چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

ضعف‌های موجود در بحث خودکفایی کاغذ باید رفع شود/ تولید صد درصدی کاغذ به ارزانی بخشی از کالاهای فرهنگی منجر می‌شود

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه نمایندگان به دولت کمک خواهند کرد تا در تولید کاغذ به خودکفایی لازم برسیم، گفت: ضعف‌های موجود در بحث خودکفایی کاغذ باید رفع شود تا بتوانیم محصولات این کالای فرهنگی را با قیمت مناسب در اختیار مخاطبان آن قرار دهیم این مهم جز با تلاش دولت ممکن نخواهد بود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111036
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۲

کرونا :

ضعف‌های موجود در بحث خودکفایی کاغذ باید رفع شود/ تولید صد درصدی کاغذ به ارزانی بخشی از کالاهای فرهنگی منجر می‌شود
گرانی کاغذ

احسان عظیمی راد در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد خودکفایی کاغذ در کشور گفت: دولت سیزدهم تلاش کرد تمهیدات بیشتری داشته باشد تا هزینه چاپ کتاب به حداقل میزان خود برسد، اقدامات صورت گرفته در حد ممکن نبوده است، دولت آینده در حوزه خودکفایی کاغذ باید ادامه دهنده راه دولت سیزدهم باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید در حوزه چاپ و نشر حمایتگر باشد، افزود: دولت در حوزه چاپ و نشر باید نقش حمایتگری خود را داشته باشد، اقدامات موثری در حوزه فرهنگ و هنر صورت گرفته که باید این اقدامات مکمل یکدیگر باشند.

عظیمی‌راد تاثیر خودکفایی کاغذ بر زیست بوم مناطق را بی نتیجه ندانست و اظهار داشت: بی‌تردید بهره‌برداری از درختان در تعدادی از استان‌ها برای تولید کاغذ را خواهیم داشت، بسیاری از شهرهای ایران انتشاراتی دارند از انتشار مجلات گرفته تا چاپ کتاب و روزنامه‌های مختلف نیازمند کاغذ هستند، نظام توزیع در این زمینه برای تمام استان‌ها باید عادلانه باشد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه خودکفایی کاغذ باید از قالب شعار خارج شده و به مرحله عملیاتی شدن برسد، اظهار داشت: اگر به تولید صد درصدی کاغذ در کشور دست پیدا کنیم بی تردید شاهد کاهش قیمت‌ محصولات فرهنگی و زیر مجموعه آن خواهیم بود، یکی از دلایل کاهش سرانه مطالعه قیمت کالاهای فرهنگی تولید شده به واسطه کاغذ است در این بین وجود فضای مجازی در کاهش سرانه بی تاثیر نبوده است با تمام این تفاسیر هنوز کتاب و کتابخوانی در بین مردم بیش از مطالعه مجازی رواج دارد.

ضعف‌های موجود در بحث خودکفایی کاغذ باید رفع شود/ تولید صد درصدی کاغذ به ارزانی بخشی از کالاهای فرهنگی منجر می‌شود 1

عظیمی راد با تاکید بر اینکه مجلس به دولت کمک خواهد کرد تا در تولید کاغذ به خودکفایی لازم برسیم، خاطرنشان کرد: ضعف‌های موجود در بحث خودکفایی کاغذ باید رفع شود تا بتوانیم محصولات این کالای فرهنگی با قیمت مناسب در اختیار مخاطبان آن قرار دهیم این مهم جز با تلاش دولت ممکن نخواهد بود./

پایان پیام

کارگاه «آشنایی با باکتریوفاژها و فاژتراپی» برگزار می‌شود
دنبال کنید

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi