شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعداد پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از 5 درصد است/ اثبات زیرمیزی تنها مشکل برخورد با معضل

معاون درمان وزارت بهداشت با یادآوری اینکه تعداد پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد است، اثبات زیرمیزی را تنها مشکل برخورد با معضل دانست.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109971
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵

کرونا :

تعداد پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از 5 درصد است/ اثبات زیرمیزی تنها مشکل برخورد با معضل

سعید کریمی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با تاکید بر اینکه تعداد پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد است، گفت: بیش از این میزان امکان گرفتن زیرمیزی توسط پزشکان مانند پزشکان عمومی، اطفال، نسخه نویس، عفونی، بیهوشی و پاتولوژی وجود ندارد.

وی افزود: هر چند گرفتن زیرمیزی اقدامی خلاف قانون است اما این موضوع باید مستند باشد و صرف اینکه کسی ادعا کند پزشکی زیرمیزی دریافت یا مطالبه کرده است برای محکمه مستدل نیست و باید در این رابطه مستندات کافی یعنی فیش واریزی وجود داشته باشد.

مردم درخواست پول خارج از تعرفه و زیرمیزی را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: پرونده های زیرمیزی توسط ما جمع آوری و برای تعزیرات، دادستانی و نظام پزشکی ارسال می شود و آنها هم از ما می‌خواهند مستندات لازم را ارائه کنیم و اگر وجود نداشته باشد حکم برائت صادر می شود بنابراین در این رابطه از هموطنان درخواست داریم اگر پزشکی از آنها درخواست پول خارج از تعرفه و زیرمیزی کرد با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند و از سویی اگر پولی واریز می کنند مستندات آن را جمع آوری و ارائه کنند.

کریمی با یادآوری اینکه مجازات های زیرمیزی در نشست سران قوا تشدید شده است، گفت: در صورتی که اثبات شود پزشک زیرمیزی گرفته برای مرتبه اول ۱۰ برابر، مرتبه دوم ۲۵ برابر و مرتبه سوم تا ۵۰ برابر جریمه می‌شود و این مجازات ها به طور قطع بازدارنده بوده و در این رابطه حتی پزشکانی بودند که میلیاردی جریمه شدند.

تاکید بر عملیاتی شدن الگوی کشت در مازندران
دنبال کنید

وی تنها مشکل برخورد با معضل زیرمیزی را اثبات آن دانست و گفت: اثبات این معضل باید مستدل باشد زیرا برخی ادعا می کنند که از ما زیرمیزی گرفته شده اما هیچ گونه مستنداتی ندارند بنابراین موضوع قابل پیگیری نخواهد بود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi