شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جهش تولید با مشارکت مردم جز با حمایت‌های دولتی ممکن نخواهد بود

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از موانع سرمایه گذاری در مسیر تولید، گفت: شعار سال جاری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردمی» جز با حمایت‌های دولتی ممکن نخواهد بود، مشارکت داخلی و خارجی در حوزه اقتصاد از وظایف دولت است که متاسفانه آنگونه که باید این حمایت‌ها صورت نمی‌پذیرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108804
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

کرونا :

جهش تولید با مشارکت مردم جز با حمایت‌های دولتی ممکن نخواهد بود

شهریار حیدری در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ضمن تبریک سال جدید به تمام ایرانیان سراسر دنیا، در خصوص تحقق شعار سال ۱۴۰۳، گفت: تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد و دولت باید حمایت لازم را از بخش خصوصی داشته باشد و این مهم غیر از فراهم کردن کار، اشتغال و سرمایه گذاری ممکن نخواهد بود.

بروکراسی های اداری مهمترین مانع سرمایه گذاری در کشور است

نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از موانع سرمایه گذاری در مسیر تولید، افزود: بروکراسی های اداری مهمترین مانع سرمایه گذاری در کشور است، امروز کشورهای اندونزی، عمان، امارات، ترکیه و …. در کمترین زمان ممکن شرایط سرمایه گذاری و حتی حضور سرمایه گذاران خارجی را در کشورشان فراهم می‌کنند اما در کشور ما سرمایه گذار باید از ۱۴ مرجع عبور کند تا بتواند کسب و کار خود را راه اندازی کند در این میان اگر یکی از مراجع موافقت نکند تمام سرمایه، سرمایه گذار از بین خواهد رفت.

سرمایه گذاران برای سنگ اندازی در مسیر سرمایه گذاری به رییس جمهور گلایه کردند

وی با بیان اینکه خلاء های قانون گذاری مهمترین موانع تولید هستند، یادآور شد: دولت باید موانع عدم اجرای قانون صدور مجوزهای کسب و کارها را رفع نماید متاسفانه سرمایه گذاران در کشور ما نه تنها از پشتوانه سیاسی و اقتصادی لازم برخوردار نیستند حتی برخی ادارات از ارائه مجوزهای سرمایه گذاری امتناع می‌کنند، بسیاری از سرمایه گذاران برای سنگ اندازی در مسیر سرمایه گذاری به رییس جمهور گلایه داشتند.

دیدار و گفت و گو با وزیر جهاد کشاورزی؛ پیگیری جهت حل مشکلات کشاورزان کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان
دنبال کنید

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نامگذاری امسال را به سال جهش تولید با مشارکت مردمی ضرورت اصلی کشور دانست و اظهار کرد: جهش تولید با مشارکت مردم جز با حمایت‌های دولتی ممکن نخواهد بود، مشارکت داخلی و خارجی در حوزه اقتصاد از وظایف دولت است که متاسفانه آنگونه که باید این حمایت‌ها صورت نمی‌پذیرد امروز کشورهایی همچون ترکیه، عمان، امارات با اقتصادی باز و حمایت‌های دولتی جلو افتادند و در عرض چند ساعت سرمایه گذاران داخلی را جذب می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید به رفع مشکلات اقتصادی، گفت: نامگذاری امسال به سال “جهش تولید با مشارکت مردم تدبیر حکیمانه” رهبر انقلاب برای حل مشکلات اقتصادی کشور است، بخش دولتی با همکاری بخش خصوصی باید موانع موجود در این مسیر بردارد.

مجلس در حوزه قانونگذاری می‌تواند در تحقق شعار سال نقش داشته باشد

حیدری با بیان اینکه مجلس در حوزه قانونگذاری می‌تواند در تحقق شعار سال نقش داشته باشد، اظهار کرد: اولویت مجلس یازدهم در طول ۳ سال گذشته بررسی لوایح دریافتی از سوی دولت بوده است و حتی آن را در بحث دو فوریت نیز بررسی کرده است، بخش خصوصی و یا کارفرمایان برای دریافت مجوز شروع کار به قدری دوندگی دارند که از ادامه مسیر منصرف می‌شوند و گاهی اقدام به خروج از کشور می‌کنند.

شرایط ورود سرمایه گذاران داخلی به کشور فراهم شود

وی با بیان اینکه اگر شرایط برای ورود سرمایه گذاران داخلی به کشور فراهم شود ایران با تحولات اقتصادی روبرو خواهد شد، بیان کرد: امروز بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی که از کشور خارج شده‌اند بیشتر به دلیل پیچ و خم و بوروکراسی های اداری اقدام به خارج کردن سرمایه خود از کشور کرده‌اند باید شرایط حضور آنها در کشور فراهم شود.

پیگیری مشکلات و مطالبات معلمان طرح مهر آفرین و نهضت سوادآموزی
دنبال کنید

حیدری با بیان اینکه یکی از مسیرهای تحقق شعار سال گسترش روابط با سایر کشورها بدون واسطه به نفت خواهد بود، گفت: امروز بسیاری از کشورهای نفت خیز به سمت سرمایه گذاری در سایر حوزه‌ها از صنعت گردشگری گرفته تا کشاورزی پیش می‌روند، بی تردید روزی چاه های نفت به پایان خواهد رسید باید تلاش کنیم در سایه سرمایه های اجتماعی اقدام به تقویت اقتصاد از طریق سایر حوزه‌ها  داشته باشیم.

صنعت گردشگری می‌تواند اقتصاد کشور را نجات دهد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های مردمی در حوزه اقتصاد باید پررنگ شود، تصریح کرد: از رونق گردشگری تا پررنگ شدن صنایع دیگر با حضور مردم می‌تواند نجات بخش اقتصاد کشور باشد، به فرض درآمد کشور از محل گردشگری در قانون بودجه پیش بینی شده است، اما در تحقق این قوانین ۱۰ درصد آن نیز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه مسئولان اجرایی ۸۰درصد شعار می‌دهند و ۲۰ درصد اجرا می‌کنند، تاکید کرد: اگر مسئولان اجرایی به وظایف خود به درستی عمل می‌کردند و رهنمودهای رهبر فرزانه را در سر لوحه امور خود قرار می‌دادند بی تردید امروز شرایط مطلوبی از وضعیت اقتصادی را شاهد بودیم./ 

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi