پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیگیری تصویب لایحه نظام جامع باشگاه داری از سوی کمیسیون فرهنگی

عضو فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب «لایحه نظام جامع باشگاه داری در جمهوری اسلامی ایران» برگ زرینی در مجلس یازدهم خواهد بود، گفت: در حال حاضر تبلیغات و درآمدهای ناشی از نقل و انتقال بازیکنان از منابع درآمدی باشگاه‌ها محسوب می‌شود، در صورتی که باشگاه‌ها ظرفیت بسیاری دارند که متاسفانه بسیاری از این فرصت‌ها به دست فراموشی سپرده شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108527
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

کرونا :

پیگیری تصویب لایحه نظام جامع باشگاه داری از سوی کمیسیون فرهنگی
قاضی زاده

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت در مورد اولویت کمیسیون فرهنگی در سال ۱۴۰۳، گفت: پیگیری تصویب «لایحه نظام جامع باشگاه داری در جمهوری اسلامی ایران» در صحن علنی از اولویت‌های روزهای پایانی فعالیت کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم خواهد بود.

نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی تصویب لایحه مذکور را مسیری برای ساماندهی ورزش کشور در تمام رشته‌ها دانست و افزود: این لایحه در پی تبدیل باشگاه به موسسه و بنگاه تجاری در راستای رونق کسب و کار ورزشی و ایجاد منابع درآمدی پایدار در ورزش است به نحوی که باشگاه‌ها در بلندمدت خودکفا می‌شوند.

 عضو فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در عرصه باشگاه داری ضوابط مشخصی نداریم، یادآور شد: در حال حاضر هرج و مرج و بی نظمی در نظام باشگاه‌داری کشور شاهد هستیم که با تصویب این لایحه باشگاه‌ها موظف به تبعیت از این قانون خواهند بود.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه در برنامه هفتم توسعه و بودجه به صورت کلی به ورزش پرداخته شده است، گفت: با تصویب «لایحه نظام جامع باشگاه داری در جمهوری اسلامی ایران» قانون دائمی برای ورزش و نظام باشگاه داری وجود خواهد داشت، با تصویب این لایحه باشگاه‌های ورزشی حرفه‌ای و کلیه باشگاه‌های فعال در کشور مشمول قانون می‌شوند و چگونگی ارائه و لغو مجوز باشگاه داری و نحوه فعالیت آنها تعیین خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای با بیان اینکه تصویب «لایحه نظام جامع باشگاه‌داری در جمهوری اسلامی ایران» برگ زرینی در مجلس یازدهم خواهد بود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تبلیغات و درآمدهای ناشی از نقل و انتقال بازیکنان از منابع درآمدی باشگاه‌ها محسوب می‌شود، در صورتی که باشگاه‌ها ظرفیت بسیاری دارند که متاسفانه بسیاری از این فرصت‌ها به دست فراموشی سپرده شده است، با تصویب این لایحه مجلس یازدهم گام بلندی برای نظام ورزشی کشور بر می‌دارد./

پایان پیام

ریشه‌کنی فقر مطلق اولویت دولت است/بنای بودجه ۱۴۰۱ بر عدالت است
دنبال کنید

 

 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi