شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمهوری اسلامی ایران به دنبال افزایش اقتدار امت اسلام است

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام که با هدف بزرگداشت شهید مالکوم لطیف شباز در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه بدون تردید تولد مبارک جمهوری اسلامی ایران نقش مهم و تعیین کننده‌ای در گرایش

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11948
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰:۳۶


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام که با هدف بزرگداشت شهید مالکوم لطیف شباز در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه بدون تردید تولد مبارک جمهوری اسلامی ایران نقش مهم و تعیین کننده‌ای در گرایش دوستداران معارف اسلام و آموزه‌های قرآن به ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی قدداره بندان امروز کره خاکی ترغیب کرده است،‌ گفت: با شکل گیری نظام جمهوری اسلامی بستر مناسبی برای تحولات اجتماعی و فرهنگی در سراسر کره خاکی، آمریکای لاتین، منطقه حساس شرق، جنوب شرقی و جنوب غربی آسیا فراهم آمده است که ما امروز شاهد دستاوردهای آن بوده‌ایم.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با نگاهی کوتاه و گذرا به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در تحولات فکری، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی، تصریح کرد: به این نکته باید توجه داشت که نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام سیاسی رسالت گرا بوده و نقش آن در قبال جامعه بشری و نظام حاکم بر آن قابل تامل است که از آموزه‌های قرآن و مبانی روشن اسلام الهام گرفته شده است.  


وی در ادامه با بیان اینکه ما براساس آموزه‌های روشن دین در برابر کل جامعه انسانی مسئولیت داریم، یادآور شد: مسئولیت ما در قبال مسلمانان جهان، ویژه و مضاعف است، چنانچه هیچ انسان مسلمانی نسبت به آنچه در جامعه اسلامی و دنیای امروز می‌گذرد نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و مسئولیت او عام و فراگیر است.


حجت الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: مبارزه با ظلم به معنای واقعی ایستادگی در برابر ظالم و دفاع از مظلوم طبق آموزه‌های مسلم دین است که ما را به یک جغرافیای خاص محدود نکرده و از انسان مسئولی می‌سازد که در برابر خدا، خویش، خانواده، جامعه اسلامی و انسانی احساس مسئولیت می‌کند.


نایب رئیس قوه مقننه تصریح کرد: ما به عنوان یک مصلح در جامعه انسانی مسئولیت داریم و هر مسلمانی یک انسان مصلح برای دنیا و جامعه بشری است و رسالت او ایستادگی در برابر بر هم زنندگان نظم جهانی است.


وی در ادامه با تاکید بر اینکه برای دفاع از حق و اصلاح جامعه باید در برابر عناصر ناصالح، خشونت گرا و بر هم زنندگان نظم فطری جامعه بشری ایستاد، گفت:‌ امروز کسانی که بر زبان و قلم حقوق انسان را مطرح می‌کنند دنیای اسلام را به یک میدان خشونت، جنگ و ستیز تبدیل کرده‌اند و هر جا قدم گذاشتند جنگ را نهادینه کردند در حالی که جریان هوشمند دینی هر کجا قدم می‌نهد آزادی، امنیت، ریشه کن کردن خشونت و بسط عدالت را در دستور کار دارد.


حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه با اشاره به رسالت گرا بودن انقلاب بیان داشت: ما در برابر جامعه بشری و امت اسلام رسالتی داریم که باید نسبت به آن متعهد باشیم چنانچه دو واقعیت گره خورده با عنوان حقیقت رسالت گرایی انقلاب و صدور آن وجود دارد که صدور انقلاب با این اصل کلیدی پیوند خورده و حقیقتی جز آموزه‌های حیات بخش اسلام ندارد.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین پیام‌های انقلاب اسلامی برای دنیای اسلام را انسجام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این بدین معنا است که باید امت اسلام دست در دست یکدیگر به یک جبهه واحد تبدیل شوند و انسجام اسلامی حقیقی آن است که کاملا در مقابل فرقه‌گرایی و دامن زدن به تعصبات جاهلانه ناشی از آن بایستند.

نمایشگاه انقلاب در قاب عکس توسط اداره اسلامی بهمئی برگزار شد
دنبال کنید


شعار رهبری پاکسازی جهان اسلام از تفرقه است


وی در ادامه با بیان اینکه امروز دو شعار متفاوت را با نام اسلام در فضای دنیای اسلام شاهدیم، گفت: اول آنکه به نام اسلام تفرقه، فرقه‌گرایی، تعصبات کور و جاهلانه در دستور کار غرب قرار دارد و می‌کوشد امت اسلام را با فرقه‌ها و گونه‌های متفاوت فکری رو در روی هم قرار دهد و با هدف قرار دادن حیات آن‌ها، موجب تفرقه شود که ما امروز این شعار را در جبهه‌ای به نام اسلام می‌بینیم.


حجت الاسلام ابوترابی‌فرد اضافه کرد: این افراد کسانی هستند که برادران و خواهران مسلمان و با مذاهب متفاوت را کشتار می‌کنند و در کنار آن به فرقه‌گرایی همت گمارده تا پیروان ادیان الهی را روبروی هم قرار دهند.


نایب رئیس قوه مقننه بر همین اساس تصریح کرد: نگاه بعدی، نگاه قرآن است که نه تنها تاکید بر تمسک به ریسمان الهی دارد بلکه تاکید بر اتصال همه ما، بدون تشتت به این ریسمان است چنانچه شعار رهبری همواره بر این اساس بوده که در دنیای اسلام اثری از تفرقه نباشد و همه افراد به یک امت واحده تبدیل شوند.


وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون ما در کنار یک رهبر و زیر یک پرچم حرکت می‌کنیم و توانسته‌ایم تمام توطئه‌ها در جهت خلق اختلاف را بی‌ثمر کنیم،‌ یادآور شد: در سفرهای رهبری به استانهای مختلف نیز همه اطراف ایشان با مذاهب مختلف یک شعار دارند و رو یا روی تفرقه‌گرایی ایستاده‌اند چنانچه قرآن از پیروان ادیان الهی دعوت می‌کند که حول کلمه «توحید» جبهه واحد داشته باشند.


حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه با بیان اینکه امروز در ایران اسلامی پیروان ادیان الهی کنار هم هستند، عنوان کرد: چنانچه شاهد هستید در مجلس شورای اسلامی نمایندگان ادیان و مذاهب مختلف در کنار نمایندگان مسلمان به تصمیم گیری می‌پردازند؛ از طرفی رزمندگان زرتشتی، کلیمی، مسیحی در کنار مسلمانان در جبهه‌ها حضور داشتند و پا به پای هم به شهادت رسیدند که این امر به خاطر تفکر وحدت در انقلاب اسلامی است.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز حزب الله لبنان تفکر انقلاب اسلامی را دارد و مسلمانان و مسیحیان در این کشور در یک جبهه قرار دارند، همچنین در عراق اندیشه اسلامی مبتنی بر وحدت و انسجام شکل گرفته است لذا انقلاب در نگاه به دنیای اسلام و جامعه انسانی در سیاست خارجی خود با الهام از حقیقت رسالت گرایی مبتنی بر تحول و کارآمدی جهان اسلام تاکید دارد.


وی در ادامه با اشاره به این مطلب که انقلاب اسلامی دغدغه تحول،‌ رشد و افزایش توانایی دنیای اسلام را دارد،‌ اظهار کرد: انقلاب اسلامی هر کجا که باشد در کنار انسجام و خلق وحدت به افزایش کارایی، تحول و اقتدار در جامعه اسلامی می‌اندیشد چنانچه شاهد بودیم پیروزی انقلاب در فلسطین نتیجه وحدت نیروهای انقلابی و افزایش اقتدار و کارایی آن‌ها بود.


 


انقلاب باعث افزایش اقتدار در لبنان و فلسطین شده است/ هدف ما اقتدار نظام‌های سیاسی منتخب مردم است

معاون استاندار: ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل می شود
دنبال کنید


حجت الاسلام ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب، صهیونیست‌ها در هیچ همایشی با حضور نمایندگان فلسطینی، حضور نمی‌یافتند اما امروز نمایندگان ملت فلسطین دارای اقتدارند و سران صهیونیست باید از آن‌ها درخواست مذاکره کنند که در برخی موارد پذیرفته می‌شود، از این رو اندیشه انقلاب است که باعث تبدیل فلسطین به یک قدرت بالنده شده است.


نایب رئیس قوه مقننه ادامه داد: لبنان قبل از پیروزی انقلاب، عروس خاورمیانه و محل عیاشی سران عرب بود اما امروز نماد مقاومت در دنیای عرب است لذا انقلاب هر جا حضور یابد، در مسیر افزایش اقتدار حرکت کرده و تحول و کارآمدی جهان اسلام یکی از آرمان‌های آن خواهد بود.


وی در ادامه با بیان اینکه ما به دنبال عراقی مقتدر هستیم که اجازه حضور یک سرباز خارجی را نمی‌دهد، گفت: ما از همه توانمان برای افزایش قدرت حکمرانان منتخب ملت عراق استفاده کرده و برای کارایی ملت سوریه، لبنان، یمن و سراسر دنیای اسلام استفاده می‌کنیم چرا که هدف ما اقتدار نظام‌های سیاسی منتخب مردم است.


حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای افزایش قدرت اسلام مصر است از منافع انسان‌ها در قبال شکل گیری نظام‌های واقعی مردم سالاری و دموکرات دفاع کند، گفت: غرب دروغ می‌گوید که طرفدار آزادی است چنانچه در مصر و لیبی توطئه‌هایی را در جهت حذف مردم چیده و در عراق قصد ساقط کردن حکومت مردمی را داشته و دارد و جنایاتی را مدیریت کرده است اما جمهوری اسلامی ایران در راستای افزایش اقتدار امت اسلام به نظام‌های مردم سالاری فکر می‌کند.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نکته دیگری که در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تالیف شده، استقلال طلبی در برابر وابستگی اعتقادی، سیاسی و فرهنگی است بیان کرد: ما به استقلال ملت‌ها می‌اندیشیم و از آزادگان جهان که در برابر نظام سلطه ایستاده‌اند حمایت می‌کنیم و مخالف سرسپردگی به نظام سلطه هستیم.


 


جمهوری اسلامی ایران در منطقه موازنه ایجاد کرده است


وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران از منظری دیگر به اقدامات پیش دستانه اعتقاد دارد که در راستای کاهش تهدیدات فرا روی امت اسلام است.


حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران توانسته است در منطقه موازنه ایجاد کند، گفت: یکی از هدف‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی، واکنش تحقیرآمیز در برابر اقدامات مداخله‌ جویانه بیگانگان است.


نایب رئیس قوه مقننه در پایان خاطرنشان کرد: فجایعی که در عراق و سوریه خلق شد به این دلیل بود که غرب قصد داشت کشورهای منطقه را به زمین بازی خود تبدیل کند و ایران در مقابل به دنبال ایجاد حاشیه امنی برای کشورهای اسلامی است که تاکنون موفق بوده است.


به گزارش خانه ملت در پایان این مراسم از نخستین اجرای موسیقی پاپ ستاره‌ها، انیمیشن تولیدی این کنگره با عنوان «مالکوم لطیف شباز» و اولین نرم افزار گرامیداشت عماد مغنیه با عنوان «ذکر رضوان» رونمایی شد./


پایان پیام   


 


  


 


 


       


  

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi