پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

احداث کمربندی در مرز باشماق در گروی ورود قاطع شهرداری مریوان است

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، به تشریح روند پیگیری‌های صورت گرفته برای احداث کمربندی در مرز باشماق و دلایل تاخیر در اجرای این پروژه پرداخت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107892
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳

کرونا :

احداث کمربندی در مرز باشماق در گروی ورود قاطع شهرداری مریوان است

شیوا قاسمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار  کرونا به نقل از خانه ملت ، با یادآوری اینکه تاخیر در اجرای پروژه احداث کمربندی مریوان به یکی از عمده مشکلات حوزه انتخابیه‌اش تبدیل شده است، گفت: مریوان شهری جهانگردی و جزء آخرین شهرهای مرزی است که به مرز باشماق متصل می‌شود اما متاسفانه در طول این سال‌ها بدون کمربندی مانده است و این یکی از عمده مسائل این مرز بین‌المللی است چراکه خودروهای سنگین همراه با بار ناچار هستند برای تردد از این مرز از داخل شهر مریوان عبور کنند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، در بیان موانعی که در مسیر اجرای این پروژه وجود دارد، ادامه داد: در گذشته اجرای این پروژه برای مسیری به مسافت ۳۲ کیلومتر طراحی شده بود و مطالعات و مشاوره‌های لازم نیز برای اجرای آن صورت گرفت اما نتایج نشان داد که اجرای این پروژه در این اندازه به زمان و اعتبارات زیادی نیاز دارد.

وی تصریح کرد: ما به همراه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بازدیدی از این مسیر داشتیم و قرار بود بنیاد مسکن ادامه اجرای این پروژه را برعهده بگیرد اما به دلیل اینکه تامین اعتبارات لازم برای آن در این شرایط کمبود بودجه محقق نمی‌شود بیشتر به دنبال یک راه اضطراری هستیم که به عنوان مُسکن به رفع مشکل مردم این منطقه بیانجامد.

قاسمی‌پور خاطرنشان کرد: در نهایت تصمیمی برای کاهش این مسیر به ۱۳ کیلومتر اتخاذ شد چرا که به تخصیص اعتبارات کمتری از سوی دولت نیاز دارد بنابراین می‌توان فعلا با ایجاد گذرگاه‌هایی در این مسیر به عنوان مُسکن مشکل تردد در مرز باشماق را رفع کرد.  

ضرورت تسریع در احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شهرستان بوکان
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون یک کمربند غربی به طول ۱۳۰۰ متر به عنوان راه اضطراری درنظرگرفته شده است که بخشی از این پروژه توسط وزارت راه و شهرسازی اجرا شده است و در تلاش هستیم با کمک سرمایه‌گذار از طریق تهاتر زمین‌های شهرداری با زمینهایی که در این مسیر قرار دارد بتوانیم این راه اضطراری را تا سال آینده به نتیجه برسانیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در آخرین جلساتی هم که پیرامون تصمیم‌گیری برای اجرای این پروژه برگزار شد مقرر شد با مالکان زمین‌هایی که مدنظراست، توافق صورت بگیرد و برای آنها مشوق‌هایی تعیین شود، ضمن‌اینکه شهرداری در گذشته پذیرفته بود که بحث تملک این زمین‌ها از طریق تهاتر با زمین‌های شهرداری صورت گرفته و وزارت راه و شهرسازی نیز نسبت به احداث این کمربندی اقدام کند.

لازم به ذکر است مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرده بود که تنها تملک زمین برای احداث کمربندی مریوان در مرز باشماق به ۹۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبارات و ادامه ساخت و اجرای آن نیز به مبلغی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان، یعنی در مجموع حدود ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ضمن‌اینکه گزارش‌ها نشان می‌دهد دلیل تاخیر در اجرای این پروژه نبود اعتبارات لازم و ردیفی در بودجه‌های سنواتی برای اجرای آن است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi