یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پروژه ای که قرار بود چهارسال پیش افتتاح شود…

برای راه اندازی خط ششم سراسری گاز در شرایطی وعده تازه ای اعلام شده که طبق وعده قبلی همین مقام مسوول، این پروژه باید دقیقا چهار سال پیش به بهره برداری می رسید. به گزارش نکونیوز، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران امروز (یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۳) اعلام کرد که اجرای قطعه دوم از خط ششم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13749
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۸:۳۳
برای راه اندازی خط ششم سراسری گاز در شرایطی وعده تازه ای اعلام شده که طبق وعده قبلی همین مقام مسوول، این پروژه باید دقیقا چهار سال پیش به بهره برداری می رسید.
به گزارش نکونیوز، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران امروز (یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۳) اعلام کرد که اجرای قطعه دوم از خط ششم سراسری به طول ۶٠٠ کیلومتر در حال انجام است و این قطعه تا پایان سال ٩۴ به بهره برداری می رسد. علیرضا غریبی در شرایطی وعده تازه ای برای راه اندازی این پروژه داده که طبق وعده قبلی او، قرار بود این پروژه در اردیبهشت ماه سال ۹۰ به بهره برداری می رسید اما اکنون در چهارمین سالگرد افتتاح نشدن این پروژه، وعده پایان سال برای اجرای این پروژه و تکمیل آن داده شده است. خط ششم سراسری، از پارس جنوبی آغاز می شود و پس از گذر از استان خوزستان، در استانهای لرستان، ایلام و کرمانشاه ادامه می یابد و در نهایت به دهکلان می رسد. این خط لوله پس از دزفول به کوهدشت می رسد و پس از آن ١٢٠ کیلومتر تا بیستون امتداد می یابد. مهندس غریبی در سال ۸۹ اعلام کرده بود که این پروژه در اردیبهشت ۹۰ به بهره برداری می رسد اما بعدها اعلام شد بدقولی پیمانکار، مانع از راه اندازی این پروژه در زمان مقرر شده و به همین دلیل مسوولیت اجرای آن به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شد. اما قرارگاه خاتم الانبیا هم موفق به تکمیل این پروژه نشد و زمستان سال ۹۲ رسما خروج قرارگاه نیز از این پروژه اعلام شد. آن زمان اعلام شد که قرارگاه خاتم الانبیا موفق به تامین فاینانس و منابع مالی ساخت این خط لوله انتقال گاز نشده است. اکنون در شرایطی وعده جدید تکمیل این پروژه تا پایان سال داده شده که به جای واگذاری کل پروژه به یک پیمانکار، بخشهای مختلف پروژه به صورت جداگانه به مناقصه گذاشته شده بود و هنوز منابع مالی لازم برای تکمیل آن تا پایان سال به طور کامل تامین نشده است.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi