دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آخرین وضعیت پروژه نهضت مسکن ملی کوار/مرکز فنی حرفه‌ای خرامه یکی از بهترین مراکز آموزش

نماینده کوار،سروستان و خرامه در مجلس گفت: فازدوم پروژه نهضت مسکن ملی کوار مراحل  پایانی  تخصیص زمین را پشت سر می گذارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107916
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹

کرونا :

آخرین وضعیت پروژه نهضت مسکن ملی کوار/مرکز فنی حرفه‌ای خرامه یکی از بهترین مراکز آموزش

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت با  اشاره به مسائل مربوط به حوزه انتخابیه خود به بازدید از عملیات اجرایی پروژه تعریض و بهسازی جاده های طسوج و محمودآباد،اشاره و گفت: پروژه تعریض و بهسازی جاده های طسوج و محمودآباد  از شرکت ایمیدرو تامین اعتبار و اجرایی شد.

نماینده مردم کوار،سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکمیل مجموعه ورزشی کوهنجان ،ادامه داد:مجموعه ورزشی کوهنجان با اعتبارات در اختیار نماینده، اعتبارات شورای برنامه‌ریزی شهرستان و وزارت نفت انجام می شود. در حال حاضر عملیات زیرسازی و بتن ریزی این زمین در حال انجام است و عملیات نصب چمن و روشنایی نیز از محل مصوبات سفر اعضای کمیسیون انرژی به شهرستان سروستان توسط شرکت ملی نفت انجام می شود.

رحیمی مظفری افزود: عملیات تعریض جاده کوار به اکبرآباد به زودی آغاز می شود.در آخرین مرحله، پس از بازدید از محل پروژه، عملیات آماده‌سازی و تعیین خط پروژه، شناسایی معارضان محلی و محل جانمایی ستون های برق انجام شد. پیمانکار این پروژه طی روزهای گذشته انتخاب و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

این نماینده مردم در مجلس به بازدید از روند عملیات اجرایی ۶ کیلومتر جاده جهت روستای احمد آباد در بخش مرکزی خرامه،اشاره و ادامه داد:  این جاده به طول ۶ کیلومتر با هدف کاهش مسیر و تسهیل دسترسی به شهر خرامه اجرا می شود.درحال حاضر سه کیلومتر آن آسفالت شده و عملیات زیرسازی سه کیلومتر باقیمانده نیز در حال اتمام است و به زودی آسفالت آن آغاز می‌شود.

 رحیمی تاکید کرد:تامین اعتبار️ این پروژه توسط اداره راهداری استان فارس، بودجه‌های در اختیار نماینده و با همکاری  بسیج سازندگی انجام شده است

آمادگی مجلس برای توسعه زیرساخت‌های دانشگاهی
دنبال کنید

وی از  بازدید از مرکز آموزش فنی حرفه‌ای خرامه با هدف نوسازی و تکمیل تجهیزات،خبرداد و مطرح کرد:مرکز فنی حرفه‌ای خرامه یکی از بهترین مراکز آموزش علمی کاربردی است که زمینه اشتغال جوانان شهرستان خرامه و شهرستان‌های همجوار را تاکنون فراهم کرده  است, در این بازدید ضمن بررسی ظرفیت های این مرکز، موضوع نوسازی و تکمیل تجهیزات آن را پیگیری خواهیم کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس،به بازدید از روند ساخت مرکز جامع سلامت محمودآباد،اشاره و مطرح کرد:مجوز این مرکز جامع سلامت از وزارت بهداشت دریافت شده و احداث آن به همت خیر بزرگ ” آقای مرادی “در حال انجام است؛ این پروژه ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری می رسد.

وی همچنین از بازدید از خانه بهداشت محمودآباد یک دانگ خبردادو افزود: این خانه بهداشت به همت دهیاری و خیرین ساخته شده است و با پیگیر‌های  بنده، با دریافت مجوز، تأمین نیروی انسانی و تجهیز آن با کمک وزارت بهداشت انجام و آماده خدمت رسانی می شود.

رحیمی مظفری به آخرین وضعیت پروژه نهضت مسکن ملی کوار اشاره و بیان کرد:با پیگیری های انجام شده در تامین زمین و تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال بودجه، فاز اول پروژه نهضت مسکن ملی شهر کوار، بهمن ماه سال گذشته در میدان معلم این شهر، کلنگ زنی شد؛پس از انجام برخی کارهای اداری،عملیات اجرایی آن، اردیبهشت ماه امسال  آغاز شد.

وی ادامه داد:فاز اول این پروژه شامل ۵۰۰ واحد ویلایی دو طبقه است که هم اکنون عملیات ساخت طبقه دوم آن درحال انجام است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته ۴۰۰ واحد آن در سال ۱۴۰۳ به متقاضیان واگذار می‌شود. فاز دوم این پروژه نیز  مراحل  پایانی  تخصیص زمین را پشت سر می گذارد. مسکن ملی شهرهای اکبرآباد و طسوج نیز در مرحله تامین زمین قرار دارد.

انتقاد نماینده اسلام آباد غرب از رأی دیوان عدالت اداری برای حذف حق مناطق جنگی
دنبال کنید

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پروژه احداث محور کوهنجان به کوار مطرح کرد: این پروژه با پیگیرهای چهارساله ،مجوز اجرا و تامین اعتبار گرفت.کاهش مسیر ۸۰ کیلومتری کوار  سروستان به ۲۴ کیلومتر و رینگ کمربندی جنوب شیراز اتصال بزرگراه های شیراز-فسا، شیراز-جهرم، شیراز-عسلویه به یکدیگر از مزیت های این پروژه است.

رحیمی به  میزان اعتبار ۲ هزار و ۹۴۵ میلیاردی این پروژه اشاره کرد و افزود:   منابع مالی این پروژه دولتی و از وزارتخانه های صمت، نفت و نیرو  تامین می شود و عملیات اجرایی آن ۷۰ هزار تن آسفالت، ۴۴ هزار تن اساس،  ۴۷ هزار متر مکعب زیراساس، هفت هزار متر مکعب بتن، ۲۴۵ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۲۶۵ هزار متر مکعب خاکریزی و ۱۰۵ تن کارهای فولادی با میلگرد اجرا خواهد شد.در حال حاضر پیمانکار این پروژه از سمت کوهنجان در حال فعالیت است.

نماینده مردم کوار،سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی برخی اقدامات انجام گرفته در روستای آباده آبگرم کوار را برشمرد و تصریح کرد: احداث کتابخانه، بهسازی معابر ،بهسازی خانه بهداشت،احداث پارک محلی، احداث ساختمان شورا و دهیاری،سالن ورزشی چندمنظوره ،از جمله پروژه های در دست مطالعه و اقدام است./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi