یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

گام بلند شرکت نفت گچساران در حمایت از تولیدات داخلی

به گزارش کرونا از گچساران غلامرضا کمالی در آئین انعقاد قرارداد خرید کالا و تجهیزات و یک قرارداد پژوهشی، رونمایی از ۳ تجهیز جدید ساخت بار اول و امضا تفاهم نامه همکاری با دانشگاه یاسوج گفت: شرکت نفت گچساران دومین تولید کننده نفت کشور، از اهمیت خاصی برخوردار است. وی با اشاره به سلطه خارجی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107775
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

کرونا :

گام بلند شرکت نفت گچساران در حمایت از تولیدات داخلی

به گزارش کرونا از گچساران غلامرضا کمالی در آئین انعقاد قرارداد خرید کالا و تجهیزات و یک قرارداد پژوهشی، رونمایی از ۳ تجهیز جدید ساخت بار اول و امضا تفاهم نامه همکاری با دانشگاه یاسوج گفت: شرکت نفت گچساران دومین تولید کننده نفت کشور، از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به سلطه خارجی ها بر نفت ایران در زمان طاغوت بیان کرد: یک زمانی تولید نفت ما تا ۵۰ هزار بشکه بود و کاهش داشته اما امروز با تلاش پرسنل نفت و برکت انقلاب اسلامی روزانه ۶۰۰ هزار بشکه نفت تولید گاز و تامین خوراک بر خی پالایشگاه را انجام می دهیم.

مدیرعامل نفت و کاز گچساران تصریح کرد: این شرکت در حیطه ۴ استان فعالیت می کند،با تاسیات متعدد و نزدیک به بیش از ۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله ، کیلومترهای متعددی برای دسترسی چاه های نفت فعالیت می کند.

کمالی عنوان کرد: شرکت نفت گچساران‌جزو شرکت های قدیمی است و اولین چاه آن حدود یک قرن پیش حفر شد و قلب نفت ایران یعنی گوره در سال ۱۳۴۶ وارد مدار قرار گرفت،

یک زمانی خارجی ها نفت را اداره می کردند و در زمان انقلاب تصور می کردند که ایران نمی تواند آن را اداره کند و به زودی از انها خواهش می کنند که برگردند ولی نه تنها خواهش نکردند بلکه صادر کننده به خود آنها نیز شدیم آنها ایمان و اراده مردم ایران اسلامی را حساب نکردند.

وی گفت:امروز بیش از ۷۵ درصد از نیازهای داخلی شرکت خود را از تولید کننده های داخلی تامین می کنیم. 

مدیرعامل نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد:امروز از مرزهای دانش عبور کردیم و قطعات داخلی را تولید و نقش آن را روز به روز پر رنگ تر می کنیم.

کمالی با اشاره به رفع نیازهای کالاهای در حوزه تدارکات و امور کالا تهیه و تامین بیش از ۴۰۰۰ قلم کالاهای مورد نیاز در قالب ۸۹۷ فقره درخواست به ارزش بیش از ۸ هزار میلیارد ریال بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون از مجموع ۴۰۰۰ قلم کالا بیش از ۳۲۶۶ قلم آن به ارزش ۶۰۰۰ میلیارد ریال توسط سازندگان داخلی و به سفارش این شرکت ساخته و تحویل شده است.

وی افزود: این اقلام در قالب ۷۹۷ درخواست از ادارات مختلف توسط شرکت‌های داخلی ساخته شده و این میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

فاجعه کارخانه‌های شن و ماسه در بویراحمد/اوضاعی که در دنیا سابقه ندارد!
دنبال کنید

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال این شرکت بیش از ۳۸۰ قلم کالا به ارزش هزار میلیارد ریال از فروشندگان و تامین کنندگان در شهر گچساران و محیط پیرامونی خریداری نموده که این حجم از خرید کالا تاثیر به سزایی در ایجاد اشتغال و گردش مالی و رونق اقتصادی در گچساران و محیط پیرامونی داشته است و شاهد رشد دو برابری نسبت به سال قبل بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران اظهار کرد: همچنین در خصوص خرید کالاهای سرمایه‌ای از بودجه اموال نسبت به سال گذشته تاکنون حجم خرید از لحاظ تعداد درخواست و مبلغ هزینه شده رشد ۴ برابری داشته‌ایم، ۱۷۶ فقره درخواست معادل ۱۳۰۰ میلیارد ریال تاکنون خریداری شده است.

کمالی اضافه کرد: با توجه به قانون حمایت از تولید اول در معامله با شرکت‌های دانش بنیان برخی نیازهای فناوری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از این طریق در دست پیگیری است.

کمالی بیان کرد: عمده این نیازها شامل کالا، قطعات، مواد، تجهیزات، خدمات و نرم‌افزار در حوزه‌های فنی و عملیاتی و خدماتی و مواد شیمیایی است.

وی گفت: در سالجاری ۱۳۴ مناقصه برگزارگردید و تعداد ۹۶ قرارداد نهایی شد که شامل خرید سیستم و قطعات توربین، کمپرسورهای گازی و تلمبه‌های نفت، قطعات و تجهیزات برق ، الکترونیک و ابزار دقیق و مواد شیمیایی و لوله و اتصالات از جمله قراردادهایی هستند که مجوزهای عقد قرارداد آنها صادر و منعقد شده است.

کمالی تصریح کرد: مجموعه ارزش این قراردادها حدود ۹۰۰۰ میلیارد ریال می‌باشد که بومی‌سازی حمایت از ساخت داخلی، تقویت شرکت‌های دانش بنیان، ارتقای سطح ریسک پذیری ادارات عملیاتی و صرفه‌جویی چشمگیر حاصل از این تولیدات مهمترین مزیت‌های این قراردادها می‌باشد.

وی افزود:از این قراردادها ۴۸ فقره به ارزش بالغ بر ۴۸۰۰ میلیارد ریال با شرکت‌های دانش بنیان منعقد شده است، به عنوان نمونه در سال جاری سه تجهیز مهم و اثرگذار در تولید توسط شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد و فناوری و به سفارش این شرکت برای اولین بار با تکیه بر دانش فنی و آکادمیک صنعتگران کشور ساخته شده است.

مدیرعامل نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: این تجهیزات عبارتند از پمپ‌های فشار قوی پنوماتیکی که در تست نشتی و لوهای فشار بالا و بررسی استحکام خطوط نفت و گاز و سایر ادوات مکانیکی در صنعت نفت و گاز و همچنین استاپر مسدود کننده که در خطوطی که در شرایط اضطراری نیاز به یک پیک رانی یا شستشوی خطوط لوله باشد از این تجهیز استفاده می‌شود کاربرد فراوانی دارد.

روایت جدید تاجگردون از پشت پرده حوادث آبان و افزایش قیمت بنزین / به روحانی گزارش غلط دادند / از کسی باید ایراد گرفت که گفت همه چیز امن است / دو رو هایی مثل وکیلی و پژمانفر مطالبه افزایش قیمت بنزین را داشتند
دنبال کنید

وی اظهار کرد: دستگاه ریموت و اینترفیس رادیویی موتورولا که محدودیت هم مکانی اپراتور مرکز پیام با محل استقرار تجهیزات رادیویی را برطرف می‌کند.

 سیدمهدیا مطهری مدیرپژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران در آئین انعقاد قرارداد خریدکالا و تجهیزات و قرارداد پژوهشی و رونمایی از ۳ تجهیز جدید ساخت بار اول و امضاء تفاهم نامه همکاری با دانشگاه یاسوج در گچساران اظهار کرد: حضور در چنین مختصات زمانی و مکانی بسیار ارزشمند است و برای آن شکر می کنیم در شرکتی هستیم که ویژه گیهای خاصی از جمله تولید ۶۰۰ هزار بشکه نفت را دارد و گستره فعالیت آن در ۴ استان قرار گرفته و از اهمیت ویژه ای های برخوردار است. 

وی بیان کرد: این تمدن نفتی می تواند با چالش های بسیاری روبرو باشداز یک طرف نیز وارث تمدن ۱۰۰ ساله نفتی هستیم و انتظاراتی که سیاست ها برای ما ترسیم کرده نیز باید انجام شود.

مدیرپژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: نقش ما در ایجاد کارآفرینی بنیاد و تقاضاهای بنیاد باید بیشتر شود.

مطهری عنوان کرد: کسانی که در میدان تلاش می کنند فرصت شاید نداشته باشند تا اینها را در غالب کارها عنوان کنند و از طرف دیگر نیز وقت هایی که برای آن باید گذاشته شود نیز مهم است.

وی گفت:وقتی از نزدیک چالش ها را ببینیم بهتر می توانیم تصمیم گیری کنیم در خصوص توانمندسازی زیست بوم یکی از رسالت های ما این است، در شرایطی که تعداد فارغ التحصیلی ما زیاد است و معضل بیکاری دامن گیر نخبگان ما شده وظیفه داریم زیست گاه های علمی را در استان فعال کنیم.

 

با حضور مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالا شرکت ملی نفت ایران، مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت مناطق نفتخیز جنوب، رئیس پژوهش و فناوری مناطق نفتخیز جنوب و رییس دانشگاه یاسوج و چندین شرکت دانش بنیان و انعقاد قرارداد خریدکالا و تجهیزات و قرارداد پژوهشی و امضاء تفاهم نامه همکاری با دانشگاه یاسوج اجرا شد.

پایان پیام / ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi