چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

تکمیل روند اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان ضرورت دارد/ لزوم پرداخت فوق‌العاده شغل معلمان

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم با اشاره به کاربردی شدن قانون رتبه‌بندی معلمان در دولت سیزدهم بر لزوم تقویت اجرای این طرح با هدف ارتقای کیفی نظام تعلیم و تربیت و رفع دغدغه‌های معیشتی معلمان تأکید کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109884
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

کرونا :

تکمیل روند اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان ضرورت دارد/ لزوم پرداخت فوق‌العاده شغل معلمان
فیروزجایی

علی کریمی فیروزجایی در گفت‌وگو با کرونا به نقل از خانه ملت ضمن تبریک روز معلم، گفت: رتبه‌بندی معلمان از جمله مصوبات راهبردی مجلس یازدهم و کارنامه درخشان دولت سیزدهم به شمار می‌رود و اجرای این طرح نواقصی دارد که در ادامه باید مرتفع و تکمیل شود.

نماینده مردم بابل در مجلس با بیان اینکه هدف طرح رتبه‌بندی توجه صرف به معیشت معلمان نیست، یادآور شد: این طرح موجب افزایش سطح کیفی خدمات آموزشی در مدارس و تقویت امید معلمان می‌شود. در کنار طرح رتبه‌بندی، دولت باید به رفاهیات معلمان مانند دیگر کارمندان کشور توجه جدی کند.

وی با بیان اینکه پرداخت رفاهیات به معلمان تحت عنوان پرداخت فوق‌العاده شغل یک ضرورت است، افزود: سازمان امور اداری و برنامه و بودجه در همگرایی با وزارت آموزش و پرورش باید در زمینه پرداخت رفاهیات به معلمان که مصوبه قانونی دارد، گام اساسی بردارند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم با تأکید بر لزوم توجه به رویکردهای مدیریتی در ارتقای سطح کیفی فعالیتهای دستگاه تعلیم و تربیت، افزود: مجلس یازدهم با تصویب ۳۰ ماده کاربردی در لایحه برنامه هفتم توسعه، ارتقای مادی و معنوی آموزش و پرورش را هدف گرفته است.

کریمی فیروزجایی لازمه تحول در آموزش و پرورش را پرورش استعدادهای شگرف در سطوح مختلف آموزشی و کیفی‌سازی فعالیتهای مربوطه دانست و افزود: تقویت نظارت بر فعالیتهای آموزشی از الزامات اساسی ارتقا و تحول دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی با یادآوری نقش معلمان در مهندسی فرهنگی کشور، گفت: فرهنگ زیربنای توسعه کشور است که اساس آن در مدرسه شکل می‌گیرد.

میراث‌فرهنگی لرستان اصالت ایران‌زمین را فریاد می‌زند
دنبال کنید

دبیر هیئت رئیسه مجلس یازدهم با تبریک فرارسیدن روز معلم به فرهنگیان کشور افزود: اعتلای جایگاه معلمان در کشور نیازمند تغییر نگرش به ظرفیتهای شگرف معلمان است.

وی با اظهار اینکه معلمان به هیچ وجه نگاه مادی به شغلشان ندارند افزود: توجه به تقویت توان مالی معلمان وظیفه مهم دولت و مجلس است.

این نماینده مجلس با اشاره به مباحث فنی در خصوص سقف کار آموزشی معلمان، یادآور شد: فعالیت آموزشی بیش از ۲۴ ساعت در هفته از سوی معلمان الزام قانونی نیست.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان لزوم توجه بیش از پیش وزارت آموزش و پرورش به مسائل نظارتی را خاطرنشان کرد و افزود: افزایش سطح نظارت بر روند مسائل آموزشی در شرایط کنونی حائز اهمیت است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi