پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دو باشگاه سرخآبی ها روی دستان صاحبانشان مانده است

ﻓﺮﺩﺍ، ﺩﻭﻣﯿﻦ ﻣﺰﺍﯾﺪﻩ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭﯼ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﭘﺮﺳﭙﻮﻟﯿﺲ ﻭ ﺍﺳﺘﻘﻼ‌ﻝ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺍﻣﺎ ﺧﺒﺮﻫﺎ ﺣﺎﮐﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺗﯿﻢ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺑﺪﻭﻥ ﻫﯿﭻ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﭘﺮﻭ ﭘﺎ ﻗﺮﺻﯽ ﺭﻭﯼ ﺩﺳﺖ ﻣﺘﻮﻟﯽ‌ﺷﺎﻥ (ﺩﻭﻟﺖ) ﻣﺎﻧﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ.ﻫﺮﭼﻨﺪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺁﻣﺎﺭ ﻏﯿﺮﺭﺳﻤﯽ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﻫﻮﺍﺩﺍﺭﺍﻥ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﺍﺳﺘﻘﻼ‌ﻝ ﻭ ﭘﺮﺳﭙﻮﻟﯿﺲ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﻭ ﺧﺎﺭﺝ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﺣﺪﻭﺩ ۶۰ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﻧﻔﺮ

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12110
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

ﻓﺮﺩﺍ، ﺩﻭﻣﯿﻦ ﻣﺰﺍﯾﺪﻩ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭﯼ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﭘﺮﺳﭙﻮﻟﯿﺲ ﻭ ﺍﺳﺘﻘﻼ‌ﻝ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺍﻣﺎ ﺧﺒﺮﻫﺎ ﺣﺎﮐﯽ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺗﯿﻢ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺑﺪﻭﻥ ﻫﯿﭻ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﭘﺮﻭ ﭘﺎ ﻗﺮﺻﯽ ﺭﻭﯼ ﺩﺳﺖ ﻣﺘﻮﻟﯽ‌ﺷﺎﻥ (ﺩﻭﻟﺖ) ﻣﺎﻧﺪﻩ‌ﺍﻧﺪ.ﻫﺮﭼﻨﺪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺁﻣﺎﺭ ﻏﯿﺮﺭﺳﻤﯽ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﻫﻮﺍﺩﺍﺭﺍﻥ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﺍﺳﺘﻘﻼ‌ﻝ ﻭ ﭘﺮﺳﭙﻮﻟﯿﺲ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﻭ ﺧﺎﺭﺝ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﺣﺪﻭﺩ ۶۰ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﻧﻔﺮ ﻣﯽ‌ﺭﺳﺪ، ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺳﯿﻞ ﻫﻮﺍﺩﺭﺍﻥ ﺩﻭ ﺗﯿﻢ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﮐﺴﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﺸﺪﻩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﺒﻠﻎ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭﯼ ۲۹۰ ﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﺰﺍﯾﺪﻩ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻓﺮﻭﺵ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻫﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﮐﺮﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﮐﻪ ﺭﯾﺸﻪ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺍﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ ﮔﺮﻩ ﺧﻮﺭﺩﻩ، ﭘﺎ ﭘﯿﺶ ﺑﮕﺬﺍﺭﺩ.

ﺍﻧﺤﻼ‌ﻝ ﯾﺎ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭﯼ؟

ﭘﺮﺳﭙﻮﻟﯿﺲ ﻭ ﺍﺳﺘﻘﻼ‌ﻝ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﺎ ﺗﯿﺮﻣﺎﻩ ﺳﺎﻝ ۹۴ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺭﺥ ﻧﺪﻫﺪ ﻃﺒﻖ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﻗﻄﻊ ﺑﻪ ﯾﻘﯿﻦ ﻣﻨﺤﻞ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﺪ ﭼﺮﺍﮐﻪ ﻓﻘﻂ ﺗﺎ ﺗﯿﺮﻣﺎﻩ ﺳﺎﻝ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺯﯾﺮ ﻧﻈﺮ ﻭﺯﺍﺭﺕ ﻭﺭﺯﺵ ﻭ ﺟﻮﺍﻧﺎﻥ ﺑﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺧﻮﺩ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﻫﻨﺪ. ﺍﯾﻦ ﺩﺭﺣﺎﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻧﺤﻼ‌ﻝ ﺳﺮﺧﺂﺑﯽ‌ﻫﺎ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﻭﺟﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺴﺌﻮﻻ‌ﻥ ﻏﯿﺮﻣﻤﮑﻦ ﺗﻠﻘﯽ ﻧﺸﺪﻩ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻨﺎﺩ ﺑﻪ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﮐﺮﺩﻩ‌ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﺩﻭﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﻃﯽ ﻣﺪﺕ ﺩﺭ ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭ ﻧﺸﻮﻧﺪ، ﻣﻨﺤﻞ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﺪ.

ﻟﻐﻮ ﻣﺰﺍﯾﺪﻩ ﺍﻭﻝ، ﺷﺮﻭﻋﯽ ﻧﺎﺍﻣﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﻩ

ﻣﺰﺍﯾﺪﻩ ﺍﻭﻝ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭﯼ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﺍﺳﺘﻘﻼ‌ﻝ ﻭ ﭘﺮﺳﭙﻮﻟﯿﺲ ﺩﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺍﻭﻝ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﯾﮏ ﺭﻭﺯ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺑﻪ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﺷﺪﻩ ﻟﻐﻮ ﺷﺪ. ﺩﻟﯿﻞ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﺒﻮﺩ ﺟﺰ ﻋﺪﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﺘﻘﺎﺿﯿﺎﻥ ﺧﺮﯾﺪ ﻭ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻧﮑﺮﺩﻥ ﭘﺎﮐﺖ ﻣﺰﺍﯾﺪﻩ ﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻭﻗﺖ ﺍﺩﺍﺭﯼ، ﻫﺮﭼﻨﺪ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺍﻣﺮﯼ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻓﺮﻭﺵ ﺳﺎﯾﺮ ﺳﻬﺎﻡ‌ﻫﺎﯼ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭ ﺷﺪﻩ ﻫﻢ ﺭﺥ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺍﻣﺎ ﻧﮑﺘﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺎﻣﻞ ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﭼﻨﺪ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﺷﻔﺎﻫﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪ ﺳﻬﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺷﺮﮐﺖ ﺩﺭ ﻣﺰﺍﯾﺪﻩ ﺍﻭﻝ ﺑﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺳﺎﺯﯼ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﺪ. ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ ﻧﮕﺮﺍﻥ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﮐﻪ ﯾﺎ ﺍﺯ ﮐﻢ ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺷﺪﻥ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﻭ ﺑﻪ ﻭﯾﮋﻩ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺘﻤﻮﻝ ﮐﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻃﻊ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻘﻼ‌ﻝ ﻭ ﭘﺮﺳﭙﻮﻟﯿﺲ ﻭﺻﻠﻪ ﺯﺩﻩ‌ﺍﻧﺪ ﺗﺎ ﻧﺎﻣﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﺩﺳﺖ ﻭ ﭘﺎ ﮐﻨﻨﺪ، ﺧﺒﺮ ﻣﯽ‌ﺩﺍﺩ، ﯾﺎ ﻗﯿﻤﺖ ﭘﺎﯾﻪ ۲۹۰ ﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭﯼ ﺳﻨﮕﯿﻦ ﺑﻮﺩ ﻭ ﯾﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺯﯾﺎﻥ ﺩﻩ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﻭ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺗﺮﺍﺯ ﻣﻨﻔﯽ‌ﺷﺎﻥ ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﻋﻘﻞ ﺳﻠﯿﻤﯽ ﺍﯾﻦ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭘﻮﻝ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﻭﺩ ﺑﺮﯾﺰﺩ.

ﻧﺒﻮﺩ ﻣﺸﺘﺮﯼ، ﻋﺎﻣﻞ ﺍﺟﺒﺎﺭ ﺑﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭﯼ

ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺍﺟﻤﺎﻟﯽ ﺑﻪ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻣﺰﺍﯾﺪﻩ ﺍﻭﻝ ﻭ ﺩﻭﻡ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ‌ﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﻧﺒﻮﺩ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﻓﺮﻭﺷﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻭ ﺑﺎﺯﻧﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻣﻠﺰﻡ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺍﺳﻢ ﻭ ﻋﻼ‌ﻣﺖ ﺗﺠﺎﺭﯼ (ﺑﺮﻧﺪ) ﻭ ﺩﺍﺭﺍﺋﯽ‌ﻫﺎﯼ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﺷﺮﮐﺖ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭﺭﺯﺷﯽ ﺍﺳﺘﻘﻼ‌ﻝ ﺍﯾﺮﺍﻥ – ﺳﻬﺎﻣﯽ ﺧﺎﺹ ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﺑﻪ ﺍﺭﺯﺵ ۲۹۰ ﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﻭ ﺍﺳﻢ ﻭ ﻋﻼ‌ﻣﺖ ﺗﺠﺎﺭﯼ (ﺑﺮﻧﺪ) ﻭ ﺩﺍﺭﺍﯾﯽ‌ﻫﺎﯼ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﺷﺮﮐﺖ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭﺭﺯﺷﯽ ﭘﺮﺳﭙﻮﻟﯿﺲ ﺳﻬﺎﻣﯽ ﻋﺎﻡ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﺑﻪ ﺍﺭﺯﺵ ۲۹۰ ﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﻗﯿﻤﺖ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺷﺪ. ﻫﺮﭼﻨﺪ ﻗﯿﻤﺖ ﭘﺎﯾﻪ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺰﺍﯾﺪﻩ ﺩﻭﻡ ﻧﯿﺰ ﻫﻤﺎﻥ ۲۹۰ ﻣﯿﻠﯿﺎﺭﺩ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺣﺼﻪ ﻧﻘﺪﯼ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ ﻭ ﻧﯿﺰ ﻣﺪﺕ ﺍﻗﺴﺎﻁ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺣﺼﻪ ﻧﻘﺪﯼ ﺍﺯ ۴۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺑﻪ ۲۵ ﺩﺭﺻﺪ ﮐﺎﻫﺶ ﻭ ﻣﺪﺕ ﺍﻗﺴﺎﻁ ﺍﺯ ﺩﻭ ﺑﻪ ﭼﻬﺎﺭ ﺳﺎﻝ ﺭﺳﯿﺪ ﺗﺎ ﺩﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺩﻭﻡ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺁﺳﺎﻥ‌ﺗﺮﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭﯼ ﻣﺪ ﻧﻈﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﺩ.

سپهر نقش جهان حریف قابل احترامی است
دنبال کنید

ﺩﺍﺭﺍﯾﯽ‌ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﺍﺳﺘﻘﻼ‌ﻝ ﻭ ﭘﺮﺳﭙﻮﻟﯿﺲ، ﻭﺭﺯﺷﮕﺎﻩ‌ﻫﺎﯼ ﺩﺭﻓﺸﯽ ﻓﺮ ﻭ ﻣﺮﻏﻮﺑﮑﺎﺭ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﯾﯽ ﻏﯿﺮ ﭘﻮﻟﯽ، ﺑﺮﻧﺪ ﻭ ﺣﻖ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ ﺭﺍ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﻫﻢ‌ﭼﻨﯿﻦ ﺑﺪﻫﯽ‌ﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﮐﻪ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﺩﺭ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﯽ‌ﺁﯾﺪ ﺷﺎﻣﻞ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ‌ﻫﺎ، ﻧﻬﺎﺩﻫﺎ ﻭ ﻭﺭﺯﺷﮑﺎﺭﺍﻥ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻗﯿﻤﺖ‌ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﻧﻬﺎﯾﯽ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻗﯿﻤﺖ ﺑﺮﻧﺪ، ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺩﺍﺭﺍﯾﯽ ﻭ ﺑﺪﻫﯽ‌ﻫﺎﯼ ﻗﺒﻠﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ‌ﻫﺎ ﺳﻮﺩﺁﻭﺭ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ، ﻗﯿﻤﺖ ﮔﺬﺍﺭﯼ ﺑﺮﺍﺳﺎﺱ ﺍﺭﺯﺵ ﺭﻭﺯ ﺧﺎﻟﺺ ﺩﺍﺭﺍﯾﯽ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ، ﯾﻌﻨﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺩﺍﺭﺍﯾﯽ‌ﻫﺎﯼ ﺷﺮﮐﺖ ﺍﺯ ﺑﺪﻫﯽ‌ﻫﺎ ﮐﺴﺮ ﻭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ.

ﺳﺮﺧﺎﺑﯽ‌ﻫﺎ ﻭ ﺳﻪ ﻣﻨﺒﻊ ﺩﺭﺁﻣﺪﺯﺍﯾﯽ

ﺣﻖ ﭘﺨﺶ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻧﯽ، ﺭﻋﺎﯾﺖ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﮐﭙﯽ ﺭﺍﯾﺖ ﻭ ﺑﻠﯿﺖ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﺳﻪ ﻣﻨﺒﻊ ﺍﺻﻠﯽ ﺩﺭﺁﻣﺪﺯﺍﯾﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﺍﻥ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺳﺎﺯﯼ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮﭼﻨﺪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺧﻼ‌ﻕ ﺑﻮﺩﻥ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻥ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺑﯽ‌ﺷﻤﺎﺭ ﻫﻮﺍﺩﺍﺭﺍﻥ ﺩﻭ ﺗﯿﻢ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺩﺭﺁﻣﺪﺯﺍﯾﯽ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﺮﺩ. ﺍﻣﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﻣﺴﻠﻢ ﺍﺳﺖ ﺩﻋﻮﺍﯼ ﻫﻤﯿﺸﮕﯽ ﻓﺪﺭﺍﺳﯿﻮﻥ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺑﺎ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺻﺪﺍ ﻭ ﺳﯿﻤﺎ ﺑﺮ ﺳﺮ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻣﺒﻠﻎ ﺣﻖ ﭘﺨﺶ ﻭ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺁﻥ، ﻧﺒﻮﺩ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﮐﭙﯽ ﺭﺍﯾﺖ ﺩﺭ ﮐﺸﻮﺭ ﻭ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺑﻠﯿﺖ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﺿﻌﯿﻒ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻫﯿﭻ ﮐﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﯼ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﺍﻥ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺩﻭ، ﺩﻭ ﺗﺎ ﭼﻬﺎﺭﺗﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﮐﺮﺩﻩ‌ﺍﻧﺪ ﻣﺸﻮﻕ ﺧﻮﺑﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ. ﺻﺪﺍ ﻭ ﺳﯿﻤﺎ ﻋﻠﯽ ﺭﻏﻢ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮﯼ ﺣﻖ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ ﺍﺯ ﺷﺮﮐﺖ‌ﻫﺎ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﭘﺨﺶ ﻣﺴﺎﺑﻘﺎﺕ ﻟﯿﮓ ﺑﺮﺗﺮ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﻓﻮﺗﺒﺎﻟﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻓﺼﻞ ﻧﯿﺰ ﺣﺘﯽ ﺭﯾﺎﻟﯽ ﺑﻪ ﻓﺪﺭﺍﺳﯿﻮﻥ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺩﻋﻮﺍﯾﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﻪ ﺑﻪ ﺍﻣﺴﺎﻝ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﻭ ﻧﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﺟﺎﺭﯼ ﯾﮑﺒﺎﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺧﺘﻢ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.

ﮐﭙﯽ ﺭﺍﯾﺖ؛ ﺍﯾﻦ ﺩﻭﻣﯿﻦ ﻣﻌﻀﻠﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮔﺮﯾﺒﺎﻥ‌ﮔﯿﺮ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﺍﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ، ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﻓﺮﻭﺵ ﺍﻟﺒﺴﻪ ﻭ ﭘﻮﺷﺎﮎ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺳﺮﺧﺎﺑﯽ‌ﻫﺎ ﺑﻠﮑﻪ ﺩﺭ ﻓﺮﻭﺵ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﮐﺎﻻ‌ﻫﺎﯼ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺑﺤﺮﺍﻧﯽ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺑﺮﻧﺪ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﺎﻋﻼ‌ﻥ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺑﺎ ﻫﯿﭻ ﺗﻨﺒﯿﻬﯽ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻧﯿﺴﺖ، ﻓﺮﻭﺵ ﮐﺎﻻ‌ﻫﺎﯼ ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﺩﻭ ﺗﯿﻢ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺑﻪ ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﻗﯿﻤﺖ ﻭ ﺑﺎ ﭘﺎﯾﯿﻦ‌ﺗﺮﯾﻦ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﻣﻤﮑﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ‌ﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭼﺸﻢ ﻫﺮ ﺗﺎﺟﺮ ﻭ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‌ﺩﺍﺭﯼ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺗﺮﺳﺎﻧﺪ. ﻭ ﺩﺭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﺑﻠﯿﻂ ﻓﺮﻭﺷﯽ؛ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺿﻌﯿﻒ ﺑﻠﯿﻂ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺑﺎ ﻫﯿﭻ ﮐﺸﻮﺭﯼ ﻧﯿﺴﺖ. ﻧﻪ ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺻﻨﺪﻟﯽ‌ﻫﺎ ﻣﺸﺨﺺ، ﻧﻪ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺑﻠﯿﻂ ﻓﺮﻭﺷﯽ‌ﻫﺎ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻭ ﻧﻪ ﻋﺰﻡ‌ﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺑﺎ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺳﯿﺎﻩ ﮐﺎﻓﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻣﺴﺌﻠﻪ‌ﺍﯼ ﮐﻪ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ ﺑﺎﺯﺩﺍﺭﻧﺪﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭ ﺗﻠﻘﯽ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺟﺬﺏ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﻣﻌﻀﻠﯽ ﺍﺳﺎﺳﯽ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺍﺳﺖ.

تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در هر دو نیمه تیم برتر میدان بود
دنبال کنید

ﮐﻤﯿﻦ ﺷﺒﻪ ﺩﻭﻟﺘﯽ‌ﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪ ﺩﻭ ﺳﺮﺧﺎﺑﯽ‌ﻫﺎ!

ﻫﺮﭼﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻭﻟﻮﯾﺖ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﻣﺎ ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﺍﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺮﻭﻩ‌ﻫﺎ ﻭ ﺷﺮﮐﺖ‌ﻫﺎﯼ ﺷﺒﻪ‌ﺩﻭﻟﺘﯽ ﻣﻨﻌﯽ ﮔﺬﺍﺷﺖ. ﺁﻧﻬﺎ ﻣﯽ‌ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺩﺭ ﻣﺰﺍﯾﺪﻩ ﺷﺮﮐﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺭﺳﻤﯽ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺗﺎ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﺩ.

ﺑﺮﺍﯼ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭﯼ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﺑﻪ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺣﻘﯿﻘﯽ- ﺷﺨﺼﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﻫﻠﯿﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺗﻮﺳﻂ ﻧﻬﺎﺩﻫﺎﯼ ﺫﯼ ﺭﺑﻂ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺷﺮﮐﺖ‌ﻫﺎﯼ ﺷﺒﻪ‌ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﺑﺨﻮﺍﻫﻨﺪ ﭘﺮﺳﭙﻮﻟﯿﺲ ﻭ ﺍﺳﺘﻘﻼ‌ﻝ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ ﺗﻨﻬﺎ ۴۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﺯ ﺳﻬﺎﻡ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ۲۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﺑﻪ ﭘﯿﺸﮑﺴﻮﺗﺎﻥ ﺗﻌﻠﻖ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ۴۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺩﯾﮕﺮ ﻧﯿﺰ ﺗﻮﺳﻂ ﻫﻤﯿﻦ ﺷﺮﮐﺖ‌ﻫﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭﯼ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺍﯾﻦ ۴۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﯿﺴﺖ. ﺷﺮﮐﺖ‌ﻫﺎﯼ ﺷﺒﻪ‌ ﺩﻭﻟﺘﯽ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﺜﺎﻝ ﺑﺮﺍﯼ ۴۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺑﺎﻗﯽ ‌ﻣﺎﻧﺪﻩ ﻫﻠﺪﯾﻨﮓ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺳﻬﺎﻡ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮔﯿﺮﻧﺪ.

ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ، ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﺒﻮﺩ ﻣﺸﺘﺮﯼ ﺩﺭ ﻣﺰﺍﯾﺪﻩ ﺩﻭﻡ؟

“ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﮐﺸﯿﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﻣﺰﺍﯾﺪﻩ ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺳﻮﻡ، ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﻫﯿﺌﺖ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭﯼ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﭘﯿﺪﺍ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ ﺍﻣﺎ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺗﻌﺪﯾﻞ ﻗﯿﻤﺖ ﺿﻌﯿﻒ ﺍﺳﺖ.” ﺍﯾﻦ ﭘﺎﺳﺦ ﺭﯾﯿﺲ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺳﺎﺯﯼ ﺑﻪ ﻋﺪﻡ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭﯼ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﺍﺳﺘﻘﻼ‌ﻝ ﻭ ﭘﺮﺳﭙﻮﻟﯿﺲ ﺩﺭ ﻣﺰﺍﯾﺪﻩ ﺩﻭﻡ ﺍﺳﺖ.

ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺰﺍﯾﺪﻩ ﻓﺮﺩﺍ (ﺳﻪ ﺷﻨﺒﻪ) ﭼﻪ ﻓﺮﻭﺵ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻘﺒﺎﻝ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺷﻮﺩ ﻭ ﭼﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺭﺥ ﻧﺪﻫﺪ، ﺳﺮﺧﺎﺑﯽ‌ﻫﺎ ﺗﺎ ﺗﯿﺮﻣﺎﻩ ﺳﺎﻝ ۹۴ ﺑﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺧﻮﺩ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﺑﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﺮﺩﺍﺩ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭ ﻭ ﺑﺮﻧﺪ ﺟﺪﯾﺪ ﻭ ﻣﺎﻟﮏ ﺟﺪﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺑﺮﻧﺪ ﺣﻖ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻣﻨﺤﻞ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺷﺪ.

ﻃﺒﻖ ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﻣﺸﺎﻭﺭ ﺭﺋﯿﺲ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺧﺼﻮﺻﯽ‌ﺳﺎﺯﯼ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﮐﻨﻨﺪﻩ‌ﺍﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﭘﺎﮐﺘﯽ ﺑﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺧﺼﻮﺻﯽ‌ﺳﺎﺯﯼ ﺑﺮﺳﺪ، ﻣﺰﺍﯾﺪﻩ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﺍﺳﺘﻘﻼ‌ﻝ ﻭ ﭘﺮﺳﭙﻮﻟﯿﺲ ﺭﻭﺯ ﺳﻪ‌ﺷﻨﺒﻪ ۱۹ ﺍﺳﻔﻨﺪﻣﺎﻩ ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭﺍﻥ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭﺍﻥ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﺎﺯ ﺷﺪﻥ ﭘﺎﮐﺖ‌ﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﻣﺰﺍﯾﺪﻩ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺍﻣﺎ ﻗﯿﻤﺖ ﻭ ﻧﺎﻡ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺤﺮﺯ ﺷﺪﻥ ﺍﻫﻠﯿﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻋﻼ‌ﻡ ﻧﻤﯽ‌ﺷﻮﺩ. ﺍﯾﻦ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻬﻠﺖ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﭘﺎﮐﺖ‌ﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺮﯾﺪ ﺩﻭ ﺑﺎﺷﮕﺎﻩ ﺗﺎ ﺳﺎﻋﺖ ۱۶ ﺍﻣﺮﻭﺯ ( ﺩﻭﺷﻨﺒﻪ) ﺍﺳﺖ. 

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi