دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش‌بینی «بسته‌های سرمایه‌گذاری بدون نام» نوآوری‌های مجلس برای تامین مالی تولید

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید پیش‌بینی «بسته‌های سرمایه‌گذاری بدون نام» را نوآوری مجلس برای تامین مالی تولید دانست.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108439
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

کرونا :

پیش‌بینی «بسته‌های سرمایه‌گذاری بدون نام» نوآوری‌های مجلس برای تامین مالی تولید

سید شمس الدین حسینی در گفت و گو با خبرنگار  کرونا به نقل از خانه ملت درباره تصویب تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها در صحن علنی مجلس، گفت: شورای نگهبان ایراداتی به مصوبه قبلی مجلس گرفت که مهم‌ترین این ایرادات مربوط به برخی از موارد این طرح درباره تسهیل مالیات در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید بود؛ براساس این ایراد برخی از مواد مذکور بار مالی داشت.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه عموم این احکام به صورت پراکنده در قوانین بودجه سالانه یا در مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی تصویب شده بود با موافقت دولت ایراد مذکور برطرف شد.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که در این حوزه مطرح است این است که چه فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی و چه فعالیت‌های تولیدی در تامین مالی دچار مشکل هستند و این مشکل مربوط به مواردی مانند وثایق، تضمین‌ها، اعتبارسنجی و.. است که در این قانون در کنار تسهیل امور مالیاتی برای تولید و سرمایه‌گذاری به این موضوعاتی نیز پرداخته شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در این قانون نوآوری‌های بسیاری وجود دارد، افزود: یکی از این نوآوری‌ها بسته‌های سرمایه‌گذاری بدون نام هستند که دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها موظف هستند تمام مجوز طرح‌های سرمایه‌گذاری را دریافت کنند و در قالب یک بسته سرمایه‌گذاری بدون نام به فراخوان عمومی بسپرند بنابراین اگر یک سرمایه‌گذار در آن فراخوان برنده شد، هیچ دستگاهی اجازه ندارد از وی مجوز جدید اخذ  کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: اگر طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها کنار قانون تسهیل صدور مجوز ها قرار بگیرد دو مشکل اصلی در حوزه کسب و کار  رفع می شود؛ نخست سختی درجه محیط کسب و کار که رتبه ایران ۱۷۸ در کسب و کارها است و دیگری تامین مالی خواهد بود زیرا ما به شدت بانک محور هستیم و ظرفیت بانک‌ها نیز محدود است، بنابراین اگر بنا باشد که ما سقف تامین مالی را افزایش دهیم باید در نظام تامین مالی تحولاتی انجام دهیم./

کلنگ پروژه چهاربانده مشکین شهر به اهر زمین زده شد
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi