جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

قول پاکستان برای اجرای قرارداد واردات گاز از ایران/ وزارت نفت اقدام حقوقی انجام خواهد داد

حسین امیر خامکانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، از برگزاری جلسه کمیسیون انر‍ژی به میزبانی بی‍ژن نامدار زنگه وزیر نفت خبرداد و گفت: در این جلسه وزیر نفت به سوالات تعدادی اعضای کمیسیون در خصوص مسائل منطقه و حوزه انتخابی برخی نمایندگان پاسخ دادند. نماینده مردم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13151
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱


حسین امیر خامکانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، از برگزاری جلسه کمیسیون انر‍ژی به میزبانی بی‍ژن نامدار زنگه وزیر نفت خبرداد و گفت: در این جلسه وزیر نفت به سوالات تعدادی اعضای کمیسیون در خصوص مسائل منطقه و حوزه انتخابی برخی نمایندگان پاسخ دادند.


نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این جلسه وزیر نفت گزارش از سفر خود به چین ارائه کردند، ادامه داد: مهندس زنگنه همچنین در خصوص توسعه فازهای باقی مانده پارس جنوبی به اعضای کمیسیون گزارشی ارائه کردند و گفتند در سال جاری تعدادی از فازی های پارس جنوبی به بهره‌برداری می رسد.


سخنگوی کمیسیون انرژی در خصوص سوال از وزیر نفت درباره اجرای قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان، بیان کرد: سوال یکی از اعضای کمیسیون انرژی از وزیر نفت در این خصوص بود که مهندس زنگنه گفتند مقرر است که ساخت خط لوله صادرات گاز به پاکستان تا نزدیکی مرز تکمیل شود.


نماینده مردم در دروه نهم مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت گفتند اجرای قرارداد صادرات گاز به پاکستان مشکلی ندارد و و این کشور باید به تعهدات خود را براساس قرارداد عمل کند.


امیر خامکانی ادامه داد: طرف پاکستانی برای واردات گاز از ایران ابراز علاقه کرده است و پاکستان ظاهراً این قول برای آغاز ساخت خط لوله واردات گاز از براساس تعهد خود در قرارداد با ایران را به وزارت نفت داده است.


وی تصریح کرد: ساخت خط لوله گاز تا مرز کشور استفاده دوگانه دارد و هم برای گازرسانی به شهرستان های استان سیستان و بلوچستان است و هم کاربرد صادرات دارد که اگر پاکستان و هند خواستار واردات گاز از ایران شدند، بتوانیم گاز صادر کنیم.

مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی رویش چهره های جدید را به دنبال داشت
دنبال کنید


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در مورد اینکه اگر پاکستان به تعهدات خود عمل نکند آیا ایران اقدامی حقوقی برای اخذ جریمه خواهد کرد؟ گفت: وزیر نفت در جلسه امروز جزئیات قرارداد گازی ایران و پاکستان را تشریح نکردند، ولی گفتند در این خصوص پیش بینی لازم شده است و اگر طرف پاکستانی تعهد خود را انجام نداد، ایران اقدامات حقوقی انجام خواهد داد. /


پایان پیام 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi