخت تندیس دکتر روحانی در زادگاه ایشان اشاره کرد.

همزمان با مراسم هایی که به مناسبت سالگرد حماسه حضور مردم در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی حسن روحانی برگزار شد، در استان سمنان و شهر سرخه – زادگاه رئیس جمهور – تندیس تجسمی دکتر حسن روحانی، اثر هنری جمعی از هنرمندان سمنان رونمایی شد که قرار است این تندیس در یکی از میدان های شهر سرخه نصب شود.

شروط قانونی و بهداشتی رای دادن در انتخابات میاندوه‌ای مجلس
دنبال کنید

همین خبر کافی بود تا رسانه های منتقد دولت بهانه جدیدی برای نواختن دولت و رئیس جمهور یازدهم بیابند و ساز انتقاد از دولت را به بهانه اشتباه گروهی اندک در استان سمنان کوک کرده و بار دیگر به سیاه نمایی علیه کلیت دولت و دست آوردهای آن بپردازند.

به طوری که روز گذشته احمد پورنجاتی در صفحه شخصی خود در فیسبوک طی مطلبی از نصب تندیس حسن روحانی در محل زادگاهش انتقاد کرد. وی خطاب به روحانی نوشته است: به گمانم هر شیر پاک خورده‌ای که بانی این کار بوده آگاه و ناآگاه به قصد خیر یا به انگیزه‌ای مرموز یا جنابعالی را با «حاجی میرزا آقاسی» عوضی گرفته یا پوست خربزه‌ای نذر کفش‌های مبارک شما کرده است… پیشنهاد خیرخواهانه‌ام به عنوان یک شهروند ایرانی که به شما رای داده این است که اگر دروغ است، به سرعت تکذیب کنید و اگر راست است، به سرعت جلوی این کار ناپسند را بگیرید.

این انتقاد و موارد مشابه جای این سوال را باقی می گذارد که مسئولیت این ندانم کاری بر گردن کیست؟ آیا افرادی که خود را معتقد به شعار تدبیر و اعتدال می دانند، بهتر نیست قبل از انجام عملی به عواقب و بازتاب های آن در جامعه کمی تدبیر کنند؟  در حالی که یکی از اصلی ترین تکیه گاه های دولت یازدهم اعتماد عمومی و حمایت مردمی است ضروری است تا هواداران دولت  قدری سنجیده تر عمل کرده و بهانه به دست خیرخواهان و بدخواهان دولت ندهند.

شاید بهترین راه برای تکریم و بزرگداشت دولت تبیین راه و اندیشه آن باشد که گرچه توفیقاتی در این دوسال داشته و اکنون در میانه راه است، اما راهی طولانی و دشوار در پیش دارد و در پیمودن این راه نیازمند همراهی و همدلی مردم و مسئولان است.

پیام استاندار کهگیلویه و بویراحمد بمناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها
دنبال کنید

 البته  جای بسی شک و شبهه وجود دارد که واقعا چه فکری در پس پرده این ندانم کاری قرار داشته است؟  این ماجرا همانگونه که مطرح شده است همانند پوست خربزه‌ای است که هدفمند از سوی عوامل اجرایی استان سمنان و شهرستان سرخه زیر پای روحانی انداخته شده است.

امری که قبل از این نیز بارها از سوی مشفقان دولت یازدهم نسبت به آن تذکر داده شده بود و پیش بینی شده بود که باقی ماندن برخی عناصر ناکارآمد که با رانت و … در دولت یازدهم به مناسب دولتی رسیده ‌اند، در مدیریت های اجرایی، عواقبی اینچنینی و بدتر به بار خواهد آورد.

هر چند دولت نیز با توجه به شرایط موجود قدری دست و پا بسته گام بر می‌دارد اما باید بداند که دیگر کودک نوپای دو سال پیش نیست و کم کم باید قامت راست کند و با قدرت تمام راه باقی مانده را بپیماید و نگران دلواپسیانی که مترصد ضربه زدن به دولت هستند، نباشد. تا زمانی که دولت دغدغه های مردم را پاسخگو باشد، آنها نیز پشتیبان و همراه خواهند ماند و روحانی و دولت او هیچگاه تنها نخواهد ماند و البته جای این سوال باقی است که با توجه به گروه دلواپسان و مدیران اینچنینی آیا روحانی تنهاست؟ نیست، هیچکدام و یا هر دو؟

نویسنده:

برچسب ها : ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi