جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اقتصاد ایران و هندوستان مکمل یکدیگرند

اقتصاد ایران و هندوستان می‌تواند مکمل یکدیگر باشد و آغاز فعالیت مشترک در چابهار، باید به سرفصلی جدید، در مناسبات دو طرف منتهی شود. به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (چهارشنبه ١۶ اردیبهشت) در دیدار با گاد کاری، وزیر حمل و نقل جاده‌ای، بزرگراهها و کشتیرانی هندوستان، گفت: با توجه به سابقه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13966
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
اقتصاد ایران و هندوستان می‌تواند مکمل یکدیگر باشد و آغاز فعالیت مشترک در چابهار، باید به سرفصلی جدید، در مناسبات دو طرف منتهی شود.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، امروز (چهارشنبه ١۶ اردیبهشت) در دیدار با گاد کاری، وزیر حمل و نقل جاده‌ای، بزرگراهها و کشتیرانی هندوستان، گفت: با توجه به سابقه روابط دوستانه، دیرین و تاریخی دو ملت که سرمایه بزرگی برای دو دولت است، تردید ندارم که مناسبات فی‌مابین روز به روز افزایش خواهد یافت.


وی ضمن اشاره به موقعیت ممتاز ترانزیتی کشورمان برای اتصال شرق به غرب و جنوب به شمال، افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در زمینه ترانزیت و اتصال ریلی هندوستان به منطقه آسیای مرکزی، قفقاز و اروپای شرقی نقش بسزایی داشته باشد.


روحانی، به آمادگی ایران برای جذب سرمایه‌ خارجی اشاره و تصریح کرد: با توجه به اهمیت مساله ترانزیت جنوب، شمال و توسعه بنادر ایران، از حضور سرمایه‌گذاران هندی در توسعه بندر چابهار و سایر بنادر جنوبی و نیز احداث جاده‌ و راه‌آهن استقبال می‌کنیم.


رئیس جمهوری با تاکید بر این که حجم مبادلات تجاری دو طرف باید افزایش یابد، عنوان کرد: اقتصاد ایران و هندوستان می‌تواند مکمل یکدیگر باشد و آغاز فعالیت مشترک در چابهار، باید به سرفصلی جدید، در مناسبات دو طرف منتهی شود.


وزیر حمل و نقل جاده‌ای، بزرگراهها و کشتیرانی هندوستان نیز ضمن تقدیم پیام کتبی نخست‌وزیر کشورش به دکتر روحانی، گفت: دهلی نو علاقمند است در حوزه بنادر، راهها و راه‌آهن ایران حضور فعال داشته باشد و معتقدیم، همکاریها در بندر چابهار می‌تواند به افزایش مناسبات اقتصادی فی‌مابین کمک کند.

دو چالش صنعت نفت در سال ۹۳
دنبال کنید


گاد کاری همچنین با تجلیل از عملکرد دولت ایران در بهبود شاخصهای اقتصادی در یکی دو سال گذشته، سیاستهای کشورش برای توسعه و پیشرفت را تشریح کرد و افزود: ما معتقدیم توسعه کشور با کمک همه مردم امکان پذیر است.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi