جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

استقبال ترکیه و آذربایجان از حضور ایران در ترانس آناتولی

وزیر انرژی ترکیه طی اظهاراتی از حضور ایران در پروژه گازی ترانس آناتولی استقبال کرد. مدیر کل شرکت نفت دولتی آذربایجان نیز پیش‌تر از تمایل ایران در خرید بخشی از سهام این پروژه خبر داده بود. به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از حریت، تنر ییلدیز، وزیر انرژی ترکیه طی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13080
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸


وزیر انرژی ترکیه طی اظهاراتی از حضور ایران در پروژه گازی ترانس آناتولی استقبال کرد. مدیر کل شرکت نفت دولتی آذربایجان نیز پیش‌تر از تمایل ایران در خرید بخشی از سهام این پروژه خبر داده بود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از حریت، تنر ییلدیز، وزیر انرژی ترکیه طی سخنانی در مراسم امضای یک قرارداد انرژی با مقامات گرجستان اعلام کرد در صورت تکمیل شدن برخی شرایط مالی مورد نیاز برای ورود به این پروژه، ایران نیز می تواند بخشی از سهام آن را خریداری کند.

این مقام ترک همچنین افزود: در حال حاضر زود است که بتوانیم به طور قطع از ورود ایران به پروژه انتقال گاز ترانس آناتولی صحبت کنیم.

از سوی دیگر مدیر کل شرکت نفت دولتی آذربایجان، به نقل از رسانه های این کشور، از تمایل ایران برای حضور در این پروژه گازی خبر داده است.

بر همین اساس آذربایجان نیز اعلام کرده است آمادگی دارد تا هرگونه پیشنهاد ایران را برای حضور در این پروژه مورد بررسی قرار دهد.

انتظار می رود که پس از لغو یکجای تحریم های اقتصادی علیه ایران، در پی حصول توافق هسته ای بین ایران و ۵+۱،ایران در بسیاری از پروژه های انرژی منطقه ای ورود کند.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi