یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پایان تعمیر اساسی دکل حفاری دریایی

متخصصان صنعت نفت ایران توانستند تعمیر اساسی دکل حفاری دریایی (سینا-١) را ظرف هفت ماه انجام دهند. مسعود زیاری، مدیرعامل شرکت پتروگوهر فراساحل کیش در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که امروزه شرکتهای ایرانی در غیاب شرکتهای خارجی، در حوزه تعمیر، نگهداری، اورهال و بازسازی دکلهای دریایی به دستاوردهای بزرگی دست یافته اند،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14459
تاریخ انتشار : شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۹:۵۱
متخصصان صنعت نفت ایران توانستند تعمیر اساسی دکل حفاری دریایی (سینا-١) را ظرف هفت ماه انجام دهند.

مسعود زیاری، مدیرعامل شرکت پتروگوهر فراساحل کیش در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که امروزه شرکتهای ایرانی در غیاب شرکتهای خارجی، در حوزه تعمیر، نگهداری، اورهال و بازسازی دکلهای دریایی به دستاوردهای بزرگی دست یافته اند، گفت: متخصصان شرکت پتروگوهر فراساحل کیش در یارد شرکت ایزو ایکو در بندرعباس برای نخستین بار موفق به پایان عملیات تعمیرات اساسی دکل حفاری دریایی شدند.

وی با اشاره به همکاری بسیار خوب شرکت ایزو اکو به دلیل در اختیار گذاشتن یارد خود به این شرکت برای عملیات بازسازی دکل حفاری، گفت: موارد بازسازی در این دکل شامل دیزل ژنراتورهای عادی و اضطراری، همه پمپها، گرداننده فوقانی (تاپ درایو)، استیل ورک، مخازن و پایپینگهای فشار و … است.

مدیرعامل شرکت پتروگوهر فراساحل کیش گفت: هم اکنون همه موارد تعمیر اساسی دکل سینا-١ به همراه تعمیر لگ به پایان رسیده و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته این دکل به زودی برای حفاری به به یکی از فازهای میدان گازی پارس جنوبی ارسال می شود.

به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت پتروگوهر فراساحل کیش چندی پیش از پیشرفت فیزیکی ۶٠ درصد حفاری چاههای گازی فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢۴ میدان مشترک پارس جنوبی خبر داد.

زیاری با اشاره به حفاری ٧۶ حلقه چاه گازی فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢۴ میدان مشترک پارس جنوبی از سوی شرکت پتروگوهر فراساحل کیش، گفته بود: این شرکت هم اکنون سه دکل حفاری دریایی ملکی و سه دکل استیجاری دارد.

بازگشت مجدد لایحه بودجه ۹۴ به مجلس
دنبال کنید

وی با اشاره به دستاوردهای به دست آمده در زمینه حفاری چاههای فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢۴ پارس جنوبی، تاکید کرده بود: این دستاوردها در سایه تحریمهای بین المللی ظالمانه کشورهای غربی به دست آمده است، از این رو با لغو احتمالی این تحریمها و ورود شرکتهای خارجی، این شرکت آمادگی لازم را برای رقابت با شرکتهای خارجی دارد.

مدیرعامل شرکت پتروگوهر فراساحل کیش با اشاره کسب رکورد ۵٧۵ متری حفاری در حفره ١٢ و یک چهارم یکی از چاههای فاز ٢٢ تا ٢۴ در طول یک روز از سوی دکل پارادایس گفت: این رکورد تاریخی پارسال همزمان با روز ملی شدن صنعت نفت از سوی متخصصان ایرانی به دست آمده است.

زیاری با تاکید بر این که رکورد حفاری یاد شده در فاز ٢٢ تا ٢۴ میدان پارس جنوبی تا کنون چند بار از سوی دیگر دکلهای شرکت پتروگوهر فراساحل کیش شکسته شده است، گفته بود: حفاری حفره ١۶ اینچ به طول ۴٨٠ متر در طول یک روز یکی دیگر از دستاوردهای این شرکت در زمینه حفاری به شمار می آید.

وی با بیان این که بزودی مته های حفاری دکلهای این شرکت در فاز ٢٣ به مخزن پارس جنوبی می رسد، گفته بود: هم اکنون در چاه های این فاز در حال نصب آویزه آستری لوله های حفاری (لاینر هنگر) هستیم.

مدیرعامل شرکت پتروگوهر کیش اظهار کرده بود: هم اکنون به طور میانگین ماهانه حفاری چاههای گازی فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢۴ میدان مشترک پارس جنوبی سه درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi