چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

استفاده از روش های سنتی و قدیمی در استخراج نفت و گاز باعث افزایش آلودگی در خوزستان شده است

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس با بیان اینکه استفاده از روش های سنتی و قدیمی در استخراج نفت و گاز باعث افزایش آلودگی در خوزستان شده است، خواستار انجام مسئولیت های اجتماعی توسط شرکت های موثر در آلوده کردن هوای خوزستان شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111258
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۲

کرونا :

استفاده از روش های سنتی و قدیمی در استخراج نفت و گاز باعث افزایش آلودگی در خوزستان شده است

مصطفی مطورزاده در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ با اشاره به وضعیت نگران کننده آلودگی هوا در استان خوزستان گفت: خوزستان مهد تامین منابع مالی و انرژی کشور، جایگاه تولید ۱۷ و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی همچنین تولید فولاد، پتروشیمی و محصولاتی که کشور به آن نیازمند است، بوده و کانونی از فعالیت های مهم و اثربخش در اقتصاد کشور است و این فعالیت های مهم اقتصادی از جمله استخراج نفت و گاز سبب شده که مجبور به روش های قدیمی و سنتی شوند که این مسئله تاثیرات مخرب و نامطلوب زیست محیطی در خوزستان بجا گذاشته و اکوسیستم طبیعی استان را در چرخه نامتعادلی قرار داده است.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفاده از روش های سنتی و قدیمی در استخراج نفت و گاز در خوزستان باعث خشک شدن منابع آبی و ایجاد آلودگی در همه زمینه ها از جمله آلودگی هوا، آب و خاک شده است و با توجه به اینکه ورودی آب به استان خوزستان از رودهای بزرگی از جمله کارون و کرخه صورت می گیرد، در سرشاخه ها ویرانی و خشکی آب باعث بیایانزایی در این استان شده است.

وی اضافه کرد: این موارد باعث شد که کانون های شروع گرد و خاک و زیرگرد ها در خوزستان به این نحو شکل بگیرد و متاسفانه کسی متوجه خطرناک بودن این مسائل نیست بنابراین مطالبه اصلی مردم خوزستان در وهله اول تامین حق آبه تالاب های استان و در وهله دوم انجام مسئولیت های اجتماعی توسط شرکت هایی که است که در بروز آلودگی در استان نقش دارند.

اختصاص 100 میلیارد برای ساخت سد تاج امیر دلفان
دنبال کنید

مطورزاده بیان کرد: شرکت هایی که در ایجاد آلاینده ها در استان نقش دارند، موظف اند که برای کاهش آلودگی در خوزستان از فیلترهای خاص مهار آلودگی استفاده کرده و از روش های بروز دنیا در خصوص تصاعد گازها بکار گیرند. از همه مهمتر اینکه کمربند های سبز با عمق بالا و جنگل های مصنوعی برای جبران قسمتی از آثار آلایندگی خود انجام دهند که متاسفانه در حال حاضر اقدام خاصی انجام نداده اند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi