چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

باقری کنی: جریان مقاومت دستاوردی بزرگ است/ از هیچ ظرفیتی برای کمک به مردم غزه نباید بگذریم

سرپرست وزارت امور خارجه در اجلاس بین‌المللی «غزه مظلوم مقاوم»، گفت: امروز غزه مظلوم مهمترین مسأله جهان است و رژیم صهیونسیتی منفور ترین موجود جهان است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 110867
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۵۱

کرونا :

باقری کنی: جریان مقاومت دستاوردی بزرگ است/ از هیچ ظرفیتی برای کمک به مردم غزه نباید بگذریم

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در آستانه سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (س) اجلاس بین‌المللی«غزه مظلوم مقاوم» با حضور شخصیت‌های سیاسی و بین‌المللی برگزار شد.

علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه طی سخنانی در اجلاس بین‌المللی «غزه مظلوم و مقاوم»، گفت: امروز غزه مظلوم مهمترین مسئله جهان است و فلسطین به عنوان موضوعی راهبردی در جهان است.

 وی افزود: جریان های قدرت در دنیا تلاش داشتند موجودیت رژیم صهیونسیتی را مشروعیت داده و ملت فلسطین را محو کنند اما چیزی که همه این تلاش هارا بی اثر کرد حرکت مقاومت اسلامی به رهبری امام راحل بود، مقاومت ریشه در باور همه ملت های آزاده جهان دارد.

باقری کنی تصریح کرد: به همین دلیل است که فریاد آزادی خواهی حتی در خاک آمریکا هم با لبیک مواجه شد و طوفان الاقصی نقطه عطفی در مسیر زیست موجود نامشروع رژیم صهیونسیتی بود که در برابر دو بن بست تسلیم یا مقابله قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در هشت ماه پیش هیچ کشوری روابط خود را با رژیم صهیونسیتی قطع نکرده است، گفت: امروز بسیاری از کشورها روابط خود را با این رژیم قطع کرده و این رژیم نتوانست یک جریان حامی برای خود بسازد. دنیا به حمایت از فلسطین برخواسته و در کشورهای غربی تظاهرات عظیم شکل گرفته و امروز منفور ترین موجود رژیم صهیونسیتی است. در عرصه حقوقی نیز رژیم صهیونیستی شرایط بسیار سختی را می‌گذراند. رژیم صهیونیستی در زمینه‌های مختلف رو به افول است. کشتار و جنایات چندماهه این رژیم بسیج جهانی علیه این رژیم را ایجاد کرده است.

پیگیری مشکلات آب شرب در شهرها و روستاهای آزادشهر و رامیان
دنبال کنید

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: ابتکار و تلاش جدی محور مقاومت بود که توانست جنین وضعیتی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند و این رژیم هیچ گاه نتوانست علی رغم کمک‌های بی دریغ آمریکا، ابتکار عمل را دستش بگیرد.

باقری کنی ادامه داد: به هم پیوستگی جبهه مقاومت در کل منطقه و امتداد مستمر جریان مقاومت حاصل عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی بود. رژیم صهیونیستی دست به یک خطای راهبردی زد و به یک مقر دیپلماتیک ایران در دمشق حمله کرد ولی ابتکار و تصمیم ایران در تنبیه متجاوز این ابتکار ناشیانه رژیم صهیونیستی را هم با زوال دیگری برای آنها تبادل کرد و بازدارندگی خیالی و پوشالی این رژیم را همه دیدند که از بین رفته است.

وی افزود: شاید اگر صهیونیست‌ها اندکی فکر داشتند دست به چنین خطایی نمی‌زدند تا بازدارندگی پوشالی آنها حفظ می‌شد، ولی همه دیدند که آنها توان لازم برای دفاع از موجودیت نامشروع خود را نداشتند. امروز کشورهای جهان بر این موضوع مصر هستند که نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه جنایتی غیرقابل اغماض است و صهیونست‌ها با هیچ توجیهی نمی‌توانند با کودک کشی شسکت‌های خود را جبران کنند.

سرپرست وزارت امور خارجه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن باید بدانند که راهی جز گفتگو ندارند. آنها باید پیام مقاومت را به خوبی درک کنند. امروز مقاومت در غزه مستحکم تر از قبل است و این پیام قوی برای صهیونیست ها است.

باقری کنی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان از جریان مقاومت در منطقه حمایت می‌کند و این حمایت صرفا منحصر به ایران نیست. امروز هم افزایی بسیار هوشمندانه و مدبرانه‌ای را برای تقویت جبهه مقاومت شاهد هستیم.

وقوع زلزله در مشهد هیچ خسارت جانی و مالی به همراه نداشته است
دنبال کنید

وی گفت: مقاومت جریانی ثبات ساز در منطقه است و وطیفه اصلی آن ممانعت از تنش زایی صهیونست‌ها است و عامل و سکوی استوار ثبات در منطقه است. مقاومت صرفا یک سازوکار سلبی برای نفی تجاوزگری و اشغالگری نیست بلکه سازوکاری ایجابی برای اداره منطقه است که نشان از دور اندیشی امام راحل و آینده نگری رهبری انقلاب ایران دارد.

سرپرست وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: جریان مقاومت دستاوردی بزرگ است و باید پاس داشته شود و همگی وظیفه داریم از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا فشارها بر رژیم صهیونیستی و حامیان آنها بیشتر شود و این می‌تواند پشتوانه مقاومت فلسطین شود. ما نباید از هیچ ظرفیتی برای کمک به مردم غزه بگذریم. آینده ای درخشان تر را پیش روی مقاومت در منطقه خواهیم داشت و همانطور که رهبری گفتند دور نخواهد بود که نماز را در قدس بجا آوریم./

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi