پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مالیات ستانی تنها نباید معطوف به اصناف خردی شود که وضعیت معیشتی خوبی ندارند

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مالیات ستانی نباید تنها به سراغ اصناف خردی برویم که وضعیت معیشتی خوبی ندارند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108508
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

کرونا :

مالیات ستانی تنها نباید معطوف به اصناف خردی شود که وضعیت معیشتی خوبی ندارند
سنگدوینی

رمضانعلی سنگدوینی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به جلوگیری از فرار مالیاتی و بهره گیری از سامانه های هوشمند در مالیات ستانی، گفت: مالیات ها از جمله منابع درآمدی دولت در بودجه سالیانه محسوب می شود.

نماینده مردم «گرگان و آق قلا» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مهمترین منابع درآمدی کشورهای بزرگ دنیا از محل مالیات ها تامین می شود، ادامه داد: مابقی درآمدهای کشورهای دنیا از فروش منابع نفتی، گازی و معدن نیز تامین می شود و این کشورها معمولا سعی می کنند مجموع این درآمدها را در حوزه های زیرساختی و امور جاری خود هزینه کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در اخذ درامدهای مالیاتی کنترل مناسبی صورت گیرد، گفت: ما در این بخش تنها نباید به سراغ اصناف خردی برویم که وضعیت معیشتی خوبی ندارند . همچنین در حوزه کارمندان دولت هم ما ابتدا مالیات آنها را کسر کرده و بعد از ان، حقوق انها را پرداخت می کنیم.

سنگدوینی با بیان اینکه اخذ مالیات اصناف پردرآمد و مشاغل خاص ضرورت دارد، بیان کرد: البته مجلس در چند سال اخیر قوانین خوبی را در امور مالیاتی به تصویب رساند از این رو در حال حاضر دولت در بخش درآمدهای مالیاتی شرایط خوبی دارد. با در نظر گرفتن این شرایط باز ما فرار مالیاتی زیادی داریم و باید در این موضوع راهکارهای مناسبی را در پیش بگیریم.

وی با بیان اینکه سازمان های حسابرسی مالیاتی حتما باید اخذ مالیات صنوف پر درامد و شرکت ها را مدنظر قرار دهند، گفت: این سازمان ها باید کنترل مالیاتی مناسبی بر گردش مالی و فعالیت تجاری شرکت ها و صنوف پردرآمد داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخذ مالیات به اصطلاح حق الناس محسوب می شود، تاکید کرد: وقتی کارمند دولت پس از اخذ مالیات حقوقش را دریافت می کند دیگر اگر شرکتها و صنوف پر درآمد در مالیات دهی ضعیف عمل کنند، حق الناس اش بر گردن انها خواهد بود.

سنگدوینی تصریح کرد: اگر ما بتوانیم از طریق هوشمندسازی سامانه ها مالیات صنوف پردرآمد را اخذ کنیم می توانیم بخش اعظمی از منابع مالی کشور را تامین کنیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi