جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کشف بیش از ۲۱۹ میلیون سیگار قاچاق

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشورگفت: طی ۶ ماهه منتهی به شهریور ماه سال جاری میزان کشفیات سیگار های قاچاق به مرز ۲۱۹ میلیون و ۸۷۹ هزار نخ سیگاررسیده که نسبت به نیمه نخست سال گذشته حکایت از رشد ۱۴۰ درصدی دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11992
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴

کرونا :

کشف بیش از ۲۱۹ میلیون سیگار قاچاق

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشورگفت: طی ۶ ماهه منتهی به شهریور ماه سال جاری میزان کشفیات سیگار های قاچاق به مرز ۲۱۹ میلیون و ۸۷۹ هزار نخ سیگاررسیده که نسبت به نیمه نخست سال گذشته حکایت از رشد ۱۴۰ درصدی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران،علی اصغر رمزی با اعلام این خبر، افزود : بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده این مرکزطی ۶ ماهه نخست امسال اقدامات کنترلی در مبارزه با قاچاق سیگار در کشور رشد فزاینده ای داشته است.
وی در ادامه یادآور شد : در این مدت اقدامات کنترلی یاد شده در دو حوزه « افزایش گشتیها و بازرسیها»و « توزیع محصولات دخانی » انجام شد .
رمزی در بیان « افزایش گشتیها و بازرسیها»گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال به تعداد ۵ هزارو ۶۵۵گشت و بازرسی در سراسر کشور انجام شده که نسبت به دوره مشابه خود در سال گذشته رشد ۲۵۰ درصدی را نشان می دهد.
وی در توضیح این مطلب افزود : در این مدت از ۷۸ هزارو ۷۴۷ واحد عمده فروشی و خرده فروشی بازرسی شده که در مقایسه با ۶ مماهه نخست سال ۹۲ رشد ۲۰۰ درصدی را نمایانگر بوده است.
وی در ادامه در خصوص دومین اقدام کنترلی این مرکزطی ۶ ماهه نخست امسال در زمینه توزیع محصول دخانی گفت: با اعمال ضوابط قانونی و به روز رسانی مجوزهای توزیع ، نظارتها در این بخش قویتر شده تا تا تمامی دستگاه های ذیربط نیز امکان نظارت بر شبکه توزیع را داشته باشند .
رمزی در ادامه تصریح کرد : در این بخش در صورتیکه عاملین توزیع کشوری و استانی حتی یک مورد سابقه توزیع کالای دخانی قاچاق داشته باشند مجوز توزیع آنها ابطال خواهد شد .
همچنین تنها واحدهای دارای مجوز عاملیت امکان توزیع محصولات دخانی را خواهند داشت و در غیر این صورت با آنهابر خورد قانونی صورت خواهد گرفت.
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در پایان گفت: توتونهای آلوده که آغشته به سموم دفع آفات نباتی وفضولات حیوانی است در سیگارهای قاچاق به وفور مشاهده شده که خطر فروانی برای مصرف کنندگان داشته و مهمترین ویژگی سیگارهای قاچاق را نداشتن تصویر و پیام بهداشتی و همچنین برچسب امنیتی (هالوگرام) است.

رسالتهای آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزایش فرهنگ کنترل کیفیت سازها
دنبال کنید

 

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi