چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

آمادگی فراکسیون نمایندگان جوان مجلس ایران برای تبادل نظر با نمایندگان جوان سایر مجالس

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری خانه ملت، رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس که به نمایندگی از ایران در اجلاس نمایندگان جوان مجالس جهان شرکت کرده است، در سخنرانی خود به ضرورت توجه به جوانان به عنوان یکی از شاخصه های مهم در پیشرفت جوامع اشاره

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14603
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۸:۱۶


به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری خانه ملت، رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس که به نمایندگی از ایران در اجلاس نمایندگان جوان مجالس جهان شرکت کرده است، در سخنرانی خود به ضرورت توجه به جوانان به عنوان یکی از شاخصه های مهم در پیشرفت جوامع اشاره می کند.


متن سخنرانی وی به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم


برای جلب مشارکت اعضای یک جامعه در روند تحولات سیاسی باید زمینه های حضور آنها را در ساختار سیاسی جامعه فراهم کرد.


جوانان برای اجتماعی شدن نیازمند مشارکت سیاسی هستند تا ازطریق تجربه عملی بتوانند جامعه پذیر شوند.


بهترین راه حل برای هدایت جوانان و جامعه پذیر شدن آنها ایجاد زمینه های لازم برای مشارکت آنان در تصمیم گیری کلان سیاسی و اجتماعی است.


یکی از شاخصه های مهم در پیشرفت جوامع ، فراهم ساختن فضای لازم برای تعامل و مشارکت آحاد جامعه به خصوص جوانان در تعیین سرنوشت اجتماعی و سیاسی است .نتیجه چنین مشارکتی ، سازندگی بیشتر و قرار گرفتن جامعه در مسیر پیشرفت است.


در چنین وضعیتی جوانان با احسان اطمینان نسبت به زندگی آینده و با احساس رضایتمندی نسبت به جامعه پیرامون خود ، نسبت به دیگران و جامعه خویش احساس تعهد نموده و ضمن احترام به حقوق اجتماعی ، قانونمندی و قانونگرائی را شعار زندگی خود خواهند کرد.


 


خانمها ، آقایان


 


اجازه می خواهم تا تجربه موفق کشورم در فراهم نمودن شرایط لازم برای حضور جوانان در عرصه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، علمی ، فرهنگی و اجتماعی و بویژه راهیابی و فعالیت جدی در پارلمان را با شما در میان بگذارم.

حسن روحانی : بودجه عمومی کشور در سال آینده حدود 320 هزار میلیارد تومان است
دنبال کنید


مجلس شورای اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای فعال اتحادیه بین المجالس همواره در تلاش بوده است تا براساس ایده ها و ارزش های دین مبین اسلام و فرهنگ اصیل ایرانی عرصه حضور و فعالیت جوانان را با تنظیم قوانین و مقررات لازم ایجاد نماید.


نمایندگان جوان در مجلس شورای اسلامی دارای فراکسیون بوده و تعداد ۳۶ نماینده جوان عضو آن هستند.


این تشکل دارای جلسات منظم بوده و مسائل مبتلا به جوانان در کشور در عرصه های مختلف را مورد پیگیری قرار می دهد.


این فراکسیون در برنامه های خود تشکیل کمیته های مختلف نظارتی را با هدف تقویت امور جوانان در کشور در دستور کار دارد.


یکی از امور ، ارتباط مستمر با وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاههای مرتبط با امور جوانان از قبیل وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری و نظارت بر عملکرد آنها بویژه امور تحصیلی و دانشگاهی می باشد.


در خاتمه مایلم آمادگی فراکسیون نمایندگان جوان مجلس ایران برای تبادل نظر و ارتباط با نمایندگان جوان سایر مجالس کشورها را به منظور انتقال تجربیات و ایده های نوین متقابل در ارتقای فرایند مردم سالاری را اعلام نمایم.


به گزارش خانه ملت، اجلاس مجمع نمایندگان جوان مجالس برای اولین بار و به پیشنهاد ژاپن با حضور نمایندگان زیر ۴۵ سال تشکیل شده است./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi