جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بی‌ثباتی ارزی و استفاده از ارز نفتی عامل ناامنی است/ دکتر قالیباف: ارائه گزارش جمع‌بندی بررسی سیاست‌های ارزی با دولت هفته آینده در صحن

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس که نسبت به سیاست‌های ارزی دولت انتقاد داشت، گفت: اختلاف نظرهای موجود در این موضوع در حال بررسی با دولت است و گزارش جمع بندی آن هفته آینده در صحن قرائت می شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109554
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

کرونا :

بی‌ثباتی ارزی و استفاده از ارز نفتی عامل ناامنی است/ دکتر قالیباف: ارائه گزارش جمع‌بندی بررسی سیاست‌های ارزی با دولت هفته آینده در صحن

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، مهدی طغیانی در جلسه علنی صبح امروز(دوشنبه، ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری درباره بحث سیاست ارزی کشور که درباره آن دو قانون بانک مرکزی و قانون ماده ۲۰ احکام دائمی وجود دارد، گفت: سیاست های ارزی کشور مشخص شده است اما بانک مرکزی بدون توجه به این سیاست، در بی سیاستی مطلق، قیمت بازار را انکار می کند و می گوید کاری به قیمت بازار ارز ندارد؛ بله شما کاری ندارید اما او به شما کار دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: قیمت بازار غیررسمی یا بازار آزاد ارز که باید با سیاست های بانک مرکزی کنترل می شد در دو ماه اخیر با افزایش ۱۵ هزار تومانی مواجه شده است و بعد از تمام التهابات تنها ۲ هزار تومان کاهش یافته است.

وی در ادامه با بیان اینکه این اتفاقات به این معنا است که بانک مرکزی برنامه ای برای سیاستگذاری ارزی منطبق بر قانون ندارد، عنوان کرد: بی ثباتی ارزی عامل ناامنی است. مشکل ناامنی صرفا با مسائل جنگی که توسط دشمنان به وجود می آید نیست بلکه مشکل همین سیاستگذاری های ارزی است که روح و روان مردم را نابود می کند.

طغیانی در ادامه با بیان اینکه با سیاستگذاری فعلی، نیاز ارزی کشور روز به روز افزایش یافته و ارزآوری کاهش داشته است، عنوان کرد: کم اظهاری در واردات و بیش اظهاری صادرات نتیجه بی رغبتی به صادرات می شود این در حالی است که در برنامه هفتم گفته ایم سالیانه باید ۲۳ درصد صادرات افزایش یافته و ارزآوری کنیم اما با این سیاست ها نمی شود.

نشست با رئیس سازمان راهداری در جهت رفع مشکل جاده های سمیرم
دنبال کنید

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مرکز پژوهش های مجلس باید نظرسنجی از صادرکنندگان داشته باشد و ببیند آیا آنها با این سیاست های ارزی مایل به صادرات هستند یا خیر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر صادرات معکوس است و کسی مایل به آن نیست. آقایان به ارز نفت دلخوش کرده اند در حالی که ارز نفت ناامنی می آورد یعنی اگر در آینده رئیس جمهور دولتی در دنیا تغییر کند، نمی توانیم همین بازار را کنترل کنیم و انتظارات بدتر از واقعیت بازار آزاد خواهد بود؛ ما مسئول ورود و کنترل اوضاع هستیم.

دکتر قالیباف: در حال بررسی اختلاف نظرها در حوزه سیاست‌های ارزی با دولت هستیم/ گزارش آن هفته آینده به صحن ارائه می‌شود

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر با تأکید مجدد بر اهمیت موضوع ارز، گفت: در این خصوص جلسه ای برگزار شده و اشکالات کار بیان شده است. قطعا در سیاست های ارزی اختلاف نظرهایی بوده که در حال بررسی به همراه دوستان دولت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتما تا هفته آینده گزارش جمع بندی را به صحن مجلس می آوریم که این موضوع دنبال شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi