شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

دستگاه‌ها باید از اجرای سلیقه‌ای بودجه پرهیز کنند/ فرآیند ارائه بودجه دو مرحله‌ای مطلوب بود

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید از اجرای سلیقه‌ای بودجه پرهیز کنند، تاکید کرد: انتظار داریم مواردی که در بودجه سال ۱۴۰۳ تصویب شده به همان نحو اجرایی شود و اگر هم در بخشی نیازمند اصلاح بودجه هستیم از مسیر قانونی آن حرکت کنیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111168
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۲

کرونا :

دستگاه‌ها باید از اجرای سلیقه‌ای بودجه پرهیز کنند/ فرآیند ارائه بودجه دو مرحله‌ای مطلوب بود
مفتح

 محمد مهدی مفتح در گفتگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به ابلاغ بودجه ۱۴۰۳ از سوی مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، گفت: انتظار داریم دستگاه‌های دولتی به درستی قوانین مربوط به بودجه سال ۱۴۰۳ را اجرایی کنند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید از اجرای سلیقه‌ای بودجه پرهیز کنند، تاکید کرد: انتظار داریم مواردی که در بودجه سال ۱۴۰۳ تصویب شده به همان نحو اجرایی شود و اگر هم در بخشی نیازمند اصلاح بودجه هستیم از مسیر قانونی آن حرکت کنیم چرا که این بخش مسیر قانونی خود را دارد و می‌توان با اصلاحیه بودجه این مسئله را دنبال کرد بنابراین قانون‌پذیری و عمل به قانون یک انتظار اولیه در رابطه با اجرای صحیح بودجه سال ۱۴۰۳ است که باید از همه دولتمردان در راستای اجرایی بودجه انتظار داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه در ارزیابی خود پیرو ارائه بودجه دو مرحله‌ای به مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدام دولت سیزدهم در ارائه بودجه دو مرحله ای به مجلس شورای اسلامی مجموعا مطلوب بود.

مفتح با بیان اینکه در قالب بخش اول بودجه، ابتدا احکام بودجه به مجلس ارائه شد، گفت: با این حال بنده انتظار داشتم احکام ارائه شده در قالب بخش اول بودجه کمتر از این باشد و بودجه بر مبنای قوانینی که در زمان خودش به تصویب رسیده،تنظیم شود، چرا که وقتی قانونی در زمان خودش به تصویب می‌رسد آن پختگی لازم را داشته و به طور کارشناسانه‌تری مطرح می‌شود تا در زمان بررسی بودجه.

بیانیه گام دوم انقلاب سند دفاع از منافع ملی است
دنبال کنید

مفتح تصریح کرد: به واقع اقدام دولت در قالب ارائه بوجه دو مرحله‌ای به مجلس شورای اسلامی منطبق با قانون بود با این حال انتظار داریم دولت بخش احکام بودجه را هرچه کمتر کرده و به طور منسجم تر به مجلس ارائه دهد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi