شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

راه اندازی ۵ کارخانه جدید نمکزدایی

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: پنج کارخانه جدید نمکزدایی نفت در حوزه عملیاتی این شرکت در مراحل تکمیل قرار دارند که با تامین منابع مالی به تدریج در سال جاری راه اندازی خواهند شد. به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، بیژن عالیپور افزود: با راه اندازی این واحدها در مجموع ٣۴٠

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14590
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: پنج کارخانه جدید نمکزدایی نفت در حوزه عملیاتی این شرکت در مراحل تکمیل قرار دارند که با تامین منابع مالی به تدریج در سال جاری راه اندازی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، بیژن عالیپور افزود: با راه اندازی این واحدها در مجموع ٣۴٠ هزار بشکه به ظرفیت نمکزدایی نفت این شرکت افزوده می شود.


وی اظهار کرد: این کارخانه ها شامل نمکزدایی منصوری با ظرفیت ٧۵ هزار بشکه، گچساران – ٣ با ظرفیت ١١٠ هزار بشکه، هفت شهیدان با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه، بی بی حکیمه – ١ با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه و هفتکل و نفت سفید با ظرفیت ۴۵ هزار بشکه در روز است.


عالیپور با بیان این که هم اکنون ٣٨ پروژه در زمینه ساخت و توسعه واحدهای نمکزدایی نفت در این شرکت در دست اجراست، گفت: هدف از اجرای این پروژه ها ایجاد ظرفیت نمکزدایی ٩٠٠ هزار بشکه در روز نفت خام است.


عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، ظرفیت سازی فرآورش نفت نمکی، بالا بردن کیفیت نفت تولیدی، صیانت از ذخایر نفتی با جلوگیری از حفر چاههای جدید، جلوگیری از کاهش خوراک پالایشگاهها و رفع مشکلات زیست محیطی با تزریق پساب واحدهای نمکزدایی به چاههای دفعی را از اهداف اجرای پروژههای نمکزدایی برشمرد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi