سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

خشمگینی آمریکا از موفقیت های اخیر ارتش عراق/آمریکا در بستر ایران هراسی در فکر لشگرکشی به عراق است

محمدحسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت گفت: احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه اصلی ترین اولویت جمهوری اسلامی محسوب می شود و امنیت خاورمیانه اهمیتی استراتژیک برای ایران دارد. نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران به عنوان بزرگ ترین قربانی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12652
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶


محمدحسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت گفت: احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه اصلی ترین اولویت جمهوری اسلامی محسوب می شود و امنیت خاورمیانه اهمیتی استراتژیک برای ایران دارد.


نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران به عنوان بزرگ ترین قربانی تروریسم ، همچنین ۸سال جنگ تحمیلی با رژیم صدام دارای تجربه های خوبی در مواجه با موضوع تروریسم است، حال موضوعی که پیش آمده این است که ایران بنا به درخواست رسمی بغداد تعدادی از مستشاران نظامی خود را برای جنگ عراق با تروریست های تکفیری داعش به این کشور اعزام کرده است.




آمریکایی ها خود مشکل عراق هستند


وی در واکنش به سخنان جان برنان ، رئیس سیا علیه نقش ایران و مشخصا سردارقاسم سلیمانی در جنگ عراق با داعش گفت: آمریکایی ها خود مشکل عراق هستند، مردم عراق فراموش نمی کنند که علی رغم وجود قرارداد نظامی، ایالات متحده به بغداد در مواجه با داعش حتی یک گلوله کمک نکرد و این ایران بود که همراه با مرجعیت شیعه تمامیت ارضی عراق را حفظ کرد. ایران هرگز قصد دخالت نداشته و ندارد و ما معتقدیم که عراقی ها خودکفا هستند. ایران به هیچ عنوان قصد کشورگشایی ندارد و ادعاهایی که علیه ایران مطرح می شود در واقع خطی است که رژیم صهیونیستی علیه ایران برای ایران هراسی آغاز کرده است.


 


آمریکا از موفقیت های اخیر ارتش عراق  در شکست تروریست ها به شدت خشمگین است

هزینه‌های سرسام آور مقطع دکتری، دانشجوبان را راهی کشورهای همسایه می‌کند
دنبال کنید


آصفری با بیان این که آمریکایی ها از موفقیت های اخیر ارتش عراق و نیروهای مردمی در شکست تروریست های تکفیری به شدت خشمگین هستند ، گفت: واشنگتن گمان می کرد که بدون کمک ایالات متحده عراق سقوط خواهد کرد و آنها بهانه جدیدی برای لشگر کشی دوباره به چنگ می آوردند اما این گونه نشد و آنها امروز به دنبال انتقام از عوامل وحدت نیروهای نظامی و بازسازی ارتش هستند.


 


واشنگتن تنها به فکر استثمار بغداد است/آمریکا داعش را به عنوان تروریست های اجاره ای به خدمت گرفته


 وی با ابراز تردید نسبت به نیت آمریکایی ها وموضع گیری های آنها علیه وضعیت عراق گفت: واشنگتن تنها به فکر استثمار بغداد است و برای این منظور نیاز به اختلاف افکنی بین کشورهای منطقه دارد. ما معتقدیم که آمریکا داعش را به عنوان بهانه ای جدید به عنوان تروریست های اجاره ای به خدمت گرفتند.


نماینده مردم اراک به ضعف آمریکایی ها در جریان اشغال عراق اشاره کرد و گفت: بازپس گیری تکریت نشان داد که تنها نیروهای مردمی کشورهای منطقه می توانند با تهدید های امنیتی مواجه شوند و نیازی به مداخله آنها نیست. نیروهای نظامی آمریکا درجریان اشغال خاک عراق به دلیل حضور نیروهای وفادار به صدام به این منطقه خودمختاری نسبی داده بودند تا با آنها درگیر نشوند.


عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: آمریکایی ها اگرچه به صورت جدی اختلاف افکنی و استفاده از تروریست های تکفیری داعش را همچنان در دستور کار خود دارند اما برخی نیروهای نظامی آنها نیز به شدت نگران بازگشت تروریست ها به خانه اصلی خود هستند، آنها می دانند که حضور ۳۲ ملیت که عمدتا غربی هستند در میان نیروهای داعش انها را به بمب های انتحاری تبدیل کرده که ممکن است در قلب آنها منفجر شوند، این موضوعات موجب سرگیجه و ناتوانی غرب در تحلیل وضعیت عراق شده است.

حضور هیات پارلمانی ایران در ویتنام برای شرکت در مجمع جهانی بین المجالس/ورود هیات ایرانی به هانوی
دنبال کنید


جان برنان رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) طی روزهای اخیر در اظهاراتی درباره حضور سردار قاسم سلیمانی در عراق علت ناکارآمدی نیروهای ائتلاف را در شکست داعش را، سردار سلیمانی عنوان کرده است.


وی اعلام کرده که فرمانده نیروهای قدس ایران رهبری نیروهای عراق در مبارزه با داعش را برعهده گرفته است و این امر ماموریت آمریکا در مبارزه علیه تروریسم را با دشواری هایی مواجه ساخته است.


 


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi