جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تشدید مشکلات امنیتی افعانستان با حضور نیروهای خارجی

به‌ گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدحسن جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان امروز چهار‌شنبه ۹ اردیبهشت ماه با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. بروجردی در ابتدا با اشاره به اشتراکات تاریخی و مذهبی دو کشور گفت: همواره در طول تاریخ

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13638
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱


به‌ گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدحسن جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان امروز چهار‌شنبه ۹ اردیبهشت ماه با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.


بروجردی در ابتدا با اشاره به اشتراکات تاریخی و مذهبی دو کشور گفت: همواره در طول تاریخ روابطی برادرانه میان مردم ایران و افغانستان وجود داشته و این بستر مناسبی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین می‌باشد.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه مردم افغانستان را مردمی مقاوم و عزتمند در طول تاریخ دانست و افزود: مردم و احزاب افغانستان باید با توکل بر خداوند متعال و با تدبیر در امور کشوری، افغانستانی آباد و بدون سلطه نیروهای خارجی بسازند.


وی در ادامه بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در امر بازسازی، توسعه و آبادانی افغانستان تاکید کرد.


بروجردی امضای قرارداد امنیتی آمریکا با افغانستان را مغایر با روح استقلال‌طلبانه و غرور ملی مردم این کشور دانست و خاطرنشان کرد: حضور نیروهای خارجی در افغانستان تاکنون به تشدید مشکلات امنیتی، افزایش تولید مواد مخدر در این کشور انجامیده است.


بروجردی در پایان تحولات جاری در منطقه به ویژه حمله وحشیانه عربستان به مردم مظلوم یمن را دسیسه دشمنان امت اسلامی برای تضعیف جهان اسلام دانست.


در ادامه این دیدار محمدحسن جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان با تقدیر از حمایت‌های ملت و دولت ایران از مردم افغانستان گفت: مردم افغانستان هیچگاه مهمان‌نوازی و لطف مردم بزرگ ایران در طول ۳ دهه را فراموش نخواهند کرد.

نگاه غیرکارشناسی سیاسیون کهگیلویه و بویراحمد به طرح‌ها
دنبال کنید


جعفری در ادامه با مخالفت از امضای قرارداد امنیتی دولت افغانستان با آمریکا تصریح کرد: امضای قرارداد امنیتی با آمریکا باعث شرمساری ملت افغانستان می‌باشد و حزب رفاه ملی با انتشار بیانیه‌ای مخالفت صریح خود را اعلام کرده است.


وی در پایان به تشریح فعالیت‌های حزب مطبوع خود در افغانستان پرداخت و بر توسعه مراودات فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. /


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi