جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارائه طرح لزوم موافقت کنگره با هرگونه توافق هسته‌ی؛ ایجاد یک اطمینان نسبی حداقلی

سبحانی‌نیا: ارائه طرح لزوم موافقت کنگره با هرگونه توافق هسته‌ی؛ ایجاد یک اطمینان نسبی حداقلی عضو هیئت رئیسه مجلس، ارائه طرح لزوم موافقت کنگره با هرگونه توافق هسته‌ای با ایران از سوی کمیته روابط خارجی سنا را موجب ایجاد یک اطمینان نسبی حداقلی نسبت به اجرای توافق‌نامه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12384
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶


سبحانی‌نیا:


ارائه طرح لزوم موافقت کنگره با هرگونه توافق هسته‌ی؛ ایجاد یک اطمینان نسبی حداقلی


عضو هیئت رئیسه مجلس، ارائه طرح لزوم موافقت کنگره با هرگونه توافق هسته‌ای با ایران از سوی کمیته روابط خارجی سنا را موجب ایجاد یک اطمینان نسبی حداقلی نسبت به اجرای توافق‌نامه دانست.


ارائه طرح لزوم موافقت کنگره با هرگونه توافق هسته‌ی؛ ایجاد یک اطمینان نسبی حداقلی 3

حسین سبحانی‌نیا درباره تلاش کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برای ارائه طرح لزوم موافقت کنگره با هرگونه توافق هسته‌ای با ایران، گفت: سناتورهای امریکایی با نامه سرگشاده‌شان فضایی به وجود آوردند که به ضرر هیئت حاکمه و کنگره امریکا تمام شد و بازتاب‌های منفی زیادی نیز در داخل و خارج امریکا داشت؛ چراکه معنایی جز زیر پا گذاشتن اصول مسلم بین المللی و ایجاد تردید در توافق‌نامه‌ای که در سطح بالایی مورد بررسی قرار می‌گیرد، نداشت.


نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی افزود: لازم بود این فضای منفی تعدیل شود و به همین علت بود که دیگر اعضای کنگره و اوباما در قبال آن موضع‌گیری کردند و نشان می‌داد درصدد جبران آن هستند؛ لذا اگرسنای آمریکا به دنبال ارائه طرح لزوم موافقت کنگره با هرگونه توافق هسته‌ای با ایراناست، تا حدی می‌تواند از جمله همان تضمین‌هایی باشد که ظرف چند روز گذشته ایجاد شده بود و آن تردید را در اجرا یا عدم اجرای توافق بین ایران و ۱+۵ کاهش دهد.


وی با تاکید بر اینکه باید منتظر بود که این مساله به کجا می‌انجامد و واقعا عملیاتی میشود یا خیر، ادامه داد: همگرایی کاخ سفید و کنگره می‌تواند حداقل یک اطمینان نسبی ایجاد کند و نشان دهد که به دنبال جبران این مساله هستند.

آیین تجلیل از پیشقراولان نهضت اسلامی با حضور دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان
دنبال کنید


سبحانی‌نیا تصریح کرد: همراهی مجلس جمهوری اسلامی ایران با تیم مذاکره کننده و پشتیبانی از آنها باعث شد اعضای هیئت ایرانی در چانه‌زنی‌ها، پرقدرت باشند؛ مجلس در مراحل مختلف از تیم مذاکره کننده و اقدامات او حمایت کرده و فقط بر رعایت خطوط قرمز تاکید داشته است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چنین توفیقاتی باعث شد سایر کشورها متوجه شوند باید از همراهی مجلس و کنگره‌شان برخوردار باشند و این خود می‌تواند به عنوان یک الگو، تاثیر جانبی را بر پارلمان‌های طرف مقابل داشته باشد./


پایان پیام


منبع: 
خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi