چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

ضرورت توجه دولت و مجلس به مشکلات رزیدنت‌ها

نماینده مردم کلیمیان در مجلس دوازدهم، موضوع افکار خودکشی در میان ۳۴ درصد دستیاران پزشکی در صورت تایید توسط مسئولان مربوطه را زنگ خطری جدی دانست و گفت: امیدواریم دولت و مجلس نگاه جدی تر به رفع مشکلات این قشر داشته باشند و اجازه ندهند مهاجرت پزشکان ایرانی به کشورهای همسایه و سایر کشورها افزایش یابد و به جایی برسیم که از کشورهای دیگر پزشک وارد کنیم.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 110969
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۲

کرونا :

ضرورت توجه دولت و مجلس به مشکلات رزیدنت‌ها

همایون سامه یح نجف آبادی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد برخی اظهارات مبنی بر اینکه حدود ۳۴ درصد از دستیاران پزشکی در ایران افکار خودکشی را تجربه کرده‌اند، گفت: به نظر نمی رسد این آمار مستند و واقعیت داشته باشد و چنانچه واقعیت داشته باشد زنگ خطری جدی است.

وی با یادآوری اینکه کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم نشست های متعددی را برای بررسی مشکلات دستیاران پزشکی برگزار کرد، افزود: با تلاش های کمیسیون و وزارت بهداشت حقوق این قشر ۱٫۵ برابر شد و در حال حاضر حق الزحمه آنها به ۱۵ میلیون تومان رسیده و اگر چه این میزان افزایش متناسب با خدمات ارائه شده توسط رزیدنت ها نیست اما نسبت به گذشته روند افزایشی خوبی داشته و تا حدودی فشار اقتصادی را از دوش دستیاران کاهش داده است.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس دوازدهم افزود: بر اساس اظهارات مسئولان سازمان نظام پزشکی کمیته ای در این سازمان برای بررسی مشکلات دستیاران پزشکی تشکیل شده که امیدواریم نتایج مثبتی را در پی داشته باشد.  

سامه یح نجف آبادی با انتقاد از اینکه با خطر کمبود پزشک در برخی رشته های تخصصی مواجه هستیم، تصریح کرد: اگر برای رفع مشکلات رزیدنت ها تلاش نکنیم در آینده دچار چالش خواهیم شد و نباید اجازه دهیم به این راحتی نظام سلامت دچار مشکل شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم یادآور شد: فشار کاری سنگین و کشیک‌های طاقت فرسا و طولانی از مشکلات اساسی رزیدنت ها است که ممکن است کاهش انگیزه و افزایش افسردگی در این قشر را در پی داشته باشد؛ در این رابطه امیدواریم دولت و مجلس نگاه جدی تر به رفع مشکلات این قشر داشته باشند و اجازه ندهند مهاجرت پزشکان ایرانی به کشورهای همسایه و سایر کشورها افزایش یابد و به جایی برسیم که از کشورهای دیگر پزشک وارد کنیم./

اختصاص اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان برای تکمیل آزاد راه مشهد-چناران
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi