چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

توسعه روستا و اقتصاد در اولویت قرار داد

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: اگر به دنبال اقتصاد پویا هستیم باید شرایطی فراهم کنیم که تولید ناخالص ملی افزایش پیدا کند تا بتواند جایگزین سهم نفتی شود که نمی‌توانیم آن را به فروش رسانیم که برای تحقق این مهم باید عزم جدی برای رونق تولید در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دامپروزی، گردشگری و… داشته باشیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 110978
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۷

محمد رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت درباره اولویت‌های اقتصادی مجلس دوازدهم، گفت: اگر به دنبال اقتصاد پویا هستیم باید شرایطی فراهم کنیم که تولید ناخالص ملی افزایش پیدا کند تا بتواند جایگزین سهم نفتی شود که نمی‌توانیم آن را به فروش رسانیم که برای تحقق این مهم باید عزم جدی برای رونق تولید در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دامپروزی، گردشگری و… داشته باشیم.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه خود در حوزه صنعت، ادامه داد: برخی شرکت‌ها و تولیدکنندگان کشور می‌توانند نیاز داخلی را برطرف کنند اما با همه قوانین و مقررات موجود، محصولاتی که در داخل تولید می‌شود، باز هم وارد کشور می‌شوند.

وی اضافه کرد: تولیدات داخل باید به گونه‌ای باشد که بتواند رضایت و اعتماد مصرف‌کنندگان را جلب و استانداردهای بین‌المللی را پاس کنند و کیفیت لازم را داشته باشند، اگر این اعتماد نسبت به کالاهای داخلی ایجاد شود، مردم به سراغ خرید کالای داخلی می‌روند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تصریح کرد: هرچند باید از تولیدات داخلی با جدیت حمایت شود اما این تولیدات باید از کیفیت و استانداردهای به روز برخوردار باشند و باکیفیت خود به تدریج اعتمادسازی کنند، در صورتی که این اتفاق رخ دهد ما می‌توانیم سهم تولید ناخالص داخلی را افزایش دهیم، البته تحقق این مهم یک روزه نبوده و زمانبر است.

رستمی با بیان اینکه احیای اقتصاد روستا یکی دیگر از موضوعات مهم است، افزود: کشورهایی مانند چین که رشد اقتصادی داشته و در حوزه تولید ناخالص داخلی موفق عمل کردند توسعه روستا و اقتصاد آن را در اولویت قرار داده‌اند در صورتیکه براساس آمایش سرزمینی و ظرفیت‌های هر منطقه استراتژی‌های لازم تدوین شود، مشارکت مردم در اقتصاد محقق خواهد شد./

بهسازی و تجهیز مراکز فرهنگی هنری و خدمات‌رسانی به نسل کودک و نوجوان در اولویت است
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi