دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

منطقه ویژه اقتصادی ارومیه با حضور خاندوزی کلنگ‌زنی شد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، از کلنگ‌زنی پروژه احداث منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سِرُو با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی و بیش از ۱۰۰ نفر از اقتصاددانان کشور خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107826
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳

کرونا :

منطقه ویژه اقتصادی ارومیه با حضور خاندوزی کلنگ‌زنی شد

سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، ضمن اعلام خبر کلنگ‌زنی منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سِرُو در تشریح جزییات این مراسم، گفت: این مراسم با حضور آقای خاندوزی وزیر محترم امور اقتصاد و دارایی و بیش از ۱۰۰ نفر از اقتصاددانان، تجار و تولیدکنندگان کشور، مسئولان استانی و نیروهای مسلح برگزار شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اجرای این پروژه با دستور رییس جمهور ابلاغ شده و با تخصیص مبلغی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان در مساحت هزار هکتار آغاز شد و قطعا این منطقه ویژه اقتصادی دروازه ایران به اروپا جهت رونق حوزه اقتصادی کشور خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما در این منطقه هزار کیلومتر مرز مشترک داریم که باید از آن در جهت رونق و توسعه حوزه اقتصادی استفاده کرده و از این طریق برای کشوردرآمدزایی داشته باشیم ضمن اینکه این اقدام باعث ایجاد اشتغال و امیدآفرینی در این منطقه خواهد شد.

عضو مجمع آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما از سه سال گذشته پیگیر این موضوع بودیم و به طور مکرر سوال و تذکر مطرح کردیم ضمن اینکه استاندار محترم آذربایجان غربی نیز پای کار بود تا این مهم به نتیجه رسید.

لازم به ذکراست منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سرو در ۲ زون، یکی در مرز سرو و دیگری در شهرک صنعتی فاز ۳ ارومیه اجرایی خواهد شد و اختصاص معافیت مالیاتی در حوزه‌های اقتصادی و تجاری، امکان تردد خودرو در کل منطقه و وجود مرکزی برای تبادلات عمده تجاری با کشورهای هم مرز و اروپایی از جمله مزیت‌های قابل توجه این منطقه ویژه اقتصادی است./

دولت پرداخت مطالبات کلزاکاران شوش و کرخه را در دستور کار قرار دهد
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi