پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعضای اوپک متحدتر شده اند

وزیر نفت کویت می‌گوید اعضای اوپک برای حفط سطح تولید فعلی متحدتر شده‌اند. به گزارش بلومبرگ،علی العمیر گفت: اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اکنون به نسبت نشست پیشین این سازمان در ماه نوامبر برای تغییر ندادن سطح تولید خود متحدتر شده‌اند، چراکه قیمت نفت روند رو به رشدی را در سال جاری میلادی داشته

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14267
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
وزیر نفت کویت می‌گوید اعضای اوپک برای حفط سطح تولید فعلی متحدتر شده‌اند.

به گزارش بلومبرگ،علی العمیر گفت: اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اکنون به نسبت نشست پیشین این سازمان در ماه نوامبر برای تغییر ندادن سطح تولید خود متحدتر شده‌اند، چراکه قیمت نفت روند رو به رشدی را در سال جاری میلادی داشته است.


وی ادامه داد: اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت که پنجم ژوئن در وین با یکدیگر دیدار می‌کنند به‌دنبال برقراری ثبات در قیمت نفت هستند، چرا که هرگونه نوسان به طور هم‌زمان به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان آسیب می‌رساند. تولیدکنندگان بزرگ نفت خارج از اوپک نیز باید احساس مسئولیت خود را برای حفظ عرضه با ثبات و قیمت های با ثبات نشان دهند.


اوپک در نشست پیشین خود در ماه نوامبر تصمیم گرفت که سقف تولید نفت اعضای خود را بدون تغییر ثابت نگه دارد، این درحالی بود که قیمت‌ها به دلیل وجود اشباع عرضه در بازار نفت به میزان قابل توجهی سقوط کرده بود و نفت‌شیل آمریکا نیز به شکستن قیمت‌ها کمک زیادی کرده بود.


در آن زمان عربستان سعودی پیشتاز سیاست حفظ سقف تولید روزانه ٣٠ میلیون بشکه‌ای اوپک بود و برخلاف مخالفت برخی از اعضای دیگر ازجمله ایران و ونزوئلا، تصمیم تثبیت تولید نفت به اجماع رسید و اعلام عمومی شد. تصمیمی که باعث آشفتگی بازار شد و تاحدودی باز هم به کاهش قیمت نفت در آن زمان کمک کرد.


العمیر ادامه داد:‌ اعضای سازمان اوپک در نشست ٢٩ نوامبر که در وین برگزار شد اختلاف نظر داشتند که تصمیم برای تغییر ندادن سقف تولید در آن زمان “بهترین گزینه” بود.

پیام تبریک رییس جمهوری به ورزشکاران کشورمان در المپیک/ تشکر ویژه از کیمیا علیزاده و بهداد سلیمی
دنبال کنید


به اعتقاد وزیر نفت کویت، اعضای اوپک در جریان یک امتحان سخت کنار یکدیگر ایستادند. العمیر افزود: انتظار دارم در نشست بعدی اوپک ما متحدتر در کنار یکدیگر باشیم، مخصوصا با توجه به این‌که قیمت نفت شرایط بهتری پیدا کرده است، این وضعیت قابل پیش‌بینی است.


این درحالی است که یکی از اعضای شورای عالی نفت کویت نیز پیشتر اعلام کرده بود که اوپک به تصمیم قبلی خود برای حفظ سقف تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت در نشست بعدی خود پایبند خواهد بود.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi