یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳

۸۰ چهره در انتظار نظر شورای نگهبان/ 8 تیر ماه کار بسیار مهم رقم می خورد

«کاری بزرگ و پدیده ای پر دستاورد» پیش روی داریم؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از سخنانشان در سی‌وپنجمین سالگرد عروج حضرت امام خمینی(ره) انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم را اینگونه توصیف کردند و این انتخابات را بسیار مهم دانستند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 111030
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۰

کرونا :

۸۰ چهره در انتظار نظر شورای نگهبان/ 8 تیر ماه کار بسیار مهم رقم می خورد
انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت- به دنبال حادثه تلخی که برای رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی رخ داد، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کلید خورد و پس از ثبت نام ۸۰ نامزد و داوطلب وارد مرحله بررسی و احراز صلاحیت ها از سوی اعضای شورای نگهبان شد.

این دوره از ثبت نام خبری از صف و ازدحام برای نام نویسی خبری نبود با این حال ۸۰ نفر از مسئولان چه بهارستان نشین و چه پاستور نشین به خیابان شهید گمنام تهران مراجعه کردند تا خود را در معرض انتخاب ۸۰ میلیون ایرانی قرار دهند.

نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی حضور پر رنگی در ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری داشتند، اکثرشان می دانستند در کشور چه مشکلات و معضلاتی وجود دارد از این رو کم همت را برای رفع آنها بسته بودند. ۳۸ نماینده ادوار که ۲۰ نفرشان بازماندگان انتخابات مجلس بودند به ستاد انتخابات وزارت کشور آمدند.

از دولتی ها نباید غافل شد، ۱۶ وزیر که ۱۳ وزیر از دولت های سابق و ۳ وزیر کنونی با در دست داشتن شناسنامه و قرار گرفتن در مقابل دوربین عکاسان خبری اعلام آمادگی کردند تا بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزنند؛ البته اگر مورد انتخاب مردم قرار گیرند.

حضور بانوان در این دوره از انتخابات قابل تامل بود، چهار بانویی که پیش از بر صندلی های سبز بهارستان تکیه زده بودند این بار برای رسیدن به پاستور از خیابان فاطمی عبور کردند.

برخی از روسای قوای سابق و کنونی به وزارت کشور آمدند تا بار دیگر خود را در معرض انتخاب قرار دهند، احمدی نژاد، لاریجانی و قالیباف با کارنامه کاری شان در ریاست جمهوری و ریاست قوه مقننه در جمع خبرنگاران ستاد انتخابات از دغدغه هایشان برای آینده ایران گفتند

لزوم تقویت امکانات بهداشتی و درمانی استان مازندران/ مردم نباید برای درمان بیماری‌های ساده راهی مراکز درمانی استان شوند
دنبال کنید

در بین ۸۰ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، ۵۵ نفر اصولگرا، ۱۵ نفر اصلاح طلب، ۷ نفر با گرایش مستقل و ۳ نفر بدون هرگونه گرایشی به چشم می خورند.

در روز اول ثبت نام‌ها ۵ نفر به صورت رسمی در ستاد انتخاباتی حاضر شده و ثبت نام خود را قطعی کردند که شناخته‌شده ترین آنها سعید جلیلی بود. در ساعات نخستین روز دوم، علی لاریجانی رییس مجلس دهم با حضور در ستاد انتخابات برای انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کرد؛ گفتنی است عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی دولت روحانی نیز در این روز برای حضور در انتخابات نام نویسی کرد. سومین روز انتخابات کرسی ریاست جمهوری، ۸ نفر متقاضی شدند که شناخته ترین آنها علیرضا زاکانی(شهردار فعلی پایتخت)، مسعود پزشکیان(نماینده فعلی مجلس) و وحید حقانیان(معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری) بودند. در روز ۱۳ خرداد یعنی چهارمین روز ثبت نام کاندیداتوری ریاست جمهموری حدود ۲۰ نفر از فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس نام‌نویسی کردند که از میان آنها محمود احمدی نژاد(رییس جمهور دولت هشتم و نهم) و محمدمهدی اسماعیلی( وزیر ارشاد فعلی ) سرشناس‌ترین آنها بودند.

در روز پایانی (۱۴ خرداد) که روز پرکار ستاد انتخابات کشور بود، حدود ۴۳ نفر برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کردند که شاخص ترین آنها محمدباقر قالیباف (رییس مجلس فعلی)، مهرداد بذرپاش (وزیر راه و شهرسازی دولت فعلی)، اسحاق جهانگیری (معاون دولت روحانی)، مصطفی پورمحمدی (وزیر پیشین کشور در دولت احمدی نژاد) و علی نیکزاد (نایب رئیس مجلس فعلی) بودند.

پس از آنکه درب های وزارت کشور برای نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری بسته شد، اعضای شورای نگهبان با در دست داشتن پرونده این ۸۰ داوطلب کرسی پاستور امروز ۱۵ خرداد بررسی و احراز صلاحیت نامزدها را در دستورکار خود قرار دادند.

شهرستان خاش با تنش شدید آبی مواجهه است/اعتبار لازم جهت اجرای پروژه انتقال آب به خاش تخصیص داده شود
دنبال کنید

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه جلسات بررسی صلاحیت داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت فشرده و چند نوبته ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: مبنای ما برای تایید صلاحیت داوطلبان قانون اساسی است.

وی با اشاره به اینکه قانون، ۲ مهلت ۵ روزه برای بررسی صلاحیت‌ها درنظر گرفته است، عنوان کرد: با توجه به تعداد بالای ثبت‌نامی‌ها شاید بخشی از ۵ روز دوم را هم استفاده کنیم.

با این حساب و بر اساس زمان بندی اعلام شده از سوی وزارت کشور ۲۲ خرداد اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده اعلام و کار تبلیغات انتخاباتی آغاز می شود تا در ۸ تیرماه همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند با حضور پر شور مردم در پای صندوق های رای، “کار بسیار مهم” رقم بخورد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi