جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

آزاد راه شیراز- بوشهر دسترسی فارس به جنوب و شمال کشور را تسهیل می کند

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: آزاد راه شیراز- بوشهر دسترسی فارس به جنوب و شمال کشور را تسهیل می کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107674
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

کرونا :

آزاد راه شیراز- بوشهر دسترسی فارس  به جنوب و شمال کشور را تسهیل می کند

ابراهیم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، به اهمیت آزادراه شیراز بوشهر در ارتباطات کریدور شمال به جنوب کشور گفت:  این آزادراه موجبات رونق اقتصادی و گردشگری را نه تنها برای استان های جنوبی بلکه برای کل کریدور شمال به جنوب فراهم خواهد کرد و نقش بزرگی در این راستا ایفا می کند که تولید درآمد صادرات غیر نفتی از جمله آن خواهد بود.

وی افزود: با احداث این آزادراه اقدامات بزرگ، محرک و اثرگذار استان های بوشهر و فارس که نیازمند ارتباط جاده ای مناسب است، امکان پذیر می شود و با توجه به اتصال دریای شمال به جنوب کشور از طریق کریدور ایجاد شده، شاهد یک تحول بزرگ و اساسی در حجم و نوع مبادلات اقتصادی نیز خواهیم بود.

 عزیزی راه یابی به پهنه خلیج فارس از قبل این آزادراه، فرصت های بی نظیر گردشگری را نیز موجب خواهد شد که با توجه به جاذبه های منطقه جنوب، در پی آن رونق اقتصادی را نیز در پی خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به قطعه هفت آزادراه شیراز اصفهان و قطعه هشت این آزادراه که در واقع قطعه یک آزادراه شیراز بوشهر نیز خواهد بود گفت: قطعه یک آزادراه شیراز بوشهر به طول حدود ۶۰ کیلومتر، کلانشهر شیراز را از بن بست فعلی نجات خواهد داد و این نخستین مزیت آزادراه مذکور برای شیراز خواهد بود.

وی بر تکمیل نواقص آزادراه شیراز اصفهان نیز تاکید کرد و گفت: رفع نواقص این آزادراه باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

کشت گلخانه‌ای استان اصفهان در تنگنای بودجه و تسهیلات
دنبال کنید

نماینده مردم شیراز در خصوص توافق انجام شده برای حل مشکل این آزاد راه اظهار کرد: بر اساس این توافق اولیه دولت ۵۰درصد منابع مالی این آزادراه را تامین خواهد کرد و در کنار آن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز ۲۵درصد در این پروژه مشارکت می کند و بقیه نیز از سایر منابع تامین می شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi