چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

تعطیل برق چاه‌های کشاورزی در روزهای تعطیل نظم و ترتیب آبیاری را بر هم می‌زد

نماینده مردم شهریار در مجلس گفت: در سال های گذشته در روزهای تعطیل برق چاه‌ها قطع نمی‌شد امسال در روزهای تعطیل برق چاه ها قطع می شود این اقدام نظم و ترتیب و آبیاری را بر هم می زد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111121
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۱

کرونا :

تعطیل برق چاه‌های کشاورزی در روزهای تعطیل نظم و ترتیب آبیاری را بر هم می‌زد

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، حسین حق وردی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۰ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان وزارت نیرو بحران آب شرب و آب کشاورزی در غرب استان تهران را جدی نمیگیرند در حالی که کمبود آب شرب و کشاورزی قابلیت تبدیل به بحران امنیتی فراگیر در غرب استان تهران را دارد؛ تنها منبع تامین آب در این حیطه پرجمعیت سفره‌های زیرزمینی است که به علت عدم رهاسازی آب سد امیرکبیر در ۴ سال گذشته دبی آب‌های شرب و کشاورزی به شدت کاهش داشته است و حتی بسیاری از چاه ها خشک شده و فرونشست زمین در غرب استان تهران یکی از بالاترین نرخ های فرونشست در کشور است.

وی اضافه کرد: تمام مسئولان وزارت نیرو تلاش می‌کنند که مبادا آب شهر تهران حتی برای لحظه ای دچار افت فشار باشد چه برسد به اینکه آب قطع یا سهمیه بندی شود گویا برای دوستان جمعیت بیش از ۲ میلیونی غرب استان تهران یا کشاورزان و باغداران مظلوم این منطقه که جلوی چشم خود شاهد خشک شدن باغ های خود هستند اهمیت چندانی ندارد یا این ها شهروندان درجه دو و سه محسوب می شوند، لازم است رهاسازی آب از سد کرج به فوریت انجام شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: برای مدیریت کمبود انرژی برق چاه های کشاورزی قطع می شود این در حالی است که نمی توان همه را مشمول این طرح کرد دبی چاه ها نسبت به گذشته کم شده است از سوی دیگر نصب کنتورهای هوشمند امکان استفاده از چاه ها را مانند گذشته ناممکن می‌سازد. در سال‌های گذشته در روزهای تعطیل برق چاه ها قطع نمی شد امسال در روزهای تعطیل برق چاه ها قطع می شود این اقدام نظم و ترتیب و آبیاری را بر هم می زد./

راه حل مشکل دستمزد کارگران از مسیر اصلاح ماده 41 قانون کار می گذرد
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi