پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش نرخ ارز بر قیمت بلیط هواپیما اثر گذار است/ قیمت جدید بلیط‌ها پس از تصویب شورای عالی هواپیمایی اعلام می‌شود

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تاثیر گذاری افزایش قیمت ارز بر نرخ بلیط هواپیما به دلیل ارزی بودن عمده هزینه‌های صنعت هوایی کشور گفت: تصمیم گیری در خصوص قیمت‌گذاری بلیط هواپیما بر اساس قانون در شورای عالی هواپیمایی کشوری انجام می‌شود که پس از بررسی اعلام می‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 109185
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

کرونا :

افزایش نرخ ارز بر قیمت بلیط هواپیما اثر گذار است/ قیمت جدید بلیط‌ها پس از تصویب شورای عالی هواپیمایی اعلام می‌شود

محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت؛ با اشاره به اقدامات و عملکرد سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص بهبود خدمات پروازی به مسافران در ایام نوروز گفـت: اقدامات مرتبط با پروازهای نوروزی در سازمان هواپیمایی از دو ماه قبل از عید نوروز با تشکیل کمیسیون سفر در خصوص هماهنگی با سرخلبان‌ها، تعمیر و نگهداری هواپیماها، هماهنگی‌های بین المللی و هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی، تنظیم مقررات و هماهنگی با نیروهای نظامی و امنیتی، گمرک و … آغاز و در وزارت راه و شهرسازی نیز ستاد مرتبط با سفرهای مذکور از یک ماه قبل تشکیل و شروع به کار کرد.

سفر حدود ۳٫۵ میلیون مسافر نوروزی با هواپیما

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: در بازه زمانی سفرهای نوروزی یعنی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۱۷ فروردین ۲۷ هزار پرواز و ۳ میلیون ۴۰۰ هزار مسافر جا به جا شدند که سهم ۷۰ درصد پروازها در این ایام سهم پروازهای داخلی و ۳۰ درصد دیگر پروازهای بین‌المللی بود و در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد در این حوزه به ثبت رسید.

وی ادامه داد: در پروازهای ایام نوروز هیچ مورد امنیتی و ایمنی در کل پروازها مشاهده نشد ضمن اینکه در این بازه زمانی، متوسط تاخیر پروازها به کمتر از ۱۵ دقیقه رسید. همه مسئولان مربوطه دست به دست هم دادند تا در ایام نوروز ۱۴۰۳ پروازهای بدون سانحه و مشکل امنیتی انجام شده و اتفاق بسیار بزرگی رقم بخورد.

ضرورت اختصاص بودجه‌ای جهت تسریع در اجرا و بهره‌برداری ایستگاه راه آهن فامنین/جاده دسترسی به ایستگاه راه‌آهن همدان چهاربانده شود
دنبال کنید

محمدی‌بخش افزود: سازمان هواپیمایی کشور در راستا اجرای نظام جامع کنترلی اطلاعات جامع مسافران کشور از سوی دستگاه‌های بالادستی ملزم شده، سامانه یک پارچه مسافر را در پروازه‌های داخلی و خارجی راه اندازی کند.  این سامانه در خصوص بررسی و اعلام اصالت پرواز، هویت مسافر، مسیر مسافر از مبدا تا مقصد  است. سازمان هواپیمایی کشوری در این سامانه نظارت و کنترل های لازم را در خصوص روند پرواز و حقوق مسافر انجام خواهد داد.

وی راه‌اندازی سامانه متمرکز برای فروش بلیط هواپیمایی را تکذیب کرده و افزود: به صورت مستقیم به موضوع فروش بلیط ورود نخواهیم کرد و این کار را سامانه‌ها، سکوها، پلتفرم‌ها و شرکت‌های هواپیمایی انجام خواهند داد و سازمان هواپیمایی کشور نیز به عنوان متکفل و حاکمیت صنعت هواپیمایی بر روند فروش ها نظارت می‌کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در پاسخ به این سوال که با وجود افزایش نرخ ارز در روزهای اخیر احتمال افزایش نرخ بلیط هواپیما نیز وجود دارد؟ تصریح کرد: قیمت‌گذاری بلیط هواپیما مصوبه خاص خود را داشته و بر اساس قانون در شورای عالی هواپیمایی کشوری در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد. البته که یکی از مولفه‌های تاثیر گذار بر قیمت بلیط هواپیما، نرخ ارز بوده چرا بخش عمده هزینه‌های این حوزه ارزی است از این رو در شورا نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد، از این رو در سال جاری افزایش قیمت خواهیم داشت که میزان آن پس از تصمیم‌گیری اعلام و برای اجرا ابلاغ خواهد شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi