پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

آب‌گیری سد بزرگ هراز به علت عدم تعیین تکلیف سایت زباله آمل متوقف شده است

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای حل معضل سایت پسماند زباله شهرستان آمل، عنوان کرد: با وجود ضرب الاجل ۱۵ روزه تعیین شده از سوی رئیس جمهور برای تعیین تکلیف مکان جدید و ایزوله شدن سایت عمارت آمل، اما اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 108270
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

رضا حاجی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اعتماد مجدد مردم آمل به او برای عهده داری نمایندگی ۴ سال آینده در مجلس شورای اسلامی، پیگیری حل معضل پسماند شهرستان آمل را از اولویت های اصلی کار خود برشمرد که مورد تأکید رئیس جمهور نیز قرار گرفته است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود دستور مؤکد رئیس جمهور تا امروز اتفاق مشخصی در این زمینه رخ نداده است، افزود: در آخرین بازدیدی که رئیس جمهور از آمل داشت، برای جانمایی پسماند جدید شهرستان آمل دستور ویژه صادر شد تا محلی با به‌روزترین متدها برای پسماند زباله آمل در نظر گرفته شود و سایت فعلی نیز ایزوله شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر زباله‌ها در شهرستان آمل رهاسازی می‌شود، برای سایر حوزه ها مشکل زیست محیطی ایجاد شده و این زباله ها حتی برای سد در حال ساخت هراز نیز مشکل به وجود آورده است.

جابه‌جایی زباله‌های سایت پسماند آمل ۱۲ سال زمان نیاز دارد

حاجی پور اضافه کرد: در حال حاضر زباله های رها شده حاشیه آمل حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده و که نیازمند ایزوله شدن است چراکه کارشناسان امر عنوان کردند که جابه جایی این حجم از زباله حداقل به ۱۲ سال زمان نیاز دارد که این اقدام توجیهی ندارد لذا برای حفظ منابع زیست محیطی و آبگیری سد بزرگ هراز نیازمند اقدام فوری در این زمینه هستیم.

وی اضافه کرد: ساخت سد و تکمیل جاده ۱۱ کیلومتری بالادست سد به عهده وزارت نیرو است و در زمان ساخت سد این تعهد از وزارت نیرو داده شد که سد و جاده بالادست را تکمیل می‌کنند و مشکل سایت پسماند زباله را نیز حل خواهند کرد.

زمینه سازی تجهیز و نوسازی شالیزارها با تشکیل کارگاه بزرگ پژوهشی در مازندران
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه متأسفانه اعتبارات تزریقی به این پروژه، قطره‌چکانی بوده و نتیجه‌ای برای آبگیری سد و ساماندهی پسماند زباله نداشته است، گفت: در مرز بین آمل و نور فضای بزرگی وجود دارد که می‌توان مدیریتی خوبی را در این منطقه اعمال کرد که امیدواریم این اتفاق مثبت به زودی رقم بخورد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi