دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارایه وام مسکن منوط به نوسازی بافت فرسوده باشد/تشکیل کمیته مشترک از دولت و مجلس برای بهسازی بافت فرسوده

محمدرضا رضایی کوچی درگفت‌وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت،با تاکید برضرورت توجه دولت به بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری و روستایی، گفت:بهترین راه برای حفظ ظاهر شهر و روستا و کاهش مخاطرات طبیعی،درنتیجه وجود چنین بافت‌هایی تزریق اعتبارناکارآمد برای نوسازی و بهسازی آن ها است. نماینده مردم جهرم درمجلس

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14835
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۵:۰۶


محمدرضا رضایی کوچی درگفت‌وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت،با تاکید برضرورت توجه دولت به بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری و روستایی، گفت:بهترین راه برای حفظ ظاهر شهر و روستا و کاهش مخاطرات طبیعی،درنتیجه وجود چنین بافت‌هایی تزریق اعتبارناکارآمد برای نوسازی و بهسازی آن ها است.


نماینده مردم جهرم درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به آمار بالای بافت‌های فرسوده شهری و روستایی در کشور،افزود: هدایت نقدینگی در قالب تسهیلات و وام مسکن به سمت و سوی چنین بافت‌هایی باید در دستور کار دولت قراربگیرد.


 


دولت با اختصاص بودجه جداگانه به نوسازی بافت فرسوده کمک کند


این نماینده مردم درمجلس نهم، با یادآوری قرارگیری ایران در خط زلزله، تصریح کرد: با توجه به اینکه زلزله همیشه در کمین کشور است،دولت باید با اختصاص بودجه جداگانه به نوسازی بافت فرسوده کمک کرده و همچنین اجازه ساخت و سازهای غیرایمن را ندهد.


وی با انتقاد از بی توجهی دولت‌های مختلف تاکنون به ضرورت نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی، گفت: درحال حاضر بعد از ضرورت توجه به ساخت و سازهای ایمن، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده از اهمیتی ویژه برخوردار است.


 


میلیون‌ها  نفر در بافت‌های فرسوده ساکن هستند


این نماینده مردم در مجلس نهم، به جمعیت ساکن در بافت‌های فرسوده کشور اشاره کرد و افزود: برآوردها نشان می دهد که هم اکنون میلیون ها نفر از جمعیت کشور در بافت‌های فرسوده ساکن هستند که باید نوسازی این مناطق به عنوان یک اولویت مورد توجه جدی قرارگیرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ادعای ایجاد انحصار را بی انصافی دانست
دنبال کنید


رضایی کوچی با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته ای متشکل از دولتی ها و مجلسی ها برای بررسی موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع باید هرچه سریع تر کارگروهی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی و همچنین کمیسیون عمران مجلس برای پیدا کردن راهکاری جهت بهبود شرایط بافت‌های فرسوده شهری و روستایی تشکیل شود.


نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تاکنون کمیسیون عمران مجلس با دعوت از مسئولان زیربط خواهان ارایه برنامه های آنان در حوزه مقابله با بافت‌های فرسوده بوده است./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi