چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

شورای نگهبان ۷ روز فرصت بررسی دارد

محمدتقی شاهچراغی رییس ستاد انتخابات کشور گفت:شورای نگهبان ۷ روز فرصت بررسی دارد سپس اسامی واجدین شرایط نهایی انتخابات ریاست جمهوری توسط وزارت کشور منتشر میشود و به مدت ۱۵ روز کسانی که تأیید شدند میتوانند تبلیغات کنند و روز هفتم روز ممنوع بودن تبلیغات است و هشتم تیر هم انتخابات برگزار میشود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 110999
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۰

کرونا :

شورای نگهبان ۷ روز فرصت بررسی دارد

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، محمدتقی شاهچراغی در پایان مهلت ثبت نام نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ما در ستاد انتخابات کشور بنا را بر این گذاشتیم که برای ارتقای کیفیت اجرایی ثبت نام تمام مسائل دوره های قبل پیش‌بینی شود و به اذعان داوطلبان به نظر می آید ما در این مسیر رشد کرده ایم و وضعیت مناسب تری نسبت به دوره های قبل داشتیم.

وی افزود: تعداد ثبت نام کنندگان در سال ۱۳۹۶، ۱۶۳۶ نفر بود و در انتخابات دولت سیزدهم ۵۹۲ نفر. باتوجه به سیاست های کلی ابلاغی انتخابات توسط مقام معظم رهبری که قانون موظف کرده شورای نگهبان باید در تعریف رجل سیاسی اقدام کند در دولت قبل این کار انجام شد و از کارهای خوبی که در ستاد انتخابات انجام شد تبیین خوب این ابلاغیه بود بعضی از مراجعاتی که گاها مردم را ناراحت و دل آزرده می‌کرد رفع کردیم و مجموعا در این ۵ روز ۲۷۸ نفر مراجعه کننده داشتیم، از این تعداد ۸۰ نفر واجد شرایط ثبت نام بودند، یعنی برابر قانون شرایط سنی، مدرک تحصیلی، سابقه مدیریتی و عدم سو پیشینه داشتند و از این به بعد همه این مدارک تحویل شورای نگهبان میشود و بقیه مراحل احراز صلاحیت پیگیری میشود.

شاهچراغی تصریح کرد: شورای نگهبان ۷ روز فرصت بررسی دارد سپس روز بیست و دوم اسامی واجدین شرایط نهایی توسط وزارت کشور منتشر میشود و به مدت ۱۵ روز کسانی که تأیید شدند میتوانند تبلیغات کنند و روز هفتم روز ممنوع بودن تبلیغات است و هشتم هم انتخابات برگزار میشود.

ضرورت ورود جدی وزارت راه ‌وشهرسازی برای تسریع روند اجرای پروژه احداث گذرگاه آغ‌بند
دنبال کنید

وی افزود: اگر انتخابات به دور دوم رفت ۱۵ تیر مرحله دوم برگزار خواهد شد. حدود ۶۰ هزار شعبه در سراسر کشور پیش‌بینی شده که بنا به اقتضاعات استان ها کم و زیاد می‌شود و در ۹۰ هزار نقطه رای گیری می‌شود و همه بسترها برای انتخابات خوب فراهم است.

رییس ستاد انتخابات کشور در انتها بیان کرد: در این چند روز افراد متعددی مراجعه کردند اما فقط هرکس در بخش ثبت نام ورود کرده ثبت نام شده است. امروز ۴۳ نفر واجد شرایط ثبت نام بودند که روز پرکاری را همکاران ما و خبرنگاران داشتند و امیدوار هستم مثل انتخابات مجلس ان شاءالله با آمادگی کامل به بهترین وجه به وظیفه خود عمل کنیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi