پنج شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۴

پروژه دوبانده‌سازی جاده ترانزیتی تهران-بازرگان به دلیل نبود اعتبارات به کندی پیش می‌رود

نماینده مردم ماکو در مجلس دوازدهم، ضمن انتقاد از بی‌توجهی مسئولان مربوطه در وزارت راه و شهرسازی به وضعیت راه‌های این منطقه افزود: جاده ترانزیتی تهران-بازرگان هنوز دوبانده و تکمیل نشده است و این پروژه به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبارات به کندی پیش می‌رود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 116240
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۳ - ۸:۵۶

کرونا :

پروژه دوبانده‌سازی جاده ترانزیتی تهران-بازرگان به دلیل نبود اعتبارات به کندی پیش می‌رود

عمر علیپور اقدم در گفت وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به بخشی از مشکلات حوزه راه حوزه انتخابیه خود، گفت: یکی از موضوعات مهم این منطقه که در حال پیگیری آن هستیم وضعیت دو مسیر به مسافت ۱۱ و ۷کیلومتر بود که اداره کل راه و ترابری و بنیاد مسکن استان در جهت تامین اعتبارات لازم برای آنها به تفاهم رسیده بودند و دو مصوبه برای انجام زیرسازی این راه‌ها به تصویب رسیده بود.

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به دنبال بازدیدی که از این راه‌ها داشتم مشخص شد که تنها برای ۱۰۰ متر از مسیر ۱۱ کیلومتری از طریق شن‌ریزی و غلتک آماده‌سازی شده و مابقی این مسیر رها شده است بنابراین پیگیری کردم و در نهایت با دستور معاون عمرانی استانداری مصوبه سوم نیز برای آن تصویب شد و امیدوارم با اجرای آن هر چه سریعتر شاهد انجام زیرسازی و آسفالت این راه‌ها باشیم.

علیپور اقدم خاطرنشان کرد: جاده ترانزیتی تهران-بازرگان هنوز دوبانده نشده و بزرگراه تکمیل نشده است چرا که در این زمینه تعلل صورت گرفته و پروژه به کندی پیش می‌رود و این مشکل نیز ناشی از عدم تخصیص به موقع اعتبارات است.

وی تصریح کرد: جاده ماکو نیز از جمله مسیرهایی بود که برای دوبانده‌سازی ۴ کیلومتر باقی مانده از آن درخواست کرده بودیم چراکه از روستای هندور تا شهرماکو تک بانده بوده و همین موضوع باعث بروز حوادث ترافیکی متعدد در آن می‌شود. همچنین ۸ کیلومتر از شهر پلدشت از بخش مرگنلر از جاده ترانزیتی دوبانده‌سازی نشده و باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای مردم این منطقه شده است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، یادآور شد: در جاده پلدشت و شوط نیز جاده اصلی پل عظیم‌آباد و جاده خوی-چالدران باید تعریض و دوبانده‌سازی شود. همچنین جاده مرزی این منطقه از بازرگان که یک منطقه گردشگری است تا چشم ثریا که یک منطقه محروم است و شهر پلدشت نوار مرزی طویلی است که آسفالت ۴۰ کیلومتر از این مسیر از بین رفته و نیاز به روکش آسفالت دارد.

وی افزود: در حوزه روستایی این منطقه نیز بخصوص در ماکو که حدود ۶۰ روستا پیرامون آن قرار دارد جاده‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند کمااینکه ۲۲ کیلومتر از مسیر قره ایاق یولاگلدی تا روستای آق گل که به مسافت ۳ هزار هکتار باغ‌های پسته و گردو در آن قرار گرفته است نیاز به آسفالت دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: لازم است بهسازی راه‌های این منطقه که هم از نظر بین‌المللی و هم گردشگری دارای اهمیت است از سوی وزیر راه و شهرسازی به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد./

پایان پیام 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi
سایت سید عبدولوحید سجادپور

سایت سید عبدولوحید سجادپور